[DIGI]Eerste afgemaakte digitale tekening

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

[DIGI]Eerste afgemaakte digitale tekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 20:27

Hallo bokkers :)

Dit is de eerste digitale tekening met tekentablet die ik heb afgemaakt :') . Ik heb er 8 uur aan gewerkt :P .
En ik vind hem zelf wel goed gelukt :o . Maar natuurlijk is ie niet helemaal kloppend en perfect dus wil ik graag tips! (die heb ik hard nodig :j )
Ik heb de schets op papier gemaakt en op de computer in PS aangepast. Daarna heb ik hem digitaal geschets, vlakken ingekleurd en daarin kleuren gezet. Daarna heb ik met een speciaal penseel haren aangebracht.
Afbeelding

Bron foto is van bokker maaike1995 http://94.100.120.131/1195850001-119590 ... _JKyo.jpeg

Ier

Re: [DIGI]Eerste afgemaakte digitale tekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:29

Practig zeg!!
Als tip wil ik je meegeven dat de rechterkant (rug?) van de pony niet klopt. Die is te hobbelig/bol. Maar dat hoofdje zeg, schitterend!!! :+:

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:00

wauw! erg leuk :D
valt me op dat de manen minde contrast hebben, daardoor lijken ze plat. maar dat is ook heel moeilijk :)
hij is erg leuk :))

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:03

inderd de rug vind ik niet helemaal kloppen en dat plukje bij de oren vind ik ff net te gemaakt, daarbij als ik nog es goed kijk is het meer een hoofd met een grijze massa erom mis de diepte in de rest....... maar ach.... wat een plaatje voor de rest... super mooi!!!!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:53

De bochel op zijn rug is inderdaad een beetje gek :D . En ik zou hem denk ik graag toch iets lichter zien, ik moet nu echt heel goed kijken, bijvoorbeeld een wit glimmertje in het oog zou het al een stuk levendiger maken.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:42

probeer wat meer aan de verhoudingen te werken, evt beginnen met een raster om de verhoudingen juist te tekenen.
Zo ben ik ook begonnen, geen moeilijk gedoe met eerst op papier e.d.

daarna gaan experimenteren met kleuren, je hebt nu alleen maar wit en zwart tinten gebruikt...maar er zitten zelfs in een zwart paard zoveel meer kleuren!
Ga eens inzoomen op een foto, heel ver...zul je zien dat er heel veel kleuren verstopt zitten die je misschien niet zo zou verwachten...
en snuffel eens op bokt naar andere digitale portretten of kijken eens op mijn site...
dan kom je er miss achter wat ik beodle met kleuren
hier bijvoobeeld een van mijn snelle werkjes...
een zwart paard maar er zit blauw in en bruin
http://i865.photobucket.com/albums/ab21 ... kklein.jpg

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:49

Knap gedaan! Wel vind ik het hoofd iets te lang, de achtergrond te donker en er is niets te zien van de borst en voorbenen. De neus, het oog en de manen zijn erg mooi getekend, alhoewel de manen nog wat meer volume mogen hebben. Succes er verder mee!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 10:44

Bedankt voor de tips! :j De rug weet ik al hoe dat komt nu je het zegt, ik heb bij de manen een smudge tool gebruikt en toen is de achtergrond mee gesmudgt door de rug, vandaar dat het bol lijkt :j Ik zal het even bijwerken :) .

Ik moet idd meer kleuren gebruiken tinkertom, ik zal er een beetje mee experimenteren :) .

Thanx for the tips everybody! :D