[TEK][SCH]Mr Bean, Ray Charles, Angelina Jolie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

[TEK][SCH]Mr Bean, Ray Charles, Angelina Jolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 10:20

Maar weer even een topicje, motiveert me toch wel om door te gaan :P

Laatst wat begonnen met leren karikatuur tekenen, wat ik nog best lastig vind, maar heel leuk om te doen :D

Afbeelding
Mr Bean

Afbeelding
Ray Charles

En dan nog een nieuwe techniek die ik graag wil leren: "Dry Brush". Dit is met olieverf op papier, A3 formaat. Geen compleet uitgewerkte tekening, maar een oefening om het materiaal wat te proberen.
Afbeelding
Angelina Jolie

Deze dingen kan/ga ik niks meer aan veranderen, maar tips voor volgenden zijn zeer welkom :)

roosjelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:11

wat eeen mooie tekeningen! heb alleen het idee dat het linker oog van angelina jolie een beetje raar aanzicht heeft. maar ze zijn echt superleuk <3

moelly

Re: [TEK][SCH]Mr Bean, Ray Charles, Angelina Jolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:12

prachtig! <3

Pauline

Re: [TEK][SCH]Mr Bean, Ray Charles, Angelina Jolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:14

Ik vind de ogen van Mr Bean niet kloppen, ik kan je niet zeggen waarom maar de uitstraling klopt niet :)
Wel erg knap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:30

Oeeeh die 'Dry Brush' techniek ziet er leuk uit! Prachtige tekening, die laatste. Het (voor ons) linkeroog is net wat te klein, maar het viel me pas op nadat roosjelove het zei. Ik had haar wel meteen uit je tekening gehaald. Hoewel het glimmertje in haar ogen mist, vind ik het toch een levendige uitstraling hebben. Het stukje neus tussen de ogen had wat fijner (minder breed) gekunt, maar ach, dat zijn kleine details. Mooi dat je 'm in een kleur hebt getekend en ik vind het juist leuk dat deze niet helemaal af is!

Die karikatuur van Ray Charles vind ik heel tof, haha! Die heb je goed te pakken, alleen de glans op zijn zonnebril zou ik net iets anders gedaan hebben. Maar hij is wel goed gelukt!

Mr Bean (lekkere volgorde hou ik aan :+ ) vind ik iets te spitse kin/kaak hebben. Hij heeft een wat ronder gezicht dan je hebt getekend. Maar wel erg knap gedaan, lijkt me erg lastig om karikatuur te tekenen als je zo goed bent in realistische werken :j . Keep up the good work :D

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 15:10

Nu jullie het zeggen valt het mij idd ook op van dat oog :j Maar kan dat niet meer veranderen nu.
Glimmertje in de ogen mist idd, met die techniek moet je nog wat kunnen gummen, dus ik dacht het glimmertje er later nog in te gummen, alleen dat lukte dus niet meer. Achja, blijft nog even uitproberen hoe het allemaal werkt :)

Vind het karikatuur tekenen nog erg lastig, het proberen dingen op te blazen maar toch herkenbaar te houden, moet nog iets meer gaan overdrijven wat dat betreft, maar het begin is er denk ik. Iig erg leuk om te doen :)