[TEK] Galina

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nevony

[TEK] Galina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 11:44

Ik kreeg laatst een opdracht van iemand van stal om zijn lieve oude dame na te tekenen als cadeautje.
De tekening is al bij de opdrachtgever, maar tips en commentaar neem ik mee voor de volgende tekening :)

Afbeelding

Galina
A4
Grafietpotlood

Jojoju

Re: [TEK] Galina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 12:23

Erg mooie tekening, maar vind het een beetje raar dat het paard uit een vierkant hokje komt.. Ben verder geen expert dus misschien zeg ik iets heel doms.. :) Had het mooier gevonden als er meer paard op stond. Maar echt petje af! Heel netjes gedaan.. mooi detail ook

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:12

Ben het wel eens met wiebke. Het zal wel komen door de foto en het is vreselijk moeilijk om zelf een stuk bij te bedenken. Maar ik denk dat het voor het beeld mooier was dan om meer deur te tekenen. Zo begrijpt iedereen dat zij haar hoofd uit stal steekt en lijkt het niet zo vreemd.
Verder erg netjes gedaan. Goede verhoudingen, mooie contrasten en lichte stukken ook goed gedaan.
De uitstraling is ook mooi, je ziet dat het al een wat ouder paardje is :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 14:46

Fijne tekening, dat neusje is echt heerlijk. Echt een 'oud paardje'- uitstraling heeft je tekening :)
Ben het wel een beetje eens met Babe, alhoewel de tekening op zich duidelijk zat is en het wat mij betreft helder is waar het om gaat. Toch zou een lichte suggestie van bijvoorbeeld houden planken niet misstaan denk ik.
Neemt niet weg dat het een fijne tekening is :)

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 22:27

Allereerst bedankt voor jullie reacties :)
Het raampje had ik achteraf anders moeten doen inderdaad. Maar het paard kijkt op de foto met haar hoofd uit het raampje van de stal en ik weet niet zeker of ik er zelf een stuk hals aan zou kunnen verzinnen :P
Toen heb ik er eigenlijk voor gekozen het zo simpel mogelijk te houden om de kijker niet van het paard af te leiden, maar ik ben er zelf ook niet zo tevreden over, het zijn nu van die loze streepjes :n

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 18:32

Mooie tekening Veer! Opzich zou een stukje hals aan deze tekening verzinnen niet zo moeilijk zijn hoor, dat kun je zeker wel. Ik denk dat een stukje onderhals eigenlijk al volstaan had, passe partoutje erom en klaar is kees! Hoe je het nu gedaan hebt is naar mijn smaak ook net iets te weinig, suggestie van deur zou niet misstaan :n Op het paard zelf heb ik niks aan te merken,prachtige techniek je gaat erg vooruit :j