[FOTO] Stones

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:52

Volgens mij mijn allereerste topic op FK. Als het niet m'n eerste is, dan in ieder geval de eerste met een fatsoenlijke camera, namelijk die van Bellatrix :D

De foto's hieronder zijn bewerkt. Als je erop klikt kom je bij het origineel uit :) Graag zou ik weten wat jullie van het onderwerp vinden, het beeld. Compositie heb ik ook mee geprobeerd te spelen maar bij het bewerken zijn ze uiteindelijk nog weer wat anders uitgesneden.

Nou ja, be kind, maar constructieve kritiek krijg ik graag :j

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Mireille op 22-01-11 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vergeet je [TAG] niet!

Roosch

Re: Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:00

Komt ie.. :D

Leuk dat je met de camera van Bella mocht schieten!
Foto nummer 1. Zelf zou ik niet hebben gekozen voor de ondergrond, maar voor een egale, neutrale kleur.
Ook vind ik het boven te krap afgesneden.

Foto nummer 2. Klinkt raar, maar ik vind de hand niet bij de steen passen. Zo'n foto kan heel mooi zijn, maar ik vind dat mooi met een lange, slankere hand met lange nagels.
Weer zelfde verhaal over de achtergrond.
Wel een heel leuk idee, en met de steen kun je veel.

Vind het kader trouwens mooi subtiel.

Lekker doorgaan met fotograferen. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:03

Dank je :)

Ja achteraf gezien was ik ook niet zo blij met de hoeveelheid detail die in de ondergrond zat... en ik mag m'n tafel wel weer eens in de was zetten ;)

Wat je zegt over de hand... dat snap ik wel. Dit is het handje van mijn zoontje :D Die zag z'n kans schoon om even steentjes te voelen, want normaal moet hij eraf blijven ;)

Ik kan wel wat met je tips, nogmaals bedankt!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:04

Oh, ik dacht al, wat een kleine hand. :+

Denk dat die laatste in het zwart-wit wel tof is, misschien iets krapper afgesneden aan de rechterkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:07

Eerlijk?
Ik kan er niets mee.
Ik vind de compositie niet mooi en het 'vertelt' me ook helemaal niets.

Bij foto 1 vind ik de ondergrond niet mooi. Had licht zand gebruikt en het had al sterker kunnen zijn. Maar dan nog is het een stapeltje bewerkte steentjes. Het is niet spannend, niet qua opbouw, niet qua kleur, vorm of belichting.
Misschien had ik het mooi gevonden als je met veel contrast gewerkt had en dan de bovenste in de kleurschakering had gezet die 'ie nu ook heeft.

Foto 2 doet me zo mogelijk nog minder. Sorry voor de eigenaar van de hand, maar het is bepaald geen mooi handje. Maar ook hier; wat doet die steen daar?
[edit: ik zie je antwoord erop, hand van zoontje die z'n kans greep om de steen te voelen. Waarschijnlijk dat die foto jou als moeder dan wel wat doet, maar voor mij als buitenstaander heeft het niet wat, sorry]

Wat heb je ermee uit willen dragen als ik vragen mag Rock?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:13

Sonja, dank je voor je eerlijkheid :j

Wat wilde ik ermee uitdragen... op dit moment nog niet echt een boodschap denk ik, meer een beetje spelen met composities en opbouw.

Klein beetje boodschap misschien toch wel... die drie stenen hebben allemaal dezelfde samenstelling, maar zien er allemaal anders uit. Dat vind ik iets bijzonders hebben... van binnen hetzelfde kan heel anders naar buiten komen... Maar da's dieper dan je uit de foto halen kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:15

Ik denk dat je dat wel uit kunt dragen. Beeld je eens in dat je de stenen los van elkaar legt, in het zand, en dan van boven fotografeert waarbij je door met hard contrast te werken de nadruk gaat leggen op hun verschillen binnen hun eenheid?
Of door met indirecte flits te werken op de afzonderlijke stenen (wel tegelijk flitsen) waardoor ze allemaal een totaal andere schaduw krijgen? :P DAT lijkt me een gave plaat opleveren!

Anoniem

Re: [FOTO] Stones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:16

Ik zie het :j

Mooi, ga ik wat mee doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:17

Ben benieuwd! Laat je 'm zien als je 'm geschoten hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:19

Ja is goed! Eerst maar eens zand inslaan en een mooie plek buiten vinden... zal voor het licht ook wat doen... en dan weer een goede camera erbij :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:20

Hoeft niet buiten ;) goede schep zand op je tafel en dan juist een donkere omgeving zou wel eens een prachtig resultaat kunnen geven...

Think outside your box Rock ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:21

Haha had juist zoiets van; buitenlicht is mooier, mijn huis is erg donker helaas. Maar goed, kan ook gewoon beiden proberen! Thanks!

Irre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:17

De bovenste foto zegt inderdaad eigenlijk helemaal niets. De uitsnede vind ik ook niet mooi. Ik had dan eerder aan de bovenzijde ruimte gelaten ipv aan de onderzijde. Je zou de foto spannender kunnen maken door heel veel scherptediepte te gebuiken en de ondergrond te wijzigen. Je zou ze ook bv op een lichtbak kunnen fotograferen. Er komt dan licht door de stenen heen, wat weer meer de binnenkant van de stenen benadrukt. Ook zou je er over na kunnen denken om wat toe te voegen. Bind ze bv eens aan elkaar vast of laat ze plonsen in een plas of zo.. Ik noem maar wat. Speel ook eens met contrast. Ik ben benieuwd naar je volgende foto!

Die met die hand zou ik gewoon laten voor wat het is en je concentreren op 1 beeld.