[TEK]Eerste keer gezicht, advies aub

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

SDE

[TEK]Eerste keer gezicht, advies aub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 12:44

Na een jaar niet getekend te hebben wegens geen goesting, heb ik mijn potloodjes weer bovengehaald.
Normaal teken ik altijd paardenhoofden en probeer deze erg gedetailleerd uit te werken.
Deze keer wilde ik eens iets anders tekenen, een zebra, of een giraffe, of een leeuw of hond. Maar door gebrek aan duidelijke, mij bekorende prenten, ben ik per toeval op dit ras gestuit: de mens. En dan nog wel de kleuter-versie.

Ik ben eraan begonnen en ik moet zeggen dit ging vrij vlotjes. Wat me wel opvalt is dat mijn zin voor detailafwerking er niet is bij deze tekening (hopelijk/waarschijnlijk omdat kleine mensjes me weinig zeggen). Het is echt een groffe tekening tegenover mijn andere tekeningen. Maar ik dacht - en dat vraag ik aan jullie - dat misschien deze ruwe versie het publiek ook kan bekoren? Of sla ik de bal mis en is dit in jullie ogen een onafgewerkte, niet mooie versie. Met andere woorden, nog veel werk aan?
Is het beter dat ik het gezicht van een volledig egale lichte grijze ondergrond voorzie met vloeiendere overgangen, of is het goed zo.

Graag jullie advies.

Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:51

Hoewel ik persoonlijk fan ben van veel contrast in een werk is het in dit geval net een beetje té in mijn ogen :)
Oogjes en mond zijn wel érg donker in vergelijking met de rest en vormen daardoor in mijn ogen geen geheel. In de oortjes is het wat mij betreft meer geslaagd. Dus om een antwoord te geven op je vraag: er is wat betreft werk nog wel het één en ander te doen ;)

Rinske

Re: [TEK]Eerste keer gezicht, advies aub

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 23:12

Hij is zeker leuk, maar hij is m.i. niet af. Dit komt omdat de schaduw in de ogen en mond heel donker is, maar bijvoorbeeld bij het haar weer bijna niet aanwezig is. Als je in de rest van het gezicht ook wt meer met schaduw werkt, zoals bij oren, dan denk ik dat de tekening al een stuk meer af is :) .

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 20:55

En ik heb deze tekening een hele tijd opzij gelegd wegens (opnieuw) geen zin, maar heb nu gepoogd om hem af te werken.
Conclusie: ik teken niet graag mensen in details.
Beter zo?

Afbeelding

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:44

vind hem al iets beter geworden, maar ik heb zelf ook geen voeling met kleuters :)

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 16:57

Heb je ook een echte foto of heb je uit het hoofd geschilderd?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:53

ow... zonde.. Dat was mijn eerste reactie toen ik de update zag..
sorry

Mijn eerste indruk was van de eerste tekening: Wauw gaaf, maar deze mag iets meer contrast punten hebben (zo mooi sterk dus). Misschien randje schaduw bij kleding, een klein detail helemaal uitgewerkt. En wat meer diepte in het haar. Niet het hele haar uitgewerkt, maar net wat meer donkere schaduw accenten.

Misschien een idee, om de lijnen (event op lichtbak) over te nemen en opnieuw te beginnen, alleen dan niet de huid en het haar (zo krasserig) in te vullen

Denk dat deze tekening heel veel potentie tot iets speciaals heeft!

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 21:27

Bedankt voor de reacties.
Goh, ik beschouw deze tekening gewoon als minder goed. Ik ga er niet opnieuw aan beginnen, ik zal wel aan een andere beginnen. Maar deze keer geen peuter meer :D .

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:52

hij is qua opzet zeker niet minder goed. Juist het uitgangs punt, de peuter met die gezichtsuitdrukking vind ik erg sterk