Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Alvast heel veel plezier gewenst! Amarach schreef:Met een 1000d kun je gewoon weg niet het werk leveren wat een professionele fotograaf levert met, bijvoorbeeld, een 1d of 5dMXX.
Je kunt het duurste van het duurste materiaal hebben, maar dan hoef je nog helemaal niet de mooiste foto's te maken.
Het is dat ik zelf weet met welke camera wat is gemaakt.
Tenminste, ik ben lang niet technisch genoeg om een hele camera te maken, vrees ik hihi...
Kijk naar het portfolio en wat je daarvan vindt. Jij linkt nu een fotograaf die jou heel erg aanspreekt, maar mijzelf dus echt absoluut niet als ik door het portfolio blader. Ik ken fotografen die met een "1000-dtje" foto's maken die mij stukken meer aanspreken, dus is het niet een kwestie van smaak (en van kennis/oog voor dingen van de fotograaf zelf), en niet puur van apparatuur?
Zoek ook zeker eens naar ervaringen op internet, over de fotograaf die je op het oog hebt.
). Ik vraag mensen tegenwoordig soms ook om vooraf wat foto's op te sturen, mag ook van andere fotografen, die hun aanspreken qua sfeer, pose of belichting, en uit te leggen wat ze er mooi aan vinden. Aan de hand daarvan kan ik dan samen met degene die model komt staan alvast ideeën opdoen en een beeld krijgen van waar diegene naar op zoek is. Misschien kan je dat bij de door jou gekozen fotograaf sowieso ook doen? Ook stuur ik meestal een handig lijstje naar mensen die model willen staan op, waar wat poses op uitgebeeld staan zodat ze eventueel alvast wat ideeën voor poses kunnen opdoen en wat kunnen oefenen voor de spiegel, dan is het toch vaak wat minder eng en zijn ze wat zekerder van zichzelf.
Ik vind persoonlijk http://marietmons.nl/ ontzettend mooie foto's maken, maar ik weet niet of zij ook het type shoots doet waar jij naar op zoek bent?a
Maar met een 1000D kan je prima foto's schieten. En ik denk ook zeker goed genoeg voor wat de TS zoekt. 
Het is misschien wel lastig binnen budget te blijven als je een hele fotoshoot inclusief visagie wilt regelen, hoewel het wel te vinden moet zijn. Misschien kan je proberen zelf de visagie los van de fotoshoot te regelen, bijv. bij iemand die nog in opleiding is of voor een project nog modellen zoekt? Qua fotograaf moet je dan op bokt wel iemand kunnen vinden die mooie platen schiet voor niet al te veel geld. (Ik wil natuurlijk ook graag fotograferen voor jullie, Wageningen-Bennekom is makkelijk te doen, maar dan worden het geen studiofoto's, en ik weet ook niet echt of dat is wat je zoekt
)