[TEK] Pony van Johanne

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

__Karlijn__

[TEK] Pony van Johanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 10:07

Ik ben sinds kort in opdracht aan het tekenen en dit is een van de eerste tekeningen die ik daarvoor heb afgerond.

Afbeelding
Pastel op A3

Ik heb trouwens nog 8 plekken voor mensen die een tekening willen met 25% korting

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 12:17

Prachtig gedaan en wat een leuke stijl van tekenen heb je! Lijkt een beetje impressionistisch en als je het er niet bij had geschreven, had ik gedacht dat het geschilderd was. Mooi!
Ik vind het alleen jammer dat het zo'n donker geheel is, daardoor vind ik het een beetje 'treurig' overkomen. Maar hij is wel erg mooi getekend, heel knap! :)

__Karlijn__

Re: [TEK] Pony van Johanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 15:58

Bedankt voor je reactie! Ik heb de foto wel bewerkt, en ook wat donkerder gemaakt om de achtergrond wat zwarter te laten lijken. In het echt is hij wel ietsjes lichter. Ik vind het ook echt superleuk om weer met pastel bezig te zijn, was wel een tijdje geleden dat ik dat voor het laatst had gedaan. Maar door de opdrachten wordt je wel min of meer 'gedwongen' om er mee bezig te gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:07

Hihi leuk :D . Ik heb zelf al tijden niet meer getekend, veel te druk met mijn studie.. Maar ik zie zoveel mooie pastelwerkjes op Bokt voorbijkomen dat ik dat ook wel eens wil proberen als de tentamens achter de rug zijn. Wat voor krijt/potloden gebruik je? En wat voor papier? :)

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 16:26

Ik heb van die krijtjes van Rembrandt en iets van 20 potloden van derwent, vind de combinatie heel fijn! Derwent is iets harder dan Rembrandt. Het papier komt van de readshop :P is volgens mij van dat fotokarton.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 16:57

Oke bedankt! :) Heb al meer positieve reacties gehoord over Rembrandtkrijtjes en pastelpotloden van Derwent. Dat wordt spaargeldjes uitgeven binnenkort! :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:21

Mooi! Prima gebruik van kleuren en de verhoudingen lijken ook te kloppen. Wel zou ik nog een klein blinkertje in zijn oog maken, zodat dat niet zo zwart is.

__Karlijn__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 08:29

Bedankt! Ik kan de tekening helaas niet meer aanpassen aangezien deze al onderweg is naar de opdrachtgever, maar ik zal het onthouden voor de volgende tekening! :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:44

Ik vind hem ook erg mooi. Een klein minpuntje vind ik dat je op sommige plaatsen de witte contourlijnen nog kan zien. Zo lijkt het voor mij meer een ingekleurd plaatje (wat het uiteindelijk natuurlijk ook is maar dat hoeft niet te zien te zijn :P ).
En je zou kunnen proberen om je naam een beetje meer in de tekening te integreren. Dat hij wat meer bij het geheel hoort zeg maar, en niet zo "los" staat.
Verder vind ik je kleurgebruik erg mooi en de golven in de staart ook knap gedaan. +:)+