[VRAAG] Canon Speedlite 430X II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Leverage

[VRAAG] Canon Speedlite 430X II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 17:44

Ik heb een vraag.

Ik heb een 430X II speedlite flitser van Canon. Deze flitser zou ik op een statief kunnen zetten zodat hij via een kabel kan flitsen met mijn camera. Maar nu had ik van vanochtend Fotografie les en zou ik dus los van mijn camera af moeten kunnen flitsen. Nou blijkt het dat er geen opening is voor een kabel en anders is die goed verstopt van m'n leraar kon 'm ook al niet vinden :7

Nou is mijn vraag, is er nog een andere manier hoe ik met mijn 430X II vanaf een statief zou kunnen flitsen, dus los vanaf mijn camera.

Alvast bedankt.

Anoniem

Re: [VRAAG] Canon Speedlite 430X II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:57

Je kunt daarvoor in ieder geval dit soort kabeltjes gebruiken: http://www.ukhighland.com/media/ecom/pr ... arge01.jpg
Ene eind gaat bovenop camera, andere uiteinde onder flitser.

Ook kun je werken met radiotriggers, dan ben je volledig kabelloos. Zendertje en ontvangertje onder flitser en camera en gaan met de banaan.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:06

ff een cactus setje kopen -> http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... pleet.html, echt ideaal!!! Je doet de verzender op je camera, de ontvanger op je speedlite en gaan met die banaan :D Geen gedoe met draadjes en het werkt perfect!

edit: daarbij staat dit topic verkeerd, dus ik tem even.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:26

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 18:33

Bedankt voor de suggesties! Ik ben nou een ST-E2 Transmitter tegen gekomen van Canon, zou dit ook een goeie oplossing zijn? Ook als ik met meerdere flitsers wil werken? (niet de goedkoopste, maargoed)

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [VRAAG] Canon Speedlite 430X II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:56