[FOTO] Kittie's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

[FOTO] Kittie's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 13:58

Pff ik dacht een paar maanden geleden: "ik koop een spiegelreflex en schiet vanaf nu alleen nog maar mooie plaatjes..."

Viel best tegen :') Foto-cursus verder, nog heel erg zoekende en hard sparende voor een zoomlens, open ik heel voorzichtig een topic op fotokunst. Met nadruk op heel voorzichtig, want ik zie hier werken voor bij komen :wow:
Nou ja, ik ben voornamelijk opzoek naar tips ter verbetering.
Ik schiet met een vrij simpele camera: Canon EOS 350 met een 18-55 lens, de standaard lens dus :Y)
Ik heb totaal geen ambitie om hier echt werk van te maken, dus puur hobbymatig bezig zijn :)

Ik heb gekozen voor mijn huisgenoten, gezien dat die altijd bij de hand zijn :Y)

1. Jimmy --> genomen in de vensterbank met een behoorlijk fel winterzonnetje, overbelicht aan de rechterkant, maar vind ik voor het totaal plaatjes niet storend :) Uitsnede bewust zo.
Afbeelding

2. Neville --> mooi scherpgesteld op de ogen, allen vind ik het zwart tegen onderbelichting aan zitten, baal van de bewogen snorharen :\ Uitsnede bewust zo.
Afbeelding

3. Lily --> hoge ISO ivm vrij weinig natuurlijk licht (staat wel een lamp aan), uitsnede is bagger, te veel lichaam...
Afbeelding

Al met al, het blijft voorlopig moeilijk en erg zoeken naar de juiste instellingen :Y)

Brand maar los *D

Parkietjee_

Re: [FOTO] Kittie's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:44

Nou, ik vind je best aardig goed fotograferen hoor! Je stelt hem goed scherp en de uitsnedes vind ik ook helemaal niet storend. Ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:23

Ik vind de bovenste foto's absoluut niet slecht. Ik zit alleen met een soort van verbazing naar de onderste te kijken; het is net of de diepte daar uit gehaald is. Hoe heb je dat gedaan?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 20:14

Hoe bedoel je precies Sonja? Ik heb het diafragma zo wijd mogelijk gezet, maar ik denk dat je dat net bedoelt?
Zal thuis wel even naar de exacte instellingen kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:19

Ik bedoel dat het er net uitziet alsof zijn gezicht plat is, of z'n neus niet uitsteekt zeg maar. Heel grappig effect :)

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:43

Ik heb je instellingen er even uitgehaald ;-)
F5,6, ISO 1600, Sluiter 1/60", mm pattern, geen flits, focus 55mm en auto witbalans.

Inderdaad een beetje vreemde foto.
Ik vind de rest niet slecht hoor! Ik hou er zelf alleen meer van als bij dieren het hele koppie scherper is.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 12:47

Ik weet ook echt niet hoe die foto zo gekomen is :')

Maar bedankt allen voor de leuke reactie's :j

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:31

Ik ben niet zo weg van je uitsnedes en vind eigenlijk de laatste het mooist. Op de eerste twee heeft de kat geen kijkruimte, waardoor ik ze niet zo lekker vind kijken. Ook vind ik bij de eerste twee het oor er wat raar op staan en bij de tweede het oog niet duidelijk genoeg.
Bij de derde vind ik juist niet dat er te veel lichaam op staat. Ik vind de compositie vele malen beter en hier heeft de kat ook wat meer kijkruimte.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 20:47

Dus ik had beter de foto liggend kunnen maken en dan ruimte aan de rechterzijde over kunnen houden, bedoel je dat?

Leuk om eens te oefenen :j

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:51

Ja. :+ Ik kan dingen altijd zo slecht onder woorden brengen als ik mijn handen niet kan gebruiken.. :Y)