[TEK] Houtskooltekening

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

[TEK] Houtskooltekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 14:50

Lang niks geplaatst op UK, had ook m'n twijfels of ik deze er op zou zetten, maar toch maar gedaan :)
Heb een hele tijd niet zoveel met tekenen/schilderen gedaan maar ben het de laatste tijd weer wat aan het oppakken. Met portretten tekenen heb ik nog niet zoveel ervaring, dus het was de bedoeling om wat schetsen te maken om te oefenen met verhoudingen. Uiteindelijk deze iets verder uitgewerkt dan eigenlijk de bedoeling was :)) Probeer wel wat sneller en 'losser' te werken ipv heel lang op details te blijven focussen. Deze ben ik gistermiddag begonnen en heb ik vanmorgen afgerond, voor mijn doen erg snel. Zie best nog wel dingen die niet helemaal kloppen, maar wil er niet teveel aan verder werken, misschien dat ik nog wat kleine dingetjes verander.
De tekening is op A4 formaat en met houtskool gemaakt (niet echt een handige combinatie, dit materiaal op zo'n formaat := )

Afbeelding

janique

Re: [TEK] Houtskooltekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 14:52

Mooie ruimtelijke tekening, je word duidelijk beter in het aanbrengen van diepte in je tekening!
Highlights op de spieren vind ik ook erg goed gedaan, net zoals in het gezicht..
Zelf hou ik er niet van om met houtskool te werken, dus tips voor het materiaalgebruik kan ik je niet geven.
Kan alleen maar zeggen keep up the good work!!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:03

Niet twijfelen; gewoon erop zetten :) dan kunnen wij er ook van meegenieten.
Fijne plaat om te zien, en knap dat je op dit formaat met een dergelijk materiaal zoiets neer kan zetten. Goed op weg denk ik met het materiaal; soms zou iets meer nuance nog een wat sprekender resultaat kunnen geven (denk aan scherpe schaduw onder kin/ op hals) maar dan 'zoek' ik echt iets.
Gewoon een lekker werk waarin je denk ik een goede sprong voorwaarts hebt gemaakt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 10:42

Inderdaad waarom zou je het er niet opzetten? :oo
Gelukkig dat je weer meer bent gaan tekenen, het is toch zonde hoor als je zo'n talent hebt, je het laat liggen. Ik vind hem zeker wat hebben :j Alleen had je het geheel misschien net iets lager kunnen plaatsen dat het haar er ook nog op staat, want nu lijken de ogen wat aan de hoge kant, terwijl het niet zo is.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 09:53

Bedankt voor de leuke reacties :D
Zal proberen weer eens vaker wat er op te zetten :j
Dit formaat met dit materiaal was eigenlijk geen handige keus, maarja het begon dan ook als oefenschets die ik wat verder heb uitgewerkt dan eigenlijk de bedoeling was omdat het toch wel lekker ging :))
Ik moet idd wat meer durven wat betreft scherpe schaduwen en grote contrasten :j Wat dat betreft is houtskool toch wel een fijn materiaal om zulke dingen mee te oefenen, je kunt met 1 staafje van heel licht tot bijna zwart werken.