[TEK] Woman

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

[TEK] Woman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 13:37

Nog een oefening voor portret tekening. Ik heb het idee dat het nu beter ging dat mijn vorige portret. Natuurlijk is het nog lang niet wat het moet zijn, maar ik blijf dooroefenen. :)
Ik stoor me nog steeds aan het krasserige. Ik heb nu in ovaalbewegingen getekend, en een klein beetje geveegd. De tips van het vorige topic heb ik goed kunnen gebruiken!
Dit is nu mijn 3e portret.
Ik hoop op verbetering. :)

Afbeelding

_Nancy

Re: [TEK] Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:41

De wenkbrauwen kloppen niet helemaal.
Verder vind ik het een mooie tekening :j

Heb er verder te weinig verstand van om er verder op in te kunnen gaan.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:47

Mooie tekening alleen volgens mij is een oog niet helemaal op de plaats.
Het lijkt net ze met de linkeroog meer naar rechts kijkt en wat meer omhoog.
De ogen gelijk krijgen is moeilijk hoor en inderdaad, de wenkbrauwen een beetje.

Voor de rest, mooi getekent.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 14:51

De (voor ons) linkerkaak moet wat minder hoekig denk ik, of dat aan de omtrek of de schaduw ligt durf ik niet te zeggen. Maar ik gok op de schaduw of een beetje van beide. Verder vind ik de mond een beetje ''opgeplakt'', als je een betere verbinding maakt tussen de lippen en de cupidoboog scheelt het al een hoop denk ik.

Verder zijn je technieken erg goed, het krasseriger is zo weinig van te zien hoor (is ook erg moeilijk om dat te voorkomen bij een potlood portret). Schaduwgebruik in het haar vind ik erg goed, je snapt al aardig wat waar hoort. :) De afwerking kan wat netter maar dat valt niet heel erg op.

Goed bezig hoor! Ik zie wel vaker tekeningen en schilderijen van je voorbij komen en je hebt het al aardig in de vingers! :j

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 16:19

Dankje alledrie voor jullie reacties! Ja verhoudingen zitten inderdaad niet helemaal lekker.
En de tip van de mond kan ik goed gebruiken!

Pff, hopelijk is het volgende keer weer wat beter. 'aardig in de vingers' is helaas nog lang niet goed genoeg voor een geschikt portfolio. :D

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:16

Mooi hoor! Ogen zijn goed gelukt, huid en lipstructuur heb je ook mooi gedaan.
Pas alleen wel op dat je geen 1 pot nat tekeningen gaat maken, ik denk dat ze liever 'jouw' stijl zien als dat je perfect een foto na kunt tekenen. (weet ik bijna wel zeker, want ik heb in de toelatingscommissie van Minerva gezeten.) Het proces daar in tegen is wel belangrijk! Maar dat je vooruit gaat is duidelijk te zien, dus keep up the good work!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 11:57

Dankje! Dat is erg fijn om te weten. Weet je toevallig of het ook zo is in Duitsland? Ik geloof dat het daar wel technischer is. Al snap ik dat ze natuurlijk niet alleen 'perfecte' tekeningen willen zien. :D Het merendeel is ook gewoon werk van mijn stijl. Al vin dik dat die technisch zo laag liggen dat ik het graag wat omhoog wil schoppen door te laten zien dat ik ook 'skills' heb (die moet ik dan wel eerst zien te krijgen :+)

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:30

Vind dit echt een van je betere werken, je gaat echt vooruit. Nou moet ik ook zeggen dat je "bloederige/choquerende" stijl me niet zo aanspreekt....maar dat zou voor iedereen gelden die die stijl gebruikt.

Ik vind dat je wel zeker skills hebt.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 19:55

Bedankt! Erg fijn om te horen dat er toch enigzins vooruitgang in zit. :)
Al is dit puur technisch bedoelt, en het behoort niet tot mijn stijl van vrije werken. :D Dus ik vrees dat je je kunt voorbereiden op meer bloederige werken. :Y)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:19

De verhoudingen kloppen idd net niet, maar dat heb je zelf al gezien.
Ik denk dat het wel gaaf is in je portfolio om dit soort realistisch werk naast je vrije/eigen werk te kunnen laten zien. Dat toont juist je diversiteit aan!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 11:35

Ik wil ook sowieso een echt realistisch werk in mijn portfolio doen. Maar het is natuurlijk wel duidelijk dat deze daar nog lang niet goed genoeg voor is :D
Maar goed, hopelijk krijg ik het nog voor elkaar om een portfolio-waardig portret af te krijgen voor ik hem in moet leveren. :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:42

Gaaf!!! Sensuele vrouw.
Tipje... de neusbrug is TE duidelijk, deze mag iets meer vervagen.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 11:47

Dankje! Dat is een fijne tip. Daar had ik zelf nog niet eens zo goed naar gekeken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 20:12

Heel knap, zeg! Portretten zijn niet bepaald makkelijk, hihi. Mooie compositie, alleen het haar had naar mijn idee wat meer kunnen worden uitgewerkt. Het lijkt net alsof dat niet af is, maar dat kan natuurlijk ook door het fotograferen/scannen/uploaden van de tekening komen, potlood werkt niet altijd mee :P
Het krasserige kun je wat verminderen door een zachter potlood te gebruiken en meer te tekenen met de zijkant van de punt dan met de punt zelf. Maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen :D
Ook ik vind het goed dat je je portfolio op deze manier wat probeert uit te breiden. Op de werken in je profiel toon je al dat je veel verschillende technieken kunt en durft te gebruiken, maar dit is toch weer iets nieuws. Nu nog een niet-luguber portret van een man, ding of beest :Y)
Mooie werken heb je trouwens in je profiel staan. :j Vind die met die roze lijnen/vrouwenfiguren ook erg mooi!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 20:18

Dankjewel voor de handige tips! Ik kan juist veel tips gebruiken tegen het krasserige. Het blijft vervelend. momenteel bevalt het me erg goed om in ovaaltjes te tekenen. Dat gaat al een stuk beter. Verder heb ik alles getekend met 2B en 6B.
haha, het is ook heel wat anders dan wat ik het liefst doe, maar ik vind het gewoon belangrijk dat ik perfect kan tekenen en schilderen. :D