[FOTO] Ragdoll kitten Mylo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_

[FOTO] Ragdoll kitten Mylo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 00:34

Hoi allemaal,

Vandaag na een hele lange tijd de fotografie weer eens opgepakt en een dagje de studio hier thuis ingedoken.
Was tijd om eens wat leuke foto's van ons 5 maanden oude ragdoll katertje Mylo te maken.

De foto's zijn momenteel bewerkt op mijn laptop waarbij ik de kleuren niet helemaal juist zie dus er kunnen wel wat schoonheidsfoutjes inzitten. Verder zijn ze weinig nabewerkt, hooguit wat crop, contrast en belichting wat aangepast over het algemeen.
Ook het wit vertoont nogal wat vlekken zie ik nu dus ze moeten dan ook nog maar een keer door photoshop gegooid worden..

1)
Afbeelding

2)
Afbeelding
(schoonheidsfoutjes in de achtergrond worden uiteraard nog netjes weggewerkt, maar ik nog niet wachten met plaatsen)

3)
http://www.flickr.com/photos/58955139@N ... otostream/
Gewoon omdat hij zo schattig is :D[img]

4)
Afbeelding

5)
Afbeelding

6)
Afbeelding

7)
Afbeelding

8)
Afbeelding

9)
Afbeelding
(zie nu pas dat hij links onderin niet zo is als hij moet zijn, dus dat moet nog even gefixt worden)

10)
Afbeelding

11)
Afbeelding

En ons verdwaalde konijntje mag niet ontbreken..de andere kon ik niet overtuigen in de studio te komen zitten :D
12)
Afbeelding

Reacties zijn altijd welkom, en kritiek uiteraard ook maar houd het opbouwend :)
Foto's zijn trouwens gemaakt met een Canon 50D en Canon 24-70 2.8 L USM lens

chanouk

Re: [FOTO] Ragdoll kitten Mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 00:58

Ik heb helemaal geen vestand van fotograveren, maar wat een prachtige dieren en foto's!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 07:48

Aaach wat een schatje! qua kleur lijkt hij inderdaad wel een beetje op Floortje, maar volgens mij is Mylo donkerder en heeft ook donkerder blauwe ogen.
Verder is hij met zijn uitdrukking heel anders, maar jij hebt ook een waanzinnig leuke kat <3

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 10:20

@ Chanouk: Tnx voor je leuke reactie, ben er ook erg blij mee :)

@ Ineke2: Dankje! Haha ja zie nu pas dat ze eigenlijk best verschillen. Ja het zijn 2 ragdolls met dezelfde aftekeningen, maar de uitdrukking is inderdaad heel anders ;) Maar het blijven knappe dieren, supergaaf ras zeg!

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:09

Nr 8 en 9 zijn super qua compositie! Heel mooi; hooguit iets overbelichte achtergrond.

Bij de rest vind ik ze over het algemeen net niet fijn afgesneden.

De laatste 3 vind ik wat minder maar dat ligt denk ik aan de felle kleur boa; smaak is nou eenmaal wel persoonlijk :D

Heeft ie écht zulke BLAUWE ogen? Mooie kat!!! Echt een model om je eens flink op uit te leven!!!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:15

Prachtige kat, maar is het blauw van de ogen nu overdreven door de camera? Ik heb ook Ragdolls en ken er een hoop maar zó knalblauw ken ik de kijkers nog niet.

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 12:19

Ik heb er heel weinig aan bewerkt. Het contrast is ietsjes verhoogd waardoor het blauw er misschien iets sterker uitkomt, maar hij heeft in het echt ook ontzettend blauwe ogen en met een flitser erop licht de boel nog net wat extra op :)

chantalhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 12:21

opslag verliefd op het koppie op foto 11!!!!!!!!!!!! wat een ge-wel-dige kat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 12:37

fabienne schreef:
Nr 8 en 9 zijn super qua compositie! Heel mooi; hooguit iets overbelichte achtergrond.

Bij de rest vind ik ze over het algemeen net niet fijn afgesneden.

De laatste 3 vind ik wat minder maar dat ligt denk ik aan de felle kleur boa; smaak is nou eenmaal wel persoonlijk :D

Heeft ie écht zulke BLAUWE ogen? Mooie kat!!! Echt een model om je eens flink op uit te leven!!!

Bedankt voor je reactie. Tja het zijn veelal high-key foto's dus inderdaad met een overbelichte achtergrond. Foto 9 komt ook bij ons aan de muur te hangen :)
De laatste 3 zijn inderdaad persoonlijk, de rest van de stijl eigenlijk ook. Ik ben gek op dingen die eruit knallen en daar moet je inderdaad van houden :)

Zijn ogen zijn écht blauw. Ik heb ze net nog eens bekeken en ze zijn wel ietsjes versterkt door de foto maar niet extreem..Als hij blijft zitten is het een heerlijk model..helaas ging ons model het grootste deel van de tijd ervandoor :D

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 13:43

Ahh wat een lekkerding zeg :+: En die ogen Heerlijk!

Fijne kleuren goed scherpgesteld. Hier komt het witte soms wat overbelicht over maar ze zijn super!

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 22:28

Tnx! Is heerlijk om een mooi model te fotograferen :) Het witte is inderdaad wat overbelicht maar dat is bewust gedaan.
Wow iets offtopic maar dat paard in je profiel is meer dan prachtig!

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:34

Wat een super mooie foto's!
en wat een super mooie naam O:)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 22:44

Wat een prachtig beestje zeg die kat! <3

Zie alleen hier en daar wel wat poetsfoutjes..

Foto 1 is de achtergrond erg vlekkerig
Foto 6 is ook geen egale achtergrond, rechtsonderin een grijs vakje en een duidelijke witte poetsstreep er overheen :)
Foto 8 is aan de linkerzijde een witte streep, verder wat grijze vlakken.

Venix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:59

Ragdolls zijn zó leuk! <3
Ik vind je foto's echt prachtig! En de oogjes van de kitten, echt zo mooi! :+:

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 10:57

@ frozenstar: bedankt voor je tips, je hebt helemaal gelijk! Ben er nog steeds niet aan toegekomen om ze weg te werken maar zal snel eens aan de slag gaan :)
@venix: dankjewel!! Leuk al die reacties zo :j