[TEK] Maddog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

[TEK] Maddog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 12:29

Naar aanleiding van een prachtige foto uit het aanvraag topic ben ik naar maanden niet tekenen toch weer eens begonnen.

Hij is naar mijn idee kwa verhouding wel goed echter heb ik de oren weer te klein gelaten, op de foto stond de pony gedraaid voor de camera waardoor zn hoofd niet geheel in zijaanzicht te zien was ik heb in de tekening hem echter wel zo getekend dat hij vanaf de zeikant dr op staat.

De kleur van maddog kreeg ik helaas niet voorelkaar dus is hij lichter geworden dan in werkelijkheid :)

hierbij de foto,
pastel potlood op a 4 3 uur tijd

bij deze is de kleur van de vacht juist enkel lichten de donkere delen te scherp op
Afbeelding

bij deze komt het in de buurt van de werkelijkheid kwa contrast maar is te donker :o
Afbeelding

close up lijkt hij niet dekkend en wit is daar enkel wit
Afbeelding

marjoke

Re: [TEK] Maddog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:17

Erg fijne techniek heb je. :) Wat bij betreft mag je wel wat meer met kleur spelen. Vooral in je 'wit vlak'. In dat wit stuk ontbreekt een heleboel diepte en structuur omdat je enkel met wit hebt gewerkt.
Verder is hij ook niet helemaal scherp. (kan aan de foto liggen?) Maar ik denk het niet. Je mag je highlights wat scherper maken zodat hij meer tot zijn recht komt :)
Oren zijn zoals je zelf al zegt te klein, alsook de neusgaten.
Verder heeft hij wel die lekkere pony uitstraling. Ga zo door!

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:28

hey wat leuk, ik ben ook bezig met een tekening van dit paard. alleen dan in zwart-wit. Ziet er goed uit hoor. Alleen jammer dat het op sommige plekken niet helemaal goed dekt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 21:12

bedankt voor de feedback

marjoke & lovelanga
de neusgaten zijn op de foto ook klein, de oren ja die maak ik voora bij pony wat extreem :=
het wit is niet geheel wit maar krijg dat niet op de foto, net als de dekking die in het echt beter is, ook de scherpte is beter een foto maken van tekeningen is toch een vak appart :))

bedankt

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 22:41

Leuk Seven, hij is echt mooi geworden. :) De oortjes hadden inderdaad iets groter mogen zijn, maar ik vind het erg knap omdat het een vrij lastige foto is. Zijn neusje is prima zo!

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:11

Wat heb jij een leuke manier van tekenen!
Zie ik het goed dat je het witte een beetje gezoomd hebt, tenminste als je goed kijkt op foto 1 lijkt dat wel zo...
Ik vind de knotjes in de manen ook erg leuk gedaan!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 12:03

bij de neus was ik wat uitgeschoten met het wit dat heb ik wat weg moeten werken dus je ziet daar inderdaad een randje in de tekening zo gelukkig niet zichtbaar :D

bedankt voor de feedback

bedankt laurie

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:04

Als je een tekening op bokt plaatst, krijg je commentaar. Het heeft dan weinig zin als je alles wat iemand je als tip meegeeft gaat ontkennen, toch? :) :o
Van die scherpte heb je gelijk. Dat ligt aan de foto. Want op de eerste foto zie ik het nu ook dat die scherper is. Dat wit is wél gewoon dood en zonder diepte en contrast. Das gewoon een witte vlek en daar kan je niet omheen. Ook vind ik overgang van wit naar bruin niet natuurlijk maar heel scherp :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:05

Heel herkenbaar. :j Prachtig hoor

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 15:15

Zeker niet mn bedoeling om te ontkennen :) meer een uitleg dat hij in real life beter is kwa dekking.

In het wit zit creme, blauw en roze verwerkt maar wel te weinig daar heb je gelijk in, dat toont ook in het echt niet overdreven.