[FOTO]Blackfoto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

[FOTO]Blackfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 20:33

Hallo bokkers :)

Na een lange tijd weer een foto-topic van mij. Dit keer met de nieuwe spiegelreflex van mij moeder (Nikon 3100 van de Jamie Oliver-reclame :j ). Is heel erg wennen, met name de instellingen :+ . Deze foto's waren er per ongeluk uitgerold :j . Ik had de camera op de stand 'Handmatig' en heb toen iets ingesteld dat ik in een eerste instantie alleen een zwart beeld had, toen heb ik er nog wat aan gedraait en gedaan en toen kreeg ik deze foto's! :))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat ik zelf vind wat er verbeterd moet worden:
* De borst valt bij de hond er vanaf
*Het paard is niet scherp genoeg

[kwaliteit is achteruit gegaan door uploaden]

:)
Laatst bijgewerkt door thoraklover op 06-01-11 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Jodieee

Re: [FOTO]Blackfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 20:35

De eerst evind ik net iets te donker...
De hond vind ik mooier gelukt :)

Captain_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 14:47

Mag ik vragen hoe je ze gemaakt hebt?
Volgens mij staan de dieren in een donkere omgeving/stal. Dat is opzich ook de bedoeling bij een blackfoto, alleen dan moet het hoofd van het dier wel in het echte daglicht zijn. Dan krijg je dat zijn hoofd goed belicht is, en zijn lijf steeds donkerder wordt, in een zwarte omgeving.

Op jouw fotos is het dier zelf te donker, en de achtergrond niet helemaal zwart.
Zet dus de volgende keer je dier met zijn hoofd in het daglicht, en de rest van zijn lichaam in een donkere stal of schuur :)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-11 11:43

Nou bij het paard stond het gewoon buiten, maar het was toen al schemerig en heb toen op een op andere manier dit gekregen :')

De hond steekt haar kop door het kattenluik van de schuurdeur, die donkerblauw is, de zon scheen op haar kop. Dat het dier zelf donker is klopt niet, in iedergeval niet op mijn beeldscherm :n Bij mij is de achtergrond helemaal zwart hoor :P

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:52

Captain_ schreef:
Mag ik vragen hoe je ze gemaakt hebt?
Volgens mij staan de dieren in een donkere omgeving/stal. Dat is opzich ook de bedoeling bij een blackfoto, alleen dan moet het hoofd van het dier wel in het echte daglicht zijn. Dan krijg je dat zijn hoofd goed belicht is, en zijn lijf steeds donkerder wordt, in een zwarte omgeving.

Op jouw fotos is het dier zelf te donker, en de achtergrond niet helemaal zwart.
Zet dus de volgende keer je dier met zijn hoofd in het daglicht, en de rest van zijn lichaam in een donkere stal of schuur :)

En welke instelling moet je dan gebruiken om dat effect te krijgen? Ik heb sinds vorige week mijn D3100 en zou ook graag zo'n foto's van onze dieren willen maken maar weet nog niet hoe ;-)

TS, jij weet ook niet wat je instellingen waren?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:54

Dit heeft helaas niks te maken met Blackfoto's, dit is gewoon onderbelicht :)

Zoals Captain_ al uitlegt, je moet niet alleen je instellingen aanpassen, maar ook de omgeving. Je moet naar je instellingen kijken of dat het hoofd gewoon goed is kwa belichting.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 17:20

Wie zegt dat ik het hoofd goed belicht wil hebben? Misschien vind ik deze sfeer wel wat hebben? ;)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:41

thoraklover schreef:
Wie zegt dat ik het hoofd goed belicht wil hebben? Misschien vind ik deze sfeer wel wat hebben? ;)

Nouja, dan moet je het ook geen blackfoto noemen :D want een blackfoto is het hoofd goed belicht en loopt het naar zwart af :+

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 21:09

Achja wist ik veel hoe ik het moest noemen :P Nu weet ik het pas :p

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:05

Door wat voor programma heb je de foto's heengehaald? Ik kan hier op geen enkele wijze EXIF info uithalen.

De foto's zijn inderdaad extreem onder belicht. Een mooie blackfoto maken is niet heel moeilijk.
Ze het dier, deels, in een donkere stal en de rest in het daglicht. Ik vind zelf een iets bewolkte dag het prettigst om te fotograferen.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 06:44

Zoals eerder aangegeven, zijn de foto's onbewerkt, ik heb alleen in PS de copyright erop gezet en was het de bedoeling dat ze er zo donker uitkwamen.