[FOTO] Ezel Jozuf en pony Floor .

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Marjoo_

[FOTO] Ezel Jozuf en pony Floor .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 20:47

Vandaag ben ik met twee meiden, en hun ezel, pony naar het bos gegaan.
Hier een paar foto's van vandaag . :)
1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

Vjestagirl

Re: [FOTO] Ezel Jozuf en pony Floor .

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:48

Wil je echt foto technisch commentaar op deze foto's, of wil je gewoon je leuke foto's laten zien. Want ik vind het eigenlijk ontzettend HTK kiekjes.

Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 20:51

Nou ik zou er eigenlijk commentaar op willen .

Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 20:53

Maar ik weet ook niet goed wat ik er van moet vinden, dus vraag ik wat jullie er van vinden. ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 20:56

Ik vind je composities niet boeiend, er springt niet 1 foto uit, het zijn geen bijzondere plaatjes. Bij de 2de foto is de horizon ontzettend scheef.

Verder... Tsja, iedereen met een compact cameratje van €25 en een pony, meisje en ezel kan deze foto's maken. Er is niets speciaals, geen wow factor.

Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 21:01

ten eerste; ik heb zeker geen compact camera van 25 euro.
ten tweede; kan ik niet echt iets met je commentaar. te compositie is niet boeiend. oke, maar wat moet ik dan doen om het wel boeiend te maken?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:06

Marjoo_ schreef:
ten eerste; ik heb zeker geen compact camera van 25 euro.
ten tweede; kan ik niet echt iets met je commentaar. te compositie is niet boeiend. oke, maar wat moet ik dan doen om het wel boeiend te maken?

Nee, maar als je mij de pony, de ezel en het meisje een uurtje leent kan ik met een compact camera van €25 wel precies dezelfde foto's maken. Als je geen compact camera hebt dan vermoed ik dat je op de autostand fotografeerd?

Wat je moet doen om het wel boeiend te maken: proberen. Speel met licht, met instellingen van je camera, met composities. Je hebt in iedere foto's je onderwerp midden in de foto staan, tegen een saaie achtergrond. Waarom ben je niet plat op de grond gaan liggen om een foto van onderaf te maken van de ezel? Bewerk de foto's eens, haal oneffenheden eruit, storende factoren kun je wegwerken...

Op de 2de foto bijvoorbeeld ook: de horizon is scheef, wat al vrij storend is. Danl laat de pony ook zijn oren een beetje naar achteren hangen, vind het allemaal zo boeiend niet. De tekst op zijn neus valt er half vanaf, de ketting waar hij aan vastzit stoort nogal. Het is gewoon geen fotokunst foto.

Laat ik het anders vragen: wat vind jij dat deze foto's kunst maakt? Waarom zijn jouw foto's kunst?

Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-11 21:12

Tjah, waarom ik het hier plaats? niet omdat ik het 'kunst' foto's vind. Maar omdat ik graag commentaar wil, zodat ik de volgende keer dat kan verbeteren. En dat heb ik dus van jou gekregen. bedankt. :)

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 22:57

Tjah maar het heet wel fotokunst. dus dan kun je zulk commetaar krijgen.
ik ben het ook wel met er eens.
dus ga spelen met de compositie en begin eerst bij natuurfotografie. ga daar je composities leren. dat is eens stuk makkelijker om te oefenen dat blijft staan zo dat je er lang na kunt kijken en dan de foto kan maken