Gevraagd: patroonhulp voor koekiemonsterkostuum

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dreamer1987

Gevraagd: patroonhulp voor koekiemonsterkostuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 21:11

Zoals de titel al aangeeft.

Ik zou graag een pak willen hebben voor koekiemonster.
Na heel erg lang googlen ben ik nog niets tegengekomen. Wel zag ik al sites waar je kostuums kunt kopen of delen van kostuums, maar deze zijn niet echt koekiemonster en mooi.

Ik ben op zoek naar tips of eventueel een patroon voor een koekiemonsterpak waar dus de armen uit het hoofd komen (geen nek dus).
Als het me allemaal lukt (ik ben niet zo handig) wil ik van een tas een Cookie maken. Maar eerst maar het pak en fluffy stof, waarvan ik geen idee heb hoeveel ook.

Wel denk ik dat ik in het hoofd van koekiemonster een pet moet doen, dit wordt dan de bovenkant van de mond en daar gewoon het blauwe stof over en 2 bollen als ogen bovenop.

Dus: HULP gevraagd!!!
Hopelijk kan iemand me op weg helpen.

Groetjes,
Caroline

Rinske

Re: Gevraagd: patroonhulp voor koekiemonsterkostuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 23:22

Wellicht is er op Marktplaats een goedkoop pak te koop dat op de vorm lijkt? Deze zou je dan uit elkaar kunnen halen en als patroon kunnen gebruiken. Ik heb ook op internet gezocht voor je en daar staat inderdaad op dat patronen niet verkrijgbaar zijn.
Maar misschien heb je hier wat aan: http://www.coolest-homemade-costumes.co ... stume.html

Daar staan volgens mij ook tips bij :) . Succes!

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 09:01

Dankjewel!
Het pak dat homemade is op de website is een stuk mooier dan wat er zoal verkocht wordt.

Dat het een moeilijk proces gaat worden mag duidelijk zijn pfff hahaha. Maargoed, ik wil het wel heel graag. Aangezien ik 1.80m. ben en geen kindje van 4 jaar is er ook meer 'fuzzy stuff everywhere' als ik straks aan de slag ga :')

Meer tips zijn uiteraard nog steeds meer dan welkom.

cyn23

Re: Gevraagd: patroonhulp voor koekiemonsterkostuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 09:20

naai winkel in venlo heb je ook patronen weet alleen niet of ze van koekie hebben.
we hebben zelf een elmo pak :D

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-11 11:40

Dan ga ik daar morgen even kijken!!

Elmo lijkt officieel wel wat, kan eventueel ik spieken hahaha.
Ik besef me net wel dat ik niet echt een heel mooi slank pak heb uitgekozen :').