Vorige toppic was niet zo'n succes terwijl ik juist net een nieuwe camera heb en ik graag tips wil
Dus revance
Ik heb een Sony Cybershot DSC-H55. Als ik doorga met Fotografie > serieus dan wil ik een spiegelreflex gaan aanschaffen ,maar heb deze voor mijn verjaardag gekregen en ben er helemaal blij mee en dit geeft mij mooi de tijd om 1) toch met een betere camera dan ik had verder te gaan 2) uit tevinden of ik er goed genoeg voor ben (serieus iets gaan aanbieden >shoots) en of ik het leuk genoeg vind 2) om te sparen zonder te moeten stoppen ivm dat de camera niet goed genoeg meer is (had hiervoor echtiets wat echt alleen voor huis / tuin keuken was
Van vandaag:
Foto 1
Eigen kritiek: ben er erg tevreden mee
Paardje liep veel heen en weer en ik heb moeite met drukke diertjes (vaak zijn ze dan onscherp etc) dus was extra blij dat ik nu is WEL een goede scherpe foto had

Foto 2:
Eigen kritiek: Gewone foto, niets bijzonders alleen ben ik er wel blij mee ivm dat deze vogels bijna NIET stilzaten
Vooral niet omdat ik erbij was en ze dus eigenlijk wouden wegvliegen en beetje aan het ruzieën waren over het voer dat in de bomen hangt

Foto 3:
Eigen kritiek: zelfde verhal hierboven , niet bijzonder ,maar wel voor mij ivm de omstandigheden (heen en weer vliegend) en dat ik blij ben dat ik eindelijk is een druk vogeltje op de camera heb staan
al... vind ik hem wel interesanter ogen dan die hierboven 
Foto 4;
Eigen kritiek: Eerst vond ik hem heel moooi ... toen had ik liever alleen dat pad gefotografeerd ipv die zon erbij etc... en nu vind ik hem toch wel weer bijzonder

Van het vorige toppic (zoek er nog steeds tips voor!)
Door de uploading en verkleining zijn de fotos wel ontzettend qua scherpte , belichting etc achteruit gegaan!
Foto 5:
Eigen Kritiek: Niet scherp genoeg bij de neusjes en bij het dino'tje die naar boven kijkt zijn koppie half niet scherp is.. terwijl deze op mijn camera wel scherp zijn ..
Het afgesneden deel bij het andere dino'tje (rechts) stoort me niet heel erg moet ik eerlijk zijn
Foto 6:
Eigen Kritiek: Vind hem wel wat hebben.. moest meer spelen met houdingen en durfen het onderwerp minder ''centraal'' helemaal ''braaf'' in het midden te zetten. Belichting had minder hard / licht gemoeten ,maar toch vind ik hem wel geslaagd voor mijn idee.

Foto 7:
Eigen Kritiek: Aandacht wou ik richten op de kop en dit vind ik aardig gelukt door de scherpte. Het loopt (vind ik) erg goed over. Kop is (te) scherp (naar mijn mening) en deel van het lichaam iets minder scherp wat meer overloopt in wat wazig.
Er zit nog een klein baby schildpadje op en deze heb ik eraf gesneden ivm dat hij ontzettend stoorde..

Foto 8:
Eigen Kritiek: Ik baal van de schaduw ,maar vind hem wel fijn ogen.
Het is naar mijn mening niet ontzettend lelijk..

Foto 9
Eigen kritiek :vind hem ene kant mooi en aan de andere kant saai en te ''hard'' bijv. dat felle licht op de appel

Al met al ben ik wel tevreden.
ik moet creatiever worden en meer durven qua posities ,maar meer durven doen ipv braaf onderwerp in het midden zetten
(bijv: deze )
Foto 10

Alvast bedankt
Voor de tips etc
Houd het lief ,maar ik hoor graag tips hoe ik het beter kan doen!Groetjes Elin

) het wegvliegmoment te vangen Daar leer je goed van timen haha, maar kan hele gave plaatjes opleveren!