[SCH][WIP] Oh nee toch...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Leonyr

[SCH][WIP] Oh nee toch...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 13:44

Ik heb mezelf voor een enorme uitdaging gezet. Mijn tweede schilderij.
Het eerste probleem begon al bij de schets. Omdat ik op het doek niet kon gummen, moest ik het zo even neer zetten. Dus, geen hulplijnen, gewoon direct tekenen. Ik had nooit gedacht dat het op een paard zou lijken. Maar wonder boven wonder:
Afbeelding
De neus is te dik, en zo zijn er nog vele andere foutjes, maar ik ben heel blij dat het toch gelukt is.

Stap twee was het schilderen, nou vraag ik je. :roll: Ik heb nog maar één keer eerder geschildert, maar die was zo ongelofelijk mislukt dat ik me voorhield nooit meer een kwast beet te pakken. Toch is het aardig gelukt, geloof ik. Ik heb de kleuren geel, rood, zwart, wit en bruin gebruikt. Daaarnaast is er nog een behoorlijke lading water in gegaan.
Afbeelding

Uiteindelijk vond ik het contrast te laag, daar ben ik meteen mee verder gegaan. Tot hier ben ik gekomen:
Afbeelding

Als je het vergelijkt is het een echt kleuterwerk met veel te weinig kleur, maar voor voorlopig ben ik tevreden. :')
Ik ben hard opzoek naar tips! Het zou dan ook tof zijn als je een reactie geeft. :)

Liefs,
Leonie

_Jessie

Re: [SCH] Oh nee toch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:46

Ik kan het sowieso niet! Vind heb echt mooi worden. Ik vind de neus niet zozeer te dik. vind hoofd wel mooi, misschien iets te recht alleen

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 13:46

_Jessie schreef:
Ik kan het sowieso niet! Vind heb echt mooi worden. Ik vind de neus niet zozeer te dik. vind hoofd wel mooi, misschien iets te recht alleen

Dat vond ik inderdaad ook al. Er had wel wat meer kromming in gemogen. Bedankt voor je reactie. :D

Rinske

Re: [SCH][WIP] Oh nee toch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:40

Wat voor verf gebruik je en waarom doe je er zoveel water bij? Ik vind het namelijk jammer dat ie zo waterig is. M.i. kun je beter verf in zijn puurdere vorm gebruiken, dan kun je ook veel mooiere overgangen maken :) .

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 19:13

Rinske schreef:
Wat voor verf gebruik je en waarom doe je er zoveel water bij? Ik vind het namelijk jammer dat ie zo waterig is. M.i. kun je beter verf in zijn puurdere vorm gebruiken, dan kun je ook veel mooiere overgangen maken :) .

Ik gebruik Acrylic verf van van Gogh. Mijn ervaring met onverdunde Van Gogh is niet zo goed, vandaar dat ik het verdun.

Pluttersput

Re: [SCH][WIP] Oh nee toch...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 07:49

Ik vind het erg mooi wrden :j
Alleen het oog doet me iets te mens-achtig aan. Misschien doordat het zo'n rond oog is..

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 13:07

ik vind hem ook mooi geworden.
alleen lijkt het oog ietwat klein, en heb ik het idee dat ie iets meer richting de wang geplaatst moet worden?
maar daar kan je nu niks meer aan veranderen, en het stoort op zich ook niet zo.