[TEK] Dubbelportret oma met kleinzoontje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

[TEK] Dubbelportret oma met kleinzoontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 20:14

Voor een kennis van me heb ik de opdracht gekregen om zijn vrouw en kleinzoon te tekenen. Ik vond de speen in de mond niet echt geweldig voor een tekening, maar hij had geen andere foto en hij vond het wel mooi (dan is het goed he ;) ). Het is een verrassing voor zijn vrouw die er niks van weet :D . Ze krijgt hem met oud en nieuw.
Ik dacht, ik laat hem hier ook even zien, zodat ik misschien nog wat tips kan krijgen. Misschien zijn er dingen die beter/anders kunnen (ik ben nooit uitgeleerd :) ).

Afbeelding

Ik hoop niet dat de kwaliteit van de foto té slecht is? Anders moet ik morgen overdag even een nieuwe foto maken, ik heb vrij slecht licht 's avonds in de woonkamer.

thoraklover

Re: [TEK] Dubbelportret oma met kleinzoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:17

Net echt! :j Enige tip die ik heb ik het truitje van het kind mag iets meer 'bobbelen' zeg maar :P

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 20:20

Meer plooitjes bedoel je :) ? Ja daar kan ik misschien nog even naar kijken. De foto is vrij donker en op de foto zie ik helemaal niks van plooien van de trui, dus dit is eigen verzinsel :') .

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:21

Ja plooitjes bedoel ik :j

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:22

Ziet er super uit het enige wat me opvalt is dat de ring aan de speen naar voren staat in mijn idee hangt dat meestal naar benede maar verder ziet het er super uit :D

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 20:24

Die stond op de foto ook naar voren :j :D . Stomme speen :P .

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 20:27

Wat mij meteen opviel is de arm van oma. Ik vind het wit teveel naar voren komen, het lijken net haartjes...

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 21:07

Leuke tekening :j Alleen had ik voor een andere achtergrondkleur gekozen. Deze is veel te donker. Dat is zonde van de tekening. Zo valt de huid een beetje weg door die kleur en lijken ze in een donkere kamer te staan.
Verder netjes. Ik weet natuurlijk niet of ze lijken, maar verhoudingen lijken wel te kloppen.
Alleen het armpje van het kindje is net zo'n poppenarmpje.
En watvoor huidskleur hebben de mensen? Want ze lijken een hele donkere huidskleur te hebben?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 21:28

De vrouw heeft inderdaad een behoorlijk gebruinde huid, achteraf had ik inderdaad misschien beter voor een iets lichtere achtergrond moeten kiezen, maar toch vind ik het wel passen :) . Misschien dat ik nog iets met de achtergrond kan doen daarvoor? Een iets lichter kleurtje erachter zetten ofzo?

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 22:11

Zou ik niet doen, straks gaat het mis. Neem het maar mee als tip voor de volgende keer :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:21

Ik kan natuurlijk niet weten of het goed gelijkend is, maar ik vind het een erg leuk portret! De verhoudingen zien er heel goed uit en ook de oogopslag vind ik mooi, heel rustig en ze kijken allebei 'in de lens'. :)
De foto is op mijn beeldscherm wel heel erg donker, dus ik zie graag nog een versie bij daglicht. :D Ik kan nu niet écht zien of de huidkleur wegvalt tegen de achtergrond, maar het is wel een goede tip van Babe om voor een volgende keer wat lichter papier te nemen denk ik.
De onderkant van de tekening komt trouwens wel heel dicht tegen de rand van je papier aan, zeker de hand van het kindje. Voor het inlijsten is het makkelijker om een wat grotere marge te hebben. :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 09:37

erg goed gelukt zeg! +:)+ +:)+
Idd het armpje van het kindje is wat "nep" en ik stoor me ietswat aan het gezicht van de oma...het wit , van de weerkaatsing van het licht denk ik, had ik wat minder hard opgezet...meer in de trant van het glimmen van het voorhoofd van het kindje.
nu werd mijn aandacht meteen naar die witte vlekken getrokken...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 09:55

Ik heb de witte vlekken ietsje minder zichtbaar gemaakt, voor de rest er niks meer aan veranderd. De opdrachtgever vindt hem geweldig en komt hem morgen ophalen :) .
Ik heb wel nog even een foto bij daglicht gemaakt, denk dat dat wel scheelt. Het handje vind ik op de foto ook veel popperiger overkomen dan ie op de tekening is, maar misschien dat ie toch net iets teveel schaduw heeft. Ik zal er dadelijk nog even naar kijken.
Het blijft trouwens lastig om een foto binnen te maken merk ik, moet de ISO echt op 1600 houden helaas. Maar met mijn ochtendjas in de sneeuw staan heb ik niet zo'n zin in :P . Ik krijg hem helaas niet haarscherp op de foto.

Afbeelding