Paard zonder neus, en toen liep ik vast

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

llindaaa

Paard zonder neus, en toen liep ik vast

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 12:19

Hai,

Ik had weer zin om te tekenen en heb me helemaal uitgeleefd. Totdat ik de neus van het paard wou gaan tekenen. Toen liep ik vast, want niets past/staat goed... Dusja, hebben jullie misschien suggesties/tips?

Hier gaat het om:
Afbeelding

Tekening is nog niet af. Wanneer de neus erop zit moet ik nog veel finishing touch doen :D

Foto gemaakt met mobiel. Commentaar is welkom alleen als je het netjes houd.

kleinvosje

Re: Paard zonder neus, en toen liep ik vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:22

Ik ben zelf geen tekenwonder hoor, maar hoop dat je wel wat met mijn commentaar kan. Ik heb het vermoeden dat het komt doordat je het neusbot zo breed hebt getekend. Vanaf die middelste manen pluk naar beneden zeg maar. Daardoor kom je bij het neusgat niet goed uit.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:23

De lijn van het neusbeen loopt al niet goed, ben bang dat je meer moet uitgummen :n
De lijn loopt te schuin naar rechts onder. weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen, maar hij heeft nu een scheve neus.

wietske98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:25

super mooi !! (nu al) :) als hij af is is hij vast nog veel mooier ... dat zonder die neus ziet er nu best wel leuk uit :+ maar wel een beetje raar... veel suc6 ermee .. als hij af is plaats je dan ff een foto in dit topic..

xxx

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:27

wietske98 schreef:
super mooi !! (nu al) :) als hij af is is hij vast nog veel mooier ... dat zonder die neus ziet er nu best wel leuk uit :+ maar wel een beetje raar... veel suc6 ermee .. als hij af is plaats je dan ff een foto in dit topic..

xxx

Das echt een nuttige tip! Hij is heel mooi, met neus nog mooier, maar wel een beetje raar? Heeft TS lekker veel aan!

RianUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:30

Ik vind het oog ook een tikkeltje te dicht bij het oor staan zou hem iets lager/kleiner tekenen persoonlijk

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:34

Idd, het neusbeen is te breed. Als je dat nog smaller kan maken komt die neus vanzelf wel goed denkik! Succes! En ik ben jaloers op jouw tekentalent :)

llindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 12:50

oke. ik ga er wat aan doen... eens zien wat er uit komt

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:00

De volgende keer kun je beter even wat langer met je basisschets doorpuzzelen voor je begint met inkleuren. Een tip die de bekende kunstenaars altijd geven is dat je overal op je doek tegelijk bezig moet zijn en dan van grof naar verfijning werken. Als je stukje voor stukje afwerkt wordt het al snel `pielen`.

llindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 13:02

CaPrIoLe`79 schreef:
De volgende keer kun je beter even wat langer met je basisschets doorpuzzelen voor je begint met inkleuren. Een tip die de bekende kunstenaars altijd geven is dat je overal op je doek tegelijk bezig moet zijn en dan van grof naar verfijning werken. Als je stukje voor stukje afwerkt wordt het al snel `pielen`.

Ja, die raad volg ik meestal wel op. alleen dit keer had ik even een idee en kon niet wachten het direct uit te werken. En ja, dat is dit dus het gevolg... Maar, het gaat wel lukken!

llindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 13:12

Met de neus gaat het lekker, hebben jullie ook nog suggesties voor de ogen en manen en het linker oor???

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:15

Ik mis de rimpeltjes, kuiltjes en andere dieptewerking om de ogen nog. En een ooglid en wimpers?

llindaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 13:19

CaPrIoLe`79 schreef:
Ik mis de rimpeltjes, kuiltjes en andere dieptewerking om de ogen nog. En een ooglid en wimpers?

Ja, details moeten er ook nog in. Goed dat je het even zegt.
Aan jou heb ik wat! :o (niet negatief bedoelt!)

Maar ik ga nu naar mn paarden, dus stop er mee. Ik zou hun hoofden wel even goed inspecteren op alle details..