[TEK][WIP]Saffron op papier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

[TEK][WIP]Saffron op papier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 13:04

Hallo allemaal,
Nadat ik onder het mes moest vanwege twee moedervlekken kon ik een geruime tijd niet tekenen. Hoewel het nu nog steeds irriteert en steekt kon ik het niet laten om mijn potlood te laten liggen. Er is de laatste tijd zoveel gebeurt dat ik alles echt even los moet laten. En iedere kunstenaar kent dat wel, hoe kan dat beter dan lekker weg te duiken achter een groot, leeg vel papier.

Dit keer besloot ik dat ik maar weer eens de 'toverstokjes' moest pakken. Het is de derde keer dat ik ze gebruik. De schets is met de losse pols gedaan (Met vb) en het is daarom goed mogelijk dat er fouten zitten in de verhouding. Wees niet te verlegen om het even te melden, het helpt mij alleen maar. Ik ben niet van suiker. :D (Speculaas is veel lekkerder.)
Hoe dan ook, zie hier; Saffron op A3. :D

Eerste stap, de schets:
Afbeelding

Daarna begonnen met het vullen, stap twee dus:
Afbeelding

Stap twee dichterbij:
Afbeelding

Stap drie:
Afbeelding

Mijn vorige Derwent tekening:
http://i47.tinypic.com/eq2ts4.png

Liefs,
Leonie

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:56

Vergeleken met de vorige, ga je wel vooruit. Je gebruikt nu de potloden meer dekkend. Ik weet niet wat de originele foto is, maar het hoofd lijkt me wat dik en kort. Ik denk dat het hoofd wat langer en fijner moet. Maar om dat zeker te weten, zou ik de foto moeten zien.

Poe, ik herken je verhaal wel. Ben afgelopen maandag geopereerd en het ziet er voorlopig niet naar uit dat ik weer kan schilderen terwijl er boven een paar onafgemaakte doeken staan en er wat opdrachten voor muurschilderingen liggen te wachten. Kan niet wachten om weer wat meer te gaan doen.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 14:08

Duke schreef:
Vergeleken met de vorige, ga je wel vooruit. Je gebruikt nu de potloden meer dekkend. Ik weet niet wat de originele foto is, maar het hoofd lijkt me wat dik en kort. Ik denk dat het hoofd wat langer en fijner moet. Maar om dat zeker te weten, zou ik de foto moeten zien.

Poe, ik herken je verhaal wel. Ben afgelopen maandag geopereerd en het ziet er voorlopig niet naar uit dat ik weer kan schilderen terwijl er boven een paar onafgemaakte doeken staan en er wat opdrachten voor muurschilderingen liggen te wachten. Kan niet wachten om weer wat meer te gaan doen.

Bedankt, het lijkt me inderdaad slim om de neus iets te verkleinen. De voorbeeld foto staat in het aanvraag topic, onderaan Blz 31. Ik weet niet of ik hem ook hier mag plaatsen, maar dit kan evengoed. :D

Ik heb inderdaad ook een opdracht liggen waar ik niet verder aan kan werken. Dan moet ik namelijk op de grond zitten omdat het vel zo groot is. Maar dat laten mijn hechtingen niet toe, heel spijtig.

Overigens is dit wip 4:
Afbeelding

Duke

Re: [TEK][WIP]Saffron op papier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:20

Ik heb even gekeken, maar inderdaad, de neus zou wat langer kunnen en wat meer naar beneden gericht. Verder heb je de uitdrukking van het paardje wel helemaal te pakken! ;)

Calanddra

Re: [TEK][WIP]Saffron op papier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:06

Ziet er al gaaf uit!! Je hebt ook echt goed zijn blik te pakken :+: