[FOTO] Concert

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Cisss

[FOTO] Concert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 17:23

Hoihoi! Lang getwijfelt of ik deze foto's erop ging zetten, maar toch maar gedaan. Twee weken geleden ben ik met naar een concert van Graffiti6 geweest.
Erg leuk allemaal en veel foto's gemaakt van de band, maar er aangezien ik vooraan stond kwamen er ook van die irritante fotograafjes die voor je gingen staan en jij
dus helemaal geen foto's meer kon maken! Daar heb ik toen maar het postieve van in gezien en heb vervolgens wat foto's van hun gemaakt. :Y) Dit is wat er uit kwam,
ik weet dat ze niet scherp zijn en dat er erg veel ruis op zit, maar door de kleurenlampen daar krijgt die ruis een leuk kleurtje en ik vind dat persoonlijk wel mooi.

Eerste foto, vind ik zelf het mooist, aangezien er die gitarist op de achtergrond is te zien. Tweede foto wat jammer dat er rechts een persoon staat, maar om hem dan
uit te snijden, nee dan wordt de foto wel heel krap. Tips zijn altijd welkom! :)

Afbeelding

Afbeelding

Saskiaa_

Re: [FOTO] Concert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:30

Ik vind ze beide niets eigenlijk. Ze zijn erg bewogen (bij de tweede zie je op het schermpje van de camera en het grote scherm heel duidelijk strepen). En bij beide foto's staat er iemand voor, wat bijvoorbeeld bij de eerste rechts een lelijke vlek maakt. Met wat voor camera en instellingen heb je deze foto's gemaakt?

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 13:42

Oké, bedankt voor je reactie! Ja ik weet dat ze erg bewogen zijn maar vond het zelf niet heel erg storend.
Ze zijn gemaakt met een Nikon D60, gewone kitlens. Instellingen:
Eerste foto: F5.6, 1/4 s, iso 1600. En tweede foto alles hetzelfde behalve 1/3 s sluitertijd.

Het zijn eigenlijk ook maar toeval foto's, ik heb ze niet heel bewust gemaakt en ook niet echt op de instellingen gelet. Sluitertijd is automatisch.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 14:08

Met gewone kitlenzen is het al praktisch onmogelijk om op een concert foto's te maken. Je sluitertijden van 1/4 en 1/3 zijn ook veel te lang om een scherpe foto te krijgen en je diafragma van 5,6 is te klein om voldoende licht binnen te krijgen tenzij je inderdaad veel te lange sluitertijden gaat gebruiken. Concerten doe ik met f1,8 of 2,8 en 1/100 of ten laagste 1/60.

De eerste vind ik qua compositie wel leuk, alleen jammer van de onscherpte en de mensen links en rechts. De tweede vind ik helemaal niks, veel te bewogen en je foto is scheef. Je ziet ook niet wat je in beeld wilt brengen: is het een mislukte foto van de gitarist waar toevallig een fotograaf in staat of is het iets anders? Het doet me niet veel.

Amarach

Re: [FOTO] Concert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:38

Is het hoofdonderwerp nu de muzikant of de fotograaf voor je?
Ik vind de foto's te onduidelijk.
Je zal binnen met een andere lens moeten gaan werken (hoewel een statiefje wonderen doet). Korte sluitertijden, hoge iso en diafragma vol open.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 17:16

Yasmine schreef:
Met gewone kitlenzen is het al praktisch onmogelijk om op een concert foto's te maken. Je sluitertijden van 1/4 en 1/3 zijn ook veel te lang om een scherpe foto te krijgen en je diafragma van 5,6 is te klein om voldoende licht binnen te krijgen tenzij je inderdaad veel te lange sluitertijden gaat gebruiken. Concerten doe ik met f1,8 of 2,8 en 1/100 of ten laagste 1/60.

De eerste vind ik qua compositie wel leuk, alleen jammer van de onscherpte en de mensen links en rechts. De tweede vind ik helemaal niks, veel te bewogen en je foto is scheef. Je ziet ook niet wat je in beeld wilt brengen: is het een mislukte foto van de gitarist waar toevallig een fotograaf in staat of is het iets anders? Het doet me niet veel.

Oké, dat is inderdaad zo. Ik wou zelf inderdaad ook een groter diafragma doen, maar dit is het grootst. Had mijn telelens meekunnen nemen (F2.8), maar daarvoor stond ik te dicht bij. Zoals ik hier boven ook zei is de foto meer toevallig, maar ik vond hem wel leuk. ;)

Nee, de gitarist is gewoon de achtergrond (die is ook veel onscherper). Het gaat bij de eerste foto om de fotograaf en dan door de gitarist op de achtergrond zie je dat het een concert is.

Amarach schreef:
Is het hoofdonderwerp nu de muzikant of de fotograaf voor je?
Ik vind de foto's te onduidelijk.
Je zal binnen met een andere lens moeten gaan werken (hoewel een statiefje wonderen doet). Korte sluitertijden, hoge iso en diafragma vol open.

De fotograaf. :)