[TEK] Ricardo, Femke en Vincent

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kathleen_vW

[TEK] Ricardo, Femke en Vincent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 19:20

Hallo medebokkers :) ,

Wilde graag jullie mening weten over de volgende tekening. Ik heb hem als kerstcadeautje gemaakt voor stalgenoot Amy, wie vorig jaar december op bizarre wijze haar pony Vincent is kwijtgeraakt in een verkeersongeluk. Inmiddels heeft ze al even een nieuw vriendje, genaamd Ricardo. Omdat ik haar iets wilde geven met betekenis heb ik mijn conté krijt er maar weer eens bij gepakt en ben met een aantal foto's van haar 2 huidige pony's en haar overleden vriendje aan de slag gegaan.

Het is niet mijn doel geweest om ze echt 100% sprekend te laten lijken, maar ik wilde wel dat de pony's de uitdrukking hebben, dat je hun karakter ziet. Zoals ik eerder zei is het gemaakt met conté krijt krijt op papier, formaat 21x30 cm.

Amy was er blij mee, ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeelding

Dit zijn de foto's die ik o.a. als voorbeeld heb gebruikt.

Ricardo

Femke

Vincent

Als dit bij meer mensen in de smaak valt, wil ik het ook graag in opdracht gaan doen. Echter vind ik het erg moeilijk om te schatten rond welke prijs ik moet gaan zitten. Als jullie me daar ook een beetje advies over zouden kunnen geven, graag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 19:34

Ik heb geen verstand van prijzen, wel kan ik zeggen of ik iets mooi of lelijk vind :P En ik vind hem prachtig! Wat een mooi cadeau, terecht dat ze hier blij mee is. Ze zijn mooi met elkaar in verhouding, het lijkt net of ze met z'n drieën bij het hek staan te wachten. Ik vind vooral de uitdrukking in de ogen erg knap, vooral die van Femke en Vincent. Naar mijn idee kun je zeker in opdracht gaan werken! :)

Nog een paar tipjes: ik mis een achtergrond, al is het enkel een effen kleur (bijv. van gekleurd papier) of iets onscherps zoals op de foto van die prachtige Vincent. Het is nu een beetje leeg met al dat wit. Verder zou je nog wat meer kleur kunnen gebruiken bij het tekenen van de paarden, zoals wat koudere kleuren (bijv. blauw) op schaduwplekken mengen en juist wat warmere kleuren (geel, rood, oranje) op lichtere plekken. Ook zou wat kleur (blauw, paars) in de manen denk ik mooi zijn, dat maakt het net wat levendiger dan het pure zwart, wit en bruin. Die kleuren hoeven niet opvallend te zijn, dat kan heel subtiel, maar kan net even iets meer leven geven :) (misschien heb je dat ook wel gedaan maar zijn de kleuren wat achteruit gegaan met het uploaden :) ). Maar hij is echt prachtig! :j

LeonieL

Re: [TEK] Ricardo, Femke en Vincent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 20:28

Mooi! Ik vind de tekening super leuk. Als ik de foto's erbij houd vind ik de uitstraling bij Vincent niet helemaal treffend. Op de foto zie ik een sport paard, en op de tekening een leuke, ondeugende pony.

Verder vind ik hem wel super leuk hoor!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 21:00

Loveshadow: Ga ik zeker eens proberen :j dankjewel voor de tips!

LeonieL: Ben blij dat je dat zegt, want dat is dus exact wat ik wilde. Ik vond dit aanzicht mooi, en heb andere foto's van Vincent in zijn normale doen en laten gebruikt en ook de verhalen die ik over hem gehoord heb. Dat was dus ook mijn doel :j

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:22

Hij is echt mooi geworden mijn 3 beste vriendjes! :))
je hebt wel een deuzige foto van Ric gebruikt hahaa. :=

Breda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:17

Wowie, echt mooi gemaakt Kathleen!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-11 10:20

Haha Amy, klopt, maar dat was net wel een van de foto's waar hij in de goede richting keek zonder zware schaduwen op zijn lijf. Heb ook wel naar andere foto's gekeken voor zijn gezichtsuitdrukking enzo.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 10:27

ik heb hem net al gezien in een ander forum van de manege en ik was er meteen weg van. Ik vind het echt heel mooi gedaan. Knap hoor als je zoiets kan en zeker de moeite waard om het in opdracht te doen. Alleen over prijzen weet ik niet veel het hangt er ook vanaf hoelang je er aan bezig bent lijkt mij. Maar nogmaals heel mooi gedaan!