drafbalk schreef:Heel mooi gedaan!!!
Zeker de complimenten.
Ik heb het gevoel dat het hoofd van het paard wat plat is. Met name het (voor ons) linker oog van het paard. Ik weet niet hoe het er op de foto uit ziet?
De hals is volgensmij iets te dun, als je het begin van de hals net iets steiler had gemaakt, zag het er niet zo uit als een bobbel. Snap je?
Rechts onderin het denkje, zit een kleine zwarte streep, hoort die daar?
Ik vind het achter de singel net iets te streperig, dit zou iets vloeiender mogen, ivm. de rest hoe je het hebt ingevuld.
Het (voor het paard) linker achterbeen vind ik wat tegenvallen. Hier hadden veel meer details in gemogen, vooral bij de billen zelf. Het ziet er meer uit als een 'lapje' wat er over heen is gevallen, zeg maar.
Als je daar wat meer details in brengt, ziet het er al veel echter uit. Niet te veel details, want de aandacht moet niet naar het been gaan. Ook zit er onderin een donkere zwarte streep, hoor die daar?
Het (voor het paard) rechter achterbeen ziet er nogal kronkelig uit, vooral bovenin. Hier heb je wel al wat emer details in gebracht, dus dat zien er wel wat beter uit. IK stoor me vooral aan bovenin het been, daar zit zeg maar een S vorm in, zie je het?
De staart ziet er mooi uit! Daar heb ik niks op aan te merken.
Ik weet niet of de kont van het paard zelf ook zo steil naar beneden gaat?
De voorbenen van het paard lijken te schuin naar voren te gaan zeg maar. Dus alsof hij bijna voorover kukelt, en dan zijn benen zo neer zet, dat het niet gebeurd. In die benen zou ik niet te veel details in doen, want ze zitten dicht bij de broek, dus dat heb je prima zo gedaan!
Het hoofdstel ziet er goed uit, ik weet niet of hij een frontriem heeft, anders zit hij te hoog. Het hoofdstel heb je heel mooi uitgewerkt!
De schaduw op het zadel, zou je iets minder opvallend mogen maken, zodat het niette veel uitknalt.
Helemaal links van het zadel, zit een zwarte streep, wat op het dekje ligt. Dit ziet er een beetje raar uit, want zo lijkt het net of het zadel voor het dekje ligt, zeg maar. Dus dat het dekje er niet helemaal onder zit. Ik zou de singel ook net een beetje donkerder maken, zodat je wel het verschil nog ziet, maar niet dat hij zo licht lijkt.
Het dekje zelf ziet er prima uit! Niet te opvallend, mooie kleuren en genoeg details.
De kleding van de soldaat heb je super gedaan!!! Past mooi bij het paard, je eigen stijl, en ook mooi realistisch.
Helemaal boven op zijn 'muts' zit een witte 'vlek' dit valt te veel op.
De nek van de soldaat, (voor ons) links, is iets te breed, als je het aan die kant iets korter had gemaakt, zag het er al beter uit.
Ik vind zijn ogen er een beetje 'lui' uitzien. Ze zien er te verschillend uit, en vallen ook te veel op in het gezicht. Ik mis de echte soldaten look.
Zijn (voor ons) linker arm, zit ik heel raar naar te kijken. Ik weet niet hoe het in het echt is. Zijn arm lijkt een beetje kronkelig te lopen, en uiteindelijk lijkt hij ook spaghettie polsjes te hebben. Zijn hand zelf ziet er ook nog zo geschetst uit, alsof je er niks aan hebt gedaan zeg maar.
Zijn andere hand daarintegen ziet er heel mooi uit! Ik vind zijn mouw wat te streperig, en had hier ook wat meer overgangen in willen zien tussen schaduw en ligt.
Zijn broek ziet er ook prima uit! Niks op aan te merken.
Zijn schoenen zouden, waar jij het lichter hebt gemaakt, net iets donkerder mogen, zodat dit er ook niet te veel uitspringt. Zijn (voor ons) Linker voet, lijkt wat te dik te zijn, en zijn rechter voet Weer iets te dun, met een platte neus.
Ook vind ik dat een schaduw eronder het veel mooier zou worden! Dan zweven ze niet op het papier, maar staan ze daar ook echt. Dat mis ik vooral.
Dit is een hele mooie tekening, let wat meer op de details, maak de overgangen tussen licht en donker niet te verschillend. HOpelijk heb je hier wat aan?
Wauw, bedankt!
De zwarte strepen waar je het over hebt zijn door het inscannen gekomen 
De hals van het paard was echt zo dun, en de kont loopt idd steil naar beneden 
De ogen van de soldaat: zoals ik al zei komt dat door het inscannen, ik zal proberen een foto te maken, in het echt passen ze veel beter in het geheel.
Wat betreft de voeten, de (voor ons linker) voet lijkt idd heel dik in vergelijk met de rechter, alleen onder de voor ons rechter is een stukje weggevallen met het inscannen, dus nu lijkt hij dunner dan dat hij is.
Oja, de singel: deze was op het plaatje ook heel streperig en ik wist niet zo goed wat ik daar mee aanmoest, dus het zo gedaan.
Misschien kan ik dit nog veranderen...
Een schaduw onder het paard oid wilde ik ook, maar ik ben bang dat ik m verpest 
De voor ons linker is wel wat te dik