[SCH] voor in mn nieuwe huisje; Darca

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

MlieZ88

[SCH] voor in mn nieuwe huisje; Darca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 10:34

Hier weer eens een nieuw werk van mij.
voor in mn nieuwe huis heb ik een schilderij van mn paard gemaakt
ik wilde eens wat anders; een heel paard schilderen en de achtergrond wilde ik paars hebben omdat ik die kleur in mn interieur heb.
toen is er dit uitgekomen!
moeilijk om er een goede foto van te maken...
Afbeelding

Afbeelding

deze foto met flits geeft de kleuren wel goed aan, maar is wat overbelicht
Afbeelding

hij hangt erg mooi tegen mn grijze muur, al zeg ik het zelf haha
-x-
Laatst bijgewerkt door Mireille op 16-01-11 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [sch] > [SCH]

pinkie87

Re: [sch] voor in mn nieuwe huisje; Darca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:36

Jah hij staat echt mooi tegen die grijzen muur :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:38

Wat ik niet zo snap is; waarom heb je het paard getekend dat die van je af loopt? Mij lijkt het toch veel sprekender als hij op je af zou lopen. Maargoed dat is mijn mening. Fijn dat je er zelf blij mee bent.:j Wat is de techniek?

MlieZ88

Re: [SCH] voor in mn nieuwe huisje; Darca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 11:02

eeeeh.. omdat de foto zo was!? haha
hij rent naar rechts hoor, niet van me af
techniek is olieverf, doek is 80x120 cmcm

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:08

Waarom neem je de foto dan niet van rechtvoor? Zo is tips geven een beetje moeilijk. Als jij zegt dat het paard naar rechts loopt, dan lijkt het nu of de hele voorhand te klein geschilderd is, maar dit zal ongetwijfeld weer te maken hebben met het standpunt van de foto.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:10

Hmm, ik snap je commentaar niet helemaal, saskiaefie maar goed ":P
Ik vind het echt een prachtig schilderij, heel mooie gedaan met alle details!
Super! Ik snap dat je er heel blij mee bent en ik denk dat het ook een gave blikvanger is als je je kamer in loop! :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:12

Wat snap je niet?

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 11:26

Ik snap het commentaar wel, de foto is waarschijnlijk niet helemaal recht van de zijkant van het paard genomen. Op een foto lijkt dat heel aannemelijk maar om het te schilderen is erg moeilijk, zeker omdat er geen verdwijnpunt is in dit schilderij.
Nu zie ik wel hoe het hier 'bedoeld' is zeg maar, maar toch kijk ik ook een beetje gek tegen de verhouding van de voorhand ten opzichte van nek en hoofd aan. Als je die net een slagje groter had gemaakt dan op de foto kwam het misschien net iets realistischer over.
Verder is je techniek gewoon super goed, enorm knap hoe jij subtiel wat appeltjes en glansjes in de vacht weet te verwerken. Het lijkt zo makkelijk, maar weet uit ervaring hoe moeilijk dat is..

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 17:52

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:00

nee doet het niet. Raar dat het je niet opvalt maargoed.

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 18:45

misschien omdat ik mijn paard ken.. en jij niet
misschien zien alle konijnen er allemaal hetzelfde uit, maar paarden verschillen nogal haha

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 18:55

?? Wil je tips aan nemen of niet? Komop hé toevallig ben ik niet iemand die alleen maar 'geweldig, wauw wat mooi' ga zeggen. Helaas voor je, maar dat kun je hebben als je een topic opent.
Lees mijn reacties nog eens door, denk erover na en kijk eens naar je werk.

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:03

oke beetje rare opmerking over die konijnen? ze proberen je toch iets uit te leggen?

ik vind hem heel mooi gelukt! al die details +:)+
eerst keek ik een beetje raar tegen de voor benen aan, het lijkt net alsof ze over elkaar heen gaan, maar zie nu dat het op de foto ook zo is.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:10

Wat betreft de hoek van de voorbeeldfoto, er zit denk ik ietsje foreshortening in doordat het paard iets van de kijker weggallopeerd, maar niet bijzonder veel. Ikzelf houd het meest van foto's waar óf geen foreshortening in zit, óf waar het er juist heel dik opligt. Dan voorkom je dat het lijkt of je tekening uit verhouding is als je niet een duidelijk verdwijnpunt in je schilderij hebt zitten.
Ik zit er nu zelf ook mee te rommelen voor een opdracht, ik houd daarom niet zo vast aan de voorbeeldfoto en draai het paard als het ware in de hoek die ik wil hebben. :)

Leuk om paars in de achtergrond te doen, dat vind ik altijd een beetje enge kleur om mee te werken. Het staat wel goed bij bruin en is prima uitgepakt denk ik hier. :j Maar ik vind hem in de blauwtinten eigenlijk ook erg mooi. :))

Vooral de superfijne glans en subtiele appeltjes op de vacht vind ik het een heel erg mooi schilderij maken. Zal prachtig staan aan de muur!

Palmbierlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 19:17

mijn eerste op slag dacht ik: mooi, net of het paard zo van het doek galoppeerd..
toen ging ik verder kijken en vond ik dat hij een beetje dunne hals en rare pose had, maar toen zag ik dat het op de voorbeeldfoto ook zo was..
dus super gedaan, vooral ook met de appeltjes!

MlieZ88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 19:58

bedankt voor het commentaar, de! :) pose was mij nooit zo opgevallen. had deze foto en kan nou eenmaal alleen fotografisch schrilderen.. ik zou niet kunnen bedenken hoe ik het paard in mn hoofd een paar graden moet draaien... helaas

ik heb niet een super athletisch en galant paard haha dus dat ze een rare houding heeft komt denk gewoon omdat ze beetje raar is haha
@saskia; je typt mt een MEGA ondertoon en daar heb ik een schurft hekel aan hier op bokt
ik bedankte je voor je commentaar en vervolgens vind jij het RAAR dat ik het niet zie, MAAR GOED
dat k het niet zie kan ook toch :)

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:01

Wauw echt een supergaaf schilderij!!!!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:03

Óf je wilt het niet zien, dat kan ook nog :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:04

bokt is heel kritisch.. Ik vind het een prachtig schilderij, je hebt de foto goed nageschilderd. En ja dat iemand anders niet snapt dat je het vanuit dit standpunt hebt geschilderd.. ja dat is domweg gewoon een mening, vind dat je het technisch heel goed hebt gedaan!!

Elmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:13

Ik vind het ook heel knap gedaan en doe het je zeker niet na. Idd die glans en die appeltjes. Héél mooi.
Maar mij viel ook wel meteen die voorbenen op. En dan vooral dat binnenvoorbeen. Dat lijkt niet in verhouding met de rest van het paard. Veel kleiner en smaller. Maar dat neemt niet weg dat je er met recht trots op mag zijn!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:27

<3 Vind hem heel gaaf! Dat paars staat er echt super bij! dat je grijze muren wilt snap ik dan niet, maar da's heel erg offtopic :')
Dat ie van je "weg" galoppeert vind ik juist wel wat hebben, 't drieduizendste paard wat je van precies opzij ziet, mwah, daar zijn er al wel genoeg van. Je techniek is echt super, mooi die glimmende vacht *D
Als ik dan toch kritiek moet geven, ik vind zn hoeven wat licht :') Beetje à la Breyer model zegmaar, zo "perfect". Daardoor vallen ze wat teveel op. Verder prachtig!

saskiakefie schreef:
Waarom neem je de foto dan niet van rechtvoor? Zo is tips geven een beetje moeilijk.

Waarom? je kan toch tips geven over wat je ziet? Als jij liever paarden van opzij ziet, kun je dat zeggen, maar dan hoeft de kunstenaar daar toch niet hetzelfde over te denken? Sommige tips doe je wat mee, sommige niet, da's het recht van de kunstenaar. ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:33

Lieverd, het gaat erom dat de foto scheef genomen is, waardoor beoordelen moeilijk is omdat het een vreemd effect geeft

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:36

Dus? "Lieverd", ik gebruik ook wel eens scheve foto's, wat maakt het nou helemaal uit? Als de kunstenaar het mooi vind, is dat toch geen punt? Mijn techniek vind iedereen ook r*k, dacht je dat ik er daarom mee ophield?
Als TS het mooi vindt zo, die drie graden dat dat paard van je afgedraaid is...
Maar prima, jouw mening, mijn mening, maar TS haar topic, praten we niet meer over.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:57

Ze zet die tekening hierneer voor commentaar/tips dus dan is het wel handiger dat mensen het goed kunnen beoordelen. Iets waar de 'kunstenaar' rekening mee hoort te houden.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:12

beetje aardig houden mag ook wel. Kunstenaar hoeft ook niet tussen haakjes. hele manier van posten is gewoon niet tof. Ts: heb je ook een foto van je inrichting met het schilderij? ben benieuwd!