[FOTO] Hansel and Gretel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Loontje_

[FOTO] Hansel and Gretel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 19:33

Vandaag met Yelte en Dominique naar het bos gegaan.
Thuis heel veel voorbereidt; kleren uitzoeken, haar invlechten, juiste schoenen zoeken etc.
Het idee achter de foto's was het sprookje Hans en Grietje.

Jammergenoeg werkten Yelte en Dominique niet samen en luisterden ook niet goed naar mijn aanwijzingen,
waardoor ik het idee wat ik in mijn hoofd had niet uit kon werken.
Dus heb ik maar geïmproviseerd :Y)

Het verhaal :+ (ingekort en delen zelf bedacht)

Er leefden eens een jongetje en een meisje die Hans en Grietje heetten.
Hans en Grietje waren erg arm, ze woonden in een klein tochtig huisje samen met hun vader en stiefmoeder.
De tijden waren bitter en slecht, er was weinig te eten.
Op een dag besloot de gemene stiefmoeder dat Hans en Grietje teveel geld kostten, ze haalde vader over om de kinderen achter
te laten in het bos zodat ze zelf genoeg te eten hadden.

Zo gezegd zo gedaan, op een dag werden Hans en Grietje vroeg uit bed gehaald om mee te gaan hout sprokkelen in het bos.
De gemene stiefmoeder wilde de kinderen zo ver mogelijk in het bos achterlaten.

Hout sprokkelen
Afbeelding

"Gaan jullie maar even hier zitten en jullie brood opeten, dan gaan jullie vader en ik verder op hout hakken, oke?" Sprak de
gemene stiefmoeder tegen Hans en Grietje. "We zullen jullie voor het donker ophalen."
Hans en Grietje deden wat hun werd gezegd en aten braaf hun brood op.

Afbeelding

Maar het werd steeds donkerder en donkerder, en nog steeds geen spoor van vader en de gemene stiefmoeder.
Hans had het vuur aangemaakt en na een poosje dommelden Hans en Grietje in slaap.

Afbeelding

Opeens schrikt Grietje wakker. "Hans Hans! Waar zijn we, waar is vader? Oh Hans ik ben zo bang.."
"Stil maar Grietje, het komt goed! We gaan gewoon zelf de weg naar huis vinden." Sprak Hans zijn zusje toe.

Afbeelding

Hans en Grietje liepen de hele nacht door, hopend om hun weg naar huis terug te vinden. Ze hadden honger, ze hadden het koud.
Hun schoenen waren nat, maar ze liepen door....

Afbeelding

Opeens hoorde Grietje een zacht gefluit.. het klonk heel mooi, heel vredig.
Ze tuurde in het donker en zag in de verte iets kleins, iets spierwits. "Hans! Wat zie ik daar? Daar, in de verte! Zie jij het ook?"
Hans keek, en naarmate ze dichterbij kwamen zagen ze dat er een spierwitte duif op een tak zat.
De duif vloog op, en tjierpte zijn mooiste lied. Hans en Grietje stonden aan de grond genageld, zo mooi was het!

Afbeelding

De duif vloog weg. "Kom we volgen het!" riep Grietje en ze zetten het op een hollen achter de duif aan.
Tegen de ochtend kwamen ze bij een heel lief klein huisje. "Wie zou hier wonen?" vroeg Hans aan zijn zusje.

Afbeelding

"Ik weet niet..." antwoordde Grietje. "Kom we gaan een kijkje nemen!"
Samen slopen ze voorzichtig door het hekje en stonden nu dicht bij het huisje.

Afbeelding

"Even naar binnen kijken...?" vroeg Hans twijfelend. "Ja kom op!" zei Grietje en drukte haar neus tegen de ruit.
"Er is niemand, helemaal niemand!" zei Grietje verbaasd. "Hmmm... raar... hoe kan dat nou?" was Hans' antwoord.

Afbeelding

"Het staat vol met lekkers!" riep Hans nu opgewonden uit. "Daar, kijk daar!" Nu zag Grietje het ook.
Ze slopen het huisje binnen en namen het eten mee. Grietje stopte haar schortje vol en ook Hans' zijn broekzakken zaten
vol met lekkers.
De duif wees Hans en Grietje de weg naar huis en daar deelden de kinderen hun eten met vader en de gemene stiefmoeder, die alle twee toch wel blij waren dat de kinderen weer thuis waren!
De tijden werden beter en vader kon weer voldoende brood kopen voor Hans en Grietje en de stiefmoeder.

En ze leefden nog lang en gelukkig.

:Y)
Oke er mag nu heel hard gelachen worden :P

Groetjes Lione // Punciegraphics
Laatst bijgewerkt door Loontje_ op 02-01-11 19:51, in het totaal 2 keer bewerkt

boooo

Re: [FOTO] Hansel and Gretel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:36

Super leuk!

Echt hele mooie stijl heb je!

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:02

Ohhh, wat onwijs gaaf weer! Had je laatst al gecomplimenteerd met je fotografiestijl, maar ook verhalen kun je prachtig verbeelden. Nogmaals m'n complimenten. :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:05

In één woord; wauw! _/-\o_

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:07

Zo, vind het werkelijk prachtig, echt nergens commentaar op. Vind dat de beelden perfect bij je verhaal passen. Erg knap!

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:10

Wat een super verhaal! En die foto's er bij! Echt mooi!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:11

Hele gave serie! Mijn complimenten!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:12

Wauw, ik vind ze bijna allemaal héél gaaf! Het verteld duidelijk een verhaal, met prachtige kleuren!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 20:48

Wauw er zitten hele goede foto's tussen. Vooral de eerste en de eerste foto met huis. Prachtig! :D
Vind beide zwart-wit foto's niet trekken, ik weet dat hier om hun schoenen gaat, maar het had mij meer getrokken als je hun gezichtjes ook kon zien. Je boft maar met zulke kinders! Veel succes met fotografie je hebt er echt talent voor! :))

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 21:20

man ik ben zo'n fan van jou!! _/-\o_

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 16:19

Bedankt :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 16:32

Als serie vind ik het erg leuk, maar de foto's apart vind ik stuk voor stuk niet pakkend. Ze zijn vrij rumoerig hier en daar, de lichtinval is niet prettig (daar had je denk ik veel meer mee kunnen doen), ze zijn vaag/donker. Nee ik heb beter van je gezien.

Wel complimenten dat je er echt een serie van hebt proberen te maken, is zeker goed gelukt! :)

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:22

Ik kan me wel vinden in het commentaar van JuliaMaria :) erg leuk dat je zo verhalend bezig bent en de sfeer in je foto's is sterk, zoals altijd. Goed gedaan! Maar de serie komt op mij ook wat rommelig over, vooral door alle verschillende bewerkingen: kleur, z/w, weinig contrast, veel contrast... ik zou voor één soort kiezen voor het hele verhaal.

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-11 17:41

Ik kan me ook in jullie commentaar vinden :j Ik vind het moeilijk om elke foto "hetzelfde" te bewerken, hetzelfde eruit te laten zien. Ik heb altijd van; oh ik vind dit bij deze foto toch mooier staan.
En ja als serie is het dan heel rommelig :Y) Hier moet ik aan werken, volgende keer hoop ik het er beter uit te laten zien :j

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 17:44

Wat een geweldige foto's weer!
Die sfeer die jij kan vastleggen, geweldig!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:10

Stuk voor stuk vind ik ze prachtig, maar als serie een stuk minder. Komt voornamelijk door de verschillende bewerkingen zoals eerder gezegd. Denk dat als je ze allemaal dezelfde kleur (of juist niet) het een stuk meer rust geeft. Desalniettemin; foto's an sich zijn geweldig!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 18:09

Het idee vind ik echt prachtig, maar ik vind het erg jammer dat er een paar foto's in zwart wit zijn. De foto van de voeten vind ik niet echt iets toevoegen en is ook een heel andere stijl dan de rest.
Ik vind het wel knap hoe je het nachtelijke gevoel hebt over weten te brengen!

Marije_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:39

Ha! Ik wist wel dat jij het was!

Ow sorry, je kent me niet, maar ik jou wel. Ik herkende je stijl van Deviant art :P
Ik vind echt nog steeds dat je ontzettend gaaf mooi fotografeert :D

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:00

Hmm ik vind het niet je beste foto's. Er ontbreekt een point of focus, je raakt een beetje verloren in de beelden. Beetje teveel achtergrond en te weinig van de personages/details, misschien?
Wel een leuk concept! En ik blijf van je stijl houden :-)

_Margot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 17:02

mooi verhaal en mooie foto's, ondanks dat jij misschien niet helemaal tevreden bent, vind ik het er echt super uitzien!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 22:11

Lione,
je hebt zo'n prachtige stijl van foto's <3
Op hyves loop ik ookaltijd te kwijlen naar je foto's.