[SCH] Herdershond Bailey

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

[SCH] Herdershond Bailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 16:39

Hoi,
Deze vakantie heb ik geschilderd. Ikheb hier drie dagen (van 10 tot 4, met pauzes natuurlijk) aan gewerkt. ik ben best tevreden. Dit is mijn eerste Acryldierenportret. Ik heb nog veel te leren. Dus tips zijn welkom

Afbeelding
-acryl
-op doek

x Leonie

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:23

ik vind hem super! mooie achtergrond ook ;)
lekker veel kleurtjes erin gestopt! heb je de acryl verf verdunt?

Ik vind de lijntjes van de mond een beetje vaag geworden en het linker oor die inham een beetje raar, maar ik weet natuurlijk niet of die echte hond dat ook heeft :P

edit: spelfoutje

LeonieL

Re: [SCH] Herdershond Bailey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 17:31

Helaas is er door de foto een stuk van de achtergrond afgeknipt. (maar dat is verder niet van toevoegende waarde. daar zat wat paars in, maar verder precies hetzelfde.)

Dit was dus de eerste keer dat ik dit deed, dus de oren deed ik met kleine kwast véél water. Het hoofd heb ik met grote kwast en veel water gedaan,. en het lichaam met grote kwast zonder water.
Later ben ik ook nog langs het hoofd en de oren gegaan zonder water,. dus de bovenste laag is niet verdunt. De mond is idd erg vaag. ik vind het erg lastig hoe ik dat moest doen. ik had het eerst met scherp-wit,. maar dat was het ook niet, dus heb ik het zo gedaan.

Bedankt voor je reactie.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 17:35

Heel mooi!!,
ik heb er geen verstand van hoor :P,
Maar ik vind zijn nek, die haren een beetje raar.
Vooral aan de rechterkant, daar zie je niet goed dat het haren zijn.
(het lijkt meer een soort bult)

Heb je ook de originele foto?
Ben ik namelijk erg benieuwd naar...

Edit;
en bij de nek, in het midden zit een soort van gleuf, maar weet niet of de hond dat in het echt ook heeft.
Ps: heb je al een goede foto kunnen maken van de tekening van mijn pony??
Dat was volgensmij een Atc.

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 18:17

Ik snap waarom je het zo lastig vind hoor. Ik heb ook vaak moeite op welke manier ik iets wil schilderen en hoe. Maar ik vind het goed gelukt hoor. Ook echt een eigen steil zet je er dan neer.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:17

ik vind hem mooi gelukt!

Zoals ik al zei zie ik er in haar gezichtsuidrukking mijn Bailey er niet helemaal in terug, maar je stijl van schilderen vind ik heel mooi... heeft wel weer iets abstracts.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 19:23

Dat is idd iets waar ik aan moet werken,. maar wáár ligt dat dan aan hé.. Ik weet het niet..

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:25

Als baasje ken je je hond heel goed, denk dat dat erg moeilijk is neer te zetten..

maar hij blijft mooi, je schilderij :D

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 19:42

Ik vind hem goed gelukt voor de eerste keer. Ofja, één van de eerste keren ;)
Ik zou er alleen aan andere achtergrond achter zetten :))
Nu is de achtergrond heel fel in vergelijking met de hond.
Ik zou er een kleur achterzetten die ook voorkomt in je hond, maar die toch net een iets andere tint heeft.
Nu vind ik dat de hond er niet echt uitspringt. De achtergrond en de hond moeten een soort verbondenheid hebben... Zo heb ik het toch geleerd :)) Wat ik altijd doe (toch als ik er een lichtere achtergrond achterwil) is dat ik eerst meng tot ik het juiste kleur heb en als het 'bijna' droog is ga ik erover met wit maar met heel veel water :) Geeft altijd een leuk effect.

Ik vind ook dat er een soort 'omlijning' te zien is waardoor je hond er net 'opgeplakt' lijkt.
Als je de achtergrond erop gezet hebt, probeer dan nog eens de vacht van de hond ook aan de randjes beter weer te geven :)
Denk dat je dan een beter effect zal krijgen.

Probeer eens :) met acryl heb je het voordeel dat je er altijd kan overschilderen :)

Commentaar is zeker niet negatief bedoelt :) ik wil je het alleen even melden, misschien ben je er wel wat mee!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:01

Bedankt Alison! Hier heb ik juist heel veel aan. dat van de achtergrond is denk ik persoonlijk. de een vind dit mooi, de ander wil graag iets rustigers. ik denk niet dat daar echt 'regels' voor zijn. dat van de omlijning heb je helemaal gelijk in. Binnenkort ga ik nieuwe doeken halen, en dan ga ik weer lekker aan de slag :D

NewGirl_BQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 13:14

Kan inderdaad een persoonlijke keuze zijn :) Ik hou liever van 'zachtere' achtergronden.

Veel succes met je volgende werken :)