[FOTO] Verschillende Foto's (Echt opzoek naar Tips!)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

[FOTO] Verschillende Foto's (Echt opzoek naar Tips!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 23:44

Hallo Bokkers
Vorige toppic was niet zo'n succes terwijl ik juist net een nieuwe camera heb en ik graag tips wil
Dus revance *\o/*

Ik heb een Sony Cybershot DSC-H55. Als ik doorga met Fotografie > serieus dan wil ik een spiegelreflex gaan aanschaffen ,maar heb deze voor mijn verjaardag gekregen en ben er helemaal blij mee en dit geeft mij mooi de tijd om 1) toch met een betere camera dan ik had verder te gaan 2) uit tevinden of ik er goed genoeg voor ben (serieus iets gaan aanbieden >shoots) en of ik het leuk genoeg vind 2) om te sparen zonder te moeten stoppen ivm dat de camera niet goed genoeg meer is (had hiervoor echtiets wat echt alleen voor huis / tuin keuken was :=

Van vandaag:

Foto 1
Eigen kritiek: ben er erg tevreden mee :D Paardje liep veel heen en weer en ik heb moeite met drukke diertjes (vaak zijn ze dan onscherp etc) dus was extra blij dat ik nu is WEL een goede scherpe foto had :D
Afbeelding

Foto 2:
Eigen kritiek: Gewone foto, niets bijzonders alleen ben ik er wel blij mee ivm dat deze vogels bijna NIET stilzaten := Vooral niet omdat ik erbij was en ze dus eigenlijk wouden wegvliegen en beetje aan het ruzieën waren over het voer dat in de bomen hangt := :(:) *\o/*
Afbeelding

Foto 3:
Eigen kritiek: zelfde verhal hierboven , niet bijzonder ,maar wel voor mij ivm de omstandigheden (heen en weer vliegend) en dat ik blij ben dat ik eindelijk is een druk vogeltje op de camera heb staan :)) *\o/* al... vind ik hem wel interesanter ogen dan die hierboven
Afbeelding

Foto 4;
Eigen kritiek: Eerst vond ik hem heel moooi ... toen had ik liever alleen dat pad gefotografeerd ipv die zon erbij etc... en nu vind ik hem toch wel weer bijzonder :=
Afbeelding

Van het vorige toppic (zoek er nog steeds tips voor!)

Door de uploading en verkleining zijn de fotos wel ontzettend qua scherpte , belichting etc achteruit gegaan!

Foto 5:
Eigen Kritiek: Niet scherp genoeg bij de neusjes en bij het dino'tje die naar boven kijkt zijn koppie half niet scherp is.. terwijl deze op mijn camera wel scherp zijn .. :\ Het afgesneden deel bij het andere dino'tje (rechts) stoort me niet heel erg moet ik eerlijk zijn
Afbeelding

Foto 6:
Eigen Kritiek: Vind hem wel wat hebben.. moest meer spelen met houdingen en durfen het onderwerp minder ''centraal'' helemaal ''braaf'' in het midden te zetten. Belichting had minder hard / licht gemoeten ,maar toch vind ik hem wel geslaagd voor mijn idee.
Afbeelding

Foto 7:
Eigen Kritiek: Aandacht wou ik richten op de kop en dit vind ik aardig gelukt door de scherpte. Het loopt (vind ik) erg goed over. Kop is (te) scherp (naar mijn mening) en deel van het lichaam iets minder scherp wat meer overloopt in wat wazig.
Er zit nog een klein baby schildpadje op en deze heb ik eraf gesneden ivm dat hij ontzettend stoorde..
Afbeelding

Foto 8:
Eigen Kritiek: Ik baal van de schaduw ,maar vind hem wel fijn ogen.
Het is naar mijn mening niet ontzettend lelijk..
Afbeelding

Foto 9
Eigen kritiek :vind hem ene kant mooi en aan de andere kant saai en te ''hard'' bijv. dat felle licht op de appel
Afbeelding
Al met al ben ik wel tevreden.
ik moet creatiever worden en meer durven qua posities ,maar meer durven doen ipv braaf onderwerp in het midden zetten
(bijv: deze )

Foto 10
Afbeelding

Alvast bedankt :)) Voor de tips etc :) Houd het lief ,maar ik hoor graag tips hoe ik het beter kan doen!

Groetjes Elin
Laatst bijgewerkt door Mireille op 30-01-11 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: missende foto toegevoegd

Saskiaa_

Re: [FOTO] Verschillende Foto's (Echt opzoek naar Tips!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:35

Foto 1 heeft een mooie compositie, maar de (voor ons) linkerkant van het hoofd is veel te donker.
Bij foto 2 en 3 stoor ik me aan de takjes die (bijna) voor de vogels langszitten
Bij foto 4 had je denk ik beter een stapje verder naar links kunnen doen, zodat de zon voor de helft achter de boom zit en de stralen daar wat achterweg komen. Ook denk ik dat je dan meer het beeld ingetrokken wordt dmv het pad. (als je snapt wat ik bedoel..)

De foto's van de beeldjes spreken mij niet aan. Ik heb niet zoveel met beeldjes.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 20:17

Bedankt! ja bij foto 1 was die (voor jullie) linkerkant idd in de schaduw en ik dacht daar eigenlijk niet zo bij na.. volgende keer beter :)
foto 2 & 3 tsja... het was een boom stukje verder (kon niet dichterbij komen -vlogen ze allemaal weg- ) en ik waar ikook stond overal zag je die taksjes :')

foto 4: Oke dat doe ik dan volgende keer!

Bedankt voor de tips!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:56

Waarom heb je bij foto 1 de achtergrond uitgeveegd? Je ziet de randen nog om het paar zitten. Zonde.

Die van de vogels vind ik leuk gedaan :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 13:38

SIEMxFUNNY schreef:
Waarom heb je bij foto 1 de achtergrond uitgeveegd? Je ziet de randen nog om het paar zitten. Zonde.

Die van de vogels vind ik leuk gedaan :)

Dat zie ik nu pas inderdaad! Is ook niet erg gelijkmatig gedaan, ook 'middenin' zitten nog scherpere stukken..

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 21:07

dat valt me nu pas op! Ik ga er wat aan doen :)
bddankt!

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 17:10

Ik heb hier helemaal geen verstand van, maar ik wilde toch even zeggen dat ik foto 3 en 4 heel mooi vind! :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 19:35

Bedankt ;)
nog meer tips? Ook over de rest als jullie willen ? :D

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:53

hier nogmaals dan.. ;)
Nrs 2 en 3:
Grappig dat je zelf meteen "niks bijzonders" zegt bij de de vogeltjes, die vind ik nou net wèl wat hebben
Niet als serie van een stuk of tien, maar juist deze twee, een wirwar aan takjes en dat ene schattige vogeltje erin. Tuurlijk zijn het wel een beetje "kerstkaartplaatjes", maar scherpte en compositie is prima!

Die beeldjes, tja, de composities etc zijn wel speels, de scherpte is goed maar de beeldjes zelf hebben niet echt een verhaal, er mist dat "iets" wat foto's naar mijn mening moeten hebben Als tip zou ik geven, zoek naar voorwerpen waar de kijker wèl een verhaal bij zou kunnen bedenken, zoals aparte auto's, keukenartikelen uit de jaren zestig, verweerde stoelen in je tuin, versieringen van het een of ander, details van dingen die je pas herkent als je goed kijkt, zoek iets aparts! :Y)

Het paard is leuk, compositie goed, beetje onderbelicht links (maar dat moet je gewoon heel vaak oefenen en dan leer je vanzelf hoe je dingen op kunt lossen ;) ) jammer van het vervagen vd achtergrond, maar dat is al gezegd.

Foto 4: Vind het contrast een beetje te hoog, wel een mooi plaatje met dat pad zo aan de zijkant...
Je kan misschien IETSJE meer van rechts wegsnijden zodat de zon meer rechts dan in het midden is, dan is het meer in evenwicht.

Foto 9: doet zeer aan mn ogen :')
Te hoog contrast (en meestal hou ik daar wel van, maar het wel moet bij de kleuren passen) en de kleurtjes in de achtergrond storen wat.
Tip: als je flitst (ik neem aan dat je geflitst hebt) kan je bewust het flitslicht wat "verzachten" door 1. wat meer afstand tussen jou en het onderwerp te nemen, en 2. de sterkte van de flitser in te stellen, weet niet of dat kan bij een compactcamera trouwens? 3. Ook schuin op een glimmend voorwerp flitsen helpt tegen dat irritante spiegeleffect.

Foto 10: is een net plaatje, maar wel een beetje braaf, precies in het midden en de kleuren zijn veel van hetzelfde.
Ga eens op de grond liggen, of halverwege de rij bomen staan, kijken wat voor effect dat geeft!

Wat ik soms doe (smokkelen heet dat :') ) is bij van dat prachtige winterse avondlicht, waar je graag dat oranje-ige licht wilt vangen, is mijn witbalans op "bewolkt" zetten. Dan stelt de camera het net even wat geliger in, en dat zie je prachtig terug in een zonsondergang of die avondzon in het bos! Als je nl doet wat "hoort" (instellen op volledig zonlicht, zoals de situatie is) compenseert de camera het geel en is je zonsondergang zo saai..)
Hier ook weer, geen idee of jouw camera het kan, maar dan weet je het toch maar

Hopelijk heb je wat aan mn commentaar!

Wat misschien nog een leuk idee is, is proberen (met zoveel vogeltjes in je tuin :+ ) het wegvliegmoment te vangen Daar leer je goed van timen haha, maar kan hele gave plaatjes opleveren!
Ook als je met heel veel tegenlicht zit, misschien eens erbij flitsen..?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 18:27

Bedankt voor je vele tips!
Ik ga er wat mee doen!