[FOTO] Ballet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

tos

[FOTO] Ballet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 20:47

Afbeelding

Afbeelding

Hoi,,
Deze foto's plaats ik om erachter te komen wat jullie van deze foto's vinden.
Vinden jullie ze fotowaardig?
En zouden jullie voor zo'n foto's willen betalen bij een shoot bijvoorbeeld?

verdere info:
Camera:Nikon D40x
Lens: 18-200
Bewerking:
- Foto 1: iets schaduw ingevoegd, iets geacentuerd
- Foto 2: iets schaduw ingevoegd

Stopcontact

Re: [FOTO] Ballet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:51

Het idee vind ik mooi, de poses ook, maar de uitwerking niet.

Ze zijn niet scherp (waarschijnlijk door je sluitertijd?)

Bij 1 stoor ik me echt aan de onscherpe voeten.. zonde! Want vind het lichtinval wel mooi daar.

Bij 2 wordt ik direct naar de (overbelichte) plek rechts getrokken, zonde want dit zou naar het model zelf moeten zijn.

Ook beide foto's zijn veelste geel naar mijn idee, dit mag van mij wat 'zachter' wit/rozig zijn bij dit onderwerp.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:52

Bij de eerste foto vind ik de schaduw linksboven iets te overheersend, en het model iets te donker in diezelfde hoek. En haar voeten zijn wazig/bewogen, dat is zonde. Tweede foto vind ik mooi, alleen lijkt het schoentje op de grond opnieuw wazig. En bij beide foto's zie ik behoorlijk veel ruis, en dát vind ik wel echt jammer.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:53

kwa kleur vind ik ze fijn om te zien,. maar ze zijn niet echt lekker scherp om naar te kijken. (let ook op de plint, die loopt op de twede foto heel scheef) Ik heb er geen verstand van,. maar dit is mijnmening.
Ik zou er dus nog niet voor betalen.

keeliie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 20:58

Hee, dat is katrien, haha :D
Maar ik vind het een erg leuke fotostijl. Echter zijn ze niet helemaal scherp, dat is heel jammer. Anders was het resultaat al een heel stuk beter geweest denk ik. :)

tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 21:22

bedankt voor jullie reacties al allemaal.
Ben het er inderdaad mee eens dat het nog niet helemaal fijn is uitgewerkt tot in de puntjes.
wat wel beter zou kunnen, maar waarvoor ik nog veel moet oefenen.
Wat zeker niet erg is.... ;)

Frozenstar:
Ik heb deze eigenlijk expres deze kleur gelaten.
Ik heb nog een aantal foto's waarbij er ook een aantal licht-roze tussen zitten vandaar.
Maar evengoed bedankt voor je commentaar.

DaniBanani:
ben het helemaal eens met elkaar, nu ook dat je hebt gezegt dat rechts een lichte plek zit.
het viel me eerst nog niet zo op maar nu dat je het zegt heb je inderdaad gelijk

Keeliie: bedankt voor je reactie

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 21:41

Ik vind het idee erg leuk,
ook mooi uitgewerkt, vind het alleen zo jammer dat ze onscherp zijn.

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:08

Ik vind ze ook erg mooi! Bij de eerste foto hádden die bewogen voeten toepasselijk kunnen zijn omdat ze beweegt, maar de rest van het meisje is ook niet helemaal scherp waardoor het toch niet zo mooi is. Wel erg mooi met die lichtinval gewerkt, mijn complimenten!

Tweede foto vind ik ook het idee erg leuk, maar juist de uitwerking minder. Hij is inderdaad onscherp en ik erger me wel wat aan de donkere vlekken op haar armen. Die vlekken zijn heel erg "blokkerig/stippelig", niet zo mooi. Verder vind ik die lichte vlek wel heel mooi, daardoor zie je goed waar het licht vandaan komt. Als het meisje scherper was geweest, was de aandacht daar ook wel meer naar toe getrokken. Ga zo door! :D

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:32

Ik zie dat je 1/8e als sluitertijd hebt, dan krijg je inderdaad bewegende voeten. Wat ik overigens heel jammer vind, want de eerste vind ik een ontzéttend goede foto. Rustige en beheerste sfeer, mooi licht. De kleur is niet mijn smaak en dat zou je misschien kunnen veranderen door een andere witbalans. Maar ik zie dat je dit met opzet zo hebt gedaan, dus dan is dat prima :) Over smaken valt niet te discussiëren.

De tweede vind ik ietsje minder. Vooral dat kleine beetje ruimte dat er maar is boven haar hoofd, daar zou ik wat meer ruimte laten. En ook weer de onscherpte door lange sluitertijd.

Heb je de eerste al eens omgezet naar zwart-wit? Volgens mij is die zo ook ontzettend mooi.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 11:53

Vind het idee heel erg leuk, maar de uitwerking iets minder. Ik vind de kleuren er absoluut niet bij passen, die oranje/geelige gloed. Ook vind ik ze te donker en ze missen sfeer. De scherpte ontbreekt ook. Maar ik vind dit idee wel echt heel erg leuk, dat het zonde zou zijn als je het niet nog een keer zou proberen!

tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 14:18

voor de liefhebbers de 1e foto in zwart wit.

Afbeelding

ik vind zelf persoonlijk dat het bij deze foto's nog erg ontbreekt aan kennis van mijn toestel.
dit merk ik vooral aan jullie reacties, wat voormij erg fijn is want hierdoor weet ik precies wat ik het beste nog moet uitzoeken.
de sluitertijd zal eens heel goed moeten gaan bestuderen, want die weet ik namelijk nog niet precies in te stellen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 15:00

Zo vind ik je foto nog mooier :j Hij straalt nu veel rust uit.

Heb je je handleiding nog? Normaal staat daar ook een goede uitleg in over sluitertijden :)

tos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 20:10

Ja, ik heb de handleiding nog hoor.
Maar heb ook past een boek speciaal voor mijn camera gekregen.
Hierin verwacht ik ook dat het uitgebreid uitgelegd staat. dus aan uitleg geen gebrek :o