Marjoo_ schreef:ten eerste; ik heb zeker geen compact camera van 25 euro.
ten tweede; kan ik niet echt iets met je commentaar. te compositie is niet boeiend. oke, maar wat moet ik dan doen om het wel boeiend te maken?
Nee, maar als je mij de pony, de ezel en het meisje een uurtje leent kan ik met een compact camera van €25 wel precies dezelfde foto's maken. Als je geen compact camera hebt dan vermoed ik dat je op de autostand fotografeerd?
Wat je moet doen om het wel boeiend te maken: proberen. Speel met licht, met instellingen van je camera, met composities. Je hebt in iedere foto's je onderwerp midden in de foto staan, tegen een saaie achtergrond. Waarom ben je niet plat op de grond gaan liggen om een foto van onderaf te maken van de ezel? Bewerk de foto's eens, haal oneffenheden eruit, storende factoren kun je wegwerken...
Op de 2de foto bijvoorbeeld ook: de horizon is scheef, wat al vrij storend is. Danl laat de pony ook zijn oren een beetje naar achteren hangen, vind het allemaal zo boeiend niet. De tekst op zijn neus valt er half vanaf, de ketting waar hij aan vastzit stoort nogal. Het is gewoon geen fotokunst foto.
Laat ik het anders vragen: wat vind jij dat deze foto's kunst maakt? Waarom zijn jouw foto's kunst?