[MOV] Wat montage opdrachten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

TessaVB

[MOV] Wat montage opdrachten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 10:18

:wave:

Ik doe een filmopleiding, en vind montage en animatie toch echt wel helemaal te gek. :D
Zie bijna nooit MOV topics hier voorbijkomen, dus dacht, dan start ik er maar 1. :Y)

Als eerste een opdracht waarbij we de architectuur van onze school moesten laten zien, het was
voornamelijk de bedoeling om de camera beter te leren kennen, dus het filmwerk hebben we zelf gedaan met
een schatje van Sony twv een goeie 2500,- dus heavy oliebol :Y)

Hoop dat jullie het wat vinden, ik had er een G voor en de docent had iig geen opmerkingen. :):) :):)

2e filmpje is een opdracht waarbij we voor 45 min. materiaal kregen, en een filmpje met goed verhaal van 3.30 moesten maken. :)
Het onderwerp was nogal apart. :') Ik kan dat stomme gedichtje; 'is het echt.... is het echt... is het echt...' NIET MEER HOREN.

Hier had ik ook een G voor trouwens. :D

Ik hoop op jullie reacties :D

:wave:

pinkie87

Re: [MOV] Wat montage opdrachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:42

echt netjes in elkaar gezet zeg :) al vind ik bij die varkens het muziek erug hard en snel weer weg is..

maar die vrouw is eh beetje gekjes ;)

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:40

1e filmpje vind ik nogal saai :o De montage is zooo langzaam dat ik de neiging had om het weg te klikken.
De bewegingen vond ik soms niet echt logisch. Waarom zou ik de onderkant van het dak willen zien?
Maar ik hou ook meer van wat vlottere filmpjes. Dit is een keuze die je maakt.

2e filmpje, het begin is wel grappig gedaan met dat man bijt varken.. alleen de tekst had wel ietsjes netter geschreven kunnen worden :P
In dit filmpje monteer je soms juist weer veel te snel. De knips zijn te duidelijk. Als de vrouw wat zegt knip je naar het volgende shot en dan klinkt het heel afgekapt.
Ook als de vrouw wat laat zien waar ze het over heeft, laat je veel te snel dat voorwerp zien.
En inderdaad de muziek staat te hard vergeleken met de stemmen :P

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 18:45

Bedankt voor de reacties. :D

@ Babe, het 1e filmpje had een bedoeling om de architectuur van het gebouw te laten zien, het is ook niet mijn interesse, maar we moesten de 'bijzondere en blablabla kanten' van het gebouw laten zien. De opdracht was om goed met een vloeistofkopstatief (correct me if i'm wrong) te werken, dus voornamelijk lange shots draaien om te zien of we goede vloeiende shots kunnen draaien. Ik vind het filmpje ook niet boeiend, maargoed, de leraar was er heel positief over, dus dan vind ik het best. :+

2e filmpje heb je wel gelijk in, het ruwe materiaal was 2GB, dus het was heuuuul traag allemaal, toen ik 'm uitgerenderd had, zag ik ook wat schoonheidsfoutjes, maar ik ben met zoveel dingen tegelijk bezig dat ik zoiets had van.... laat maar... Heel erg ik weet het. :P
Over dat snelle afkappen, die vrouw was echt ont-zet-tend VERVELEND :') Ze zei de hele tijd uuuh aaah ennnnn jaaaa dus dan was het shot verpest. Hadden ze natuurlijk expres gedaan om te zien hoe wij d'r mee omgingen. _O-

Maar bedankt voor je kritiek, daar kan ik veel mee :)

pinuts

Re: [MOV] Wat montage opdrachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 19:08

vind dat babe al goede kritiek heeft gegeven. Ik vind dat er in beide filmpjes wat meer spanning had mogen zitten. Ik denk dat je bij de bovenste je teveel hebt gehouden aan de opdracht. Je volgt teveel de muziek met de camera, waardoor het een sloom geheel word. Als je wat flitsendere muziek gebruikt zal het meteen heel anders eruit zien.