[TEK][WIP] Stijgerend paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Deri

[TEK][WIP] Stijgerend paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 01:04

Hey allemaal, ik had nog beloofd een wipje te plaatsen van het stijgerende paard :D
Mijn vorige topic: [UK] [TEK] uitprobeersel

Ik heb hier nu ongeveer 3 uur in zitten (inlcusief de schets zelf, en de lijnen schetsen etc)
Ik werk met een simpel schetspotloodje
Een inktliner met een kop van 0.5 mm, zwart
En een dvd-marker 0.5 mm, zwart
en natuurlijk een gum.

De 3 stappen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Totaalplaatje op het moment:
Afbeelding

KimD

Re: [TEK][WIP] Stijgerend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 01:07

Niet geheel mijn smaak maar zeker indrukwekkend! :oo

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 01:09

Ziet er super uit.
Maar moet wel eerlijk zijn dat de verhoudingen van het hoofd apart overkomen met de invulling. Lijkt alsof het te klein en te vol is met de recht van het lichaam wat anatomisch correct overkomen.
In elk geval een kunststukje!!!!!

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 01:13

Ja het hoofd heb ik veel moeite mee gehad, maar de foto waar ik het van na heb geschetst zie je het hoofd ook meer vannaf de onderkant, en met de invulling had ik moeite dat over te brengen waardoor nu dus lijkt dat het oog op de verkeerde plek zit, en de wang te groot is.

Als iemand daar nog tips voor heeft? (kan ik nu niet meer veranderen, maar kan ik in een volgend werkje dan evt mee pakken :)

Borivage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 01:16

In elk geval je hebt je best gedaan en uiteindelijk kunst hoeft niet perfecte maten te hebben, toch?
Ik probeer zelf altijd de 1 op 1 verhouding aan te houden bij kaak, tussen mond, en mond te houden.
Dan krijg je net wat een langer hoofd. De breedte van kin naar neus, kaak voorhoofd tsja... dat is bij mij altijd op gevoel gegaan. Laat staan dat ik het oog goed weet te positioneren......

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 22:46

Weer een klein stukje verder :)

Afbeelding

Afbeelding

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 23:26

Erg leuk en heel goed uitgevoerd tot nu toe! :) Ik kan me voorstellen dat het heel erg lastig is om het perspectief goed weer te geven, maar daar zul je vanzelf wel steeds handiger in worden. Ik zou wel proberen om 'losse lijnen' zoals je die nu in de schouder hebt en ook over de buik, zoveel mogelijk te voorkomen. Die zitten namelijk niet in het hoofd of in de hals die daardoor juist zo mooi organisch ogen.
Ben benieuwd hoe hij eruit ziet als hij af is. :j

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 23:33

Dankje voor je reactie :)
In de hals zit ook een losse lijn :P maar ik probeer dat wel weg te werken dat het niet opvalt, maar dat het toch lijkt dat er iets diepte in zit.

Probeer namelijk zoveel mogelijk te voorkomen dat het een silouet lijkt als het af is, en dat je toch meer diepte ziet.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:24

Wow supergaaf!
Ik denk dat het hoofd er een beetje vreemw uit ziet, doordat de 'krul' in de wang helemaal tot onder toe doorloopt, terwijl daar eigenlijk de onderkant van het hoofd zit :)
Maar ik vind het een erg leuke stijl! :D

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 12:29

Vind het wel wat hebben, ik maak ook wel eens van zulke tekeningen maar dan steld het niks voor zeg maar.
Ben erg benieuwd naar het eind resultaat.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:54

Leuk, een paard in Maori-style! :D Ik heb weinig tips te geven, het ziet er veelbelovend uit!
Wat ga je met de achtergrond doen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:19

Wat gaaf! Ik denk dat de vorm van het hoofd niet eens zo gek had geleken als je het had in kunnen vullen met schaduwen, maar nu valt het gewoon meer op omdat je het niet in "kunt" vullen met schaduwen en zo. De enige manier waarop je nu diepte kunt creëren is met de manier waarop je die lijnen plaatst. Als je in plaats van die 'druppelvorm' tussen oog en neusgaten een vorm had gekozen die meer parallel aan de neus was geweest, dan had je wat meer lengte kunnen suggereren. Maar hij is toch wel erg gaaf aan het worden, ziet er lekker dynamisch uit! :)

Ik vind vooral het 'driehoekje' net boven de schoft, de oren, het stukje (met die losse lijn) bij de onderhals en bij zijn neus/mond erg leuk gedaan, daar heb je subtiel vormen en spieren gesuggereerd. De wang trekt naar mijn idee wat teveel aandacht, ik had het mooier gevonden als die meer verweven/verwoven/verweefd :+ was met de rest van het lijnenspel daar.

Misschien nog een kleinigheidje voordat je 'm helemaal af invult: bij je schets lijkt de staart niet helemaal op de goede plek te zitten (mag denk ik net wat hoger) en de heup (de bult in zijn rug) mag denk ik iets genuanceerder :) Of zijn rug moet iets dikker zeg maar. Ik weet het niet, maar het lijkt net niet helemaal lekker te zitten daar :P . Maar verder erg knap, ik hou 'm in de gaten :D

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 19:21

@Red savage: ik denk dat ik de achtergrond gewoon blank hou, als ik kleur toe ga voegen aan de achtergrond denk ik dat het het scherpe effect van de tekening weghaald, en als ik nog meer lijnen/krulletjes buitenom neer ga zetten denk ik dat het te druk word.
Ik wil het uiteindelijk kunnen lijsten en dan krijgt het een plekje in huis :)

@loveshadow: Echt super bedankt voor de tips. Ik snap wat je bedoeld met de kaak, en was denk idd slimmer geweest om die kleiner te laten cirkelen, en dan krijg je idd dat verweven/verwoven? ( :P ) effect, dan gaat het meer naar de neus lijken denk ik, omdat die ook heel klein cirkeld.

De schets kan ik niet meer aanpassen, want de lijnen die je ziet zijn vastgelegd met fineliner.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 19:36

Ik denk dat het niet zo opvalt als je 'm eenmaal hebt ingevuld, hoor! :) . Ik ben ook wel benieuwd wat je met de achtergrond gaat doen, al plannen daarvoor? :)

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 19:38

ik denk dat ik de achtergrond gewoon blank hou, als ik kleur toe ga voegen aan de achtergrond denk ik dat het het scherpe effect van de tekening weghaald, en als ik nog meer lijnen/krulletjes buitenom neer ga zetten denk ik dat het te druk word.
Ik wil het uiteindelijk kunnen lijsten en dan krijgt het een plekje in huis