[FOTO] Op stal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

[FOTO] Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 23:17

Ik was van de week op stal om mijn verzorgpaardje op de foto te zetten toen ze los stond, gewoon om lekker te oefenen met de camera, de objectieven en het onderwerp. Op stal stonden ook wat paarden, en hoewel het behoorlijk donker was, was de belichting er niet heel onaangenaam. Dus, cameraatje mee (Nikon D80), lensje (28mm f/2.8 analoge lens) erop gezet en even binnen geschoten. Op dat moment stonden er 2 sabinobonte (?) paarden op stal, en die trokken mijn aandacht wel, deze staan centraal in de serie.
Ik probeer een beetje een eigen stijl te creëren, los te komen van het willen streven naar een correct beeld. Correct zijn mijn foto's anders absoluut niet, de analoge lenzen genereren behoorlijk wat ruis en hebben ook last van CA. Maar het mooie is, dat je verplicht bent alles handmatig in te stellen en te focussen, en dat vind ik moeilijk, maar erg leuk om te doen.

De volgende platen heb ik in een donkere stal geschoten met een sluitertijd van 1/40 seconden. Ik schiet in RAW en heb daarmee het eea kunnen oplichten en storende ruis kunnen weghalen. Waarom ik zelf deze platen mij meer aan vond spreken dan de heldere, scherpe, 'clean' foto's van buiten is omdat het me deed denken aan een grimmige sfeer. De onzuiverheden van de muren, de ruis en de hoge contrasten dragen daaraan bij. En op een of andere manier vind ik dat passen bij deze gevlekte paarden. :)

Ik wil graag verder in deze stijl, en er veel beter in willen worden. Dit is de eerste keer dat ik binnen schoot, en de eerste keer met de 28mm (meestal pak ik m'n analoge 50mm f/1.4 omdat die lekker lichtsterk is, maar scherpstellen gaat me beter af met de 28mm heb ik gemerkt)

Afbeelding
Behoorlijk wat ruis, weet niet zeker of ik het hier storend vind of niet. ISO stond op 320 overigens, m'n 18-105 (enige digitale objectief die ik heb) doet het prima op die ISO waarde, m'n analoge lenzen echter een stuk minder.

Afbeelding

Afbeelding
Deze is IMO te donker.

Afbeelding
Vind hier het perspectief wat raar, lijkt wat vervormd. Dit soort contrast vind ik echter wel fijn. Jammer dat hij op het neusje niet scherp is.

Ben heel benieuwd of jullie het wat vinden, of dat het echt helemaal niets is. :D Ik vind het leuk om te experimenteren.

Rennie89

Re: [FOTO] Op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 23:19

Hey.... dat paard ken ik :') lol
Die beet mij in mijn hand :+

De eerste en de derde spreken mij het meest aan, vind ze een leuk stalsfeertje hebben :j

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 13:17

Hahaha welke van de twee beet je? Laat me raden, de eerste?

Dank je! Dat is precies waar ik zelf ook aan dacht. :)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:10

Bij de eerste foto vind ik het zonde dat er net een paard met ook een wit/ roze snuit achter het voorste paard staat; de eerrste oogopslag is beetje raar met zo'n verlengde snuit :P
Verder vind ik het nette foto's, geeft goed de sfeer van de stal aan

HorsePhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:01

ik vind je foto's echt gaaf!
Ze geven een goede sfeer en hebben iets speciaals.
Doe zo voort!