Zelf borsttuig enz maken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

nobody05

Zelf borsttuig enz maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 13:11

Ik wil graag zelf een borsttuig maken en mechien nog wat meer spullentjes als ik ze kan verzinnen want ja met dit weer kan ik toch nergens heen :P
maar ik wil geen arabier borsttuig of halster zeg maar maar gewoon echt voor de western mooi spul =D
Helaas weet ik niet hoe ik hier fotos zet en ik weet niet of je links naar webshops mag plaatsen dus.=/

maar hoe maak ik dit nou? wat heb ik nodig?
en welk materiaal? want leer is duur? en mechien wat ideen voor bijv nog andere leuke zelfmaak dingentjes.?

dus een heleboel vragen =/

Owja als je zelf al een borstuig of iets anders leuk hebt gemaakt kun je dan een foto plaatsen? ben wel benieuwd naar all die creaties =D

EDIT: zijn touwteugels ook zelf te maken? gewoon aan elkaar?

Sorry als dit verkeerd staat..
bij de zoekfunctie kon ik niet veel vinden alleen voor arabieren en dat vindt ik niet echt leuk zeg maar dusja
Owja Ga nou niet lopen zeuren van oh daar moest een punt staan dat is niet goed dit is niet goed JIJ bent niet goed ok?
Niet zeuren hou het gezellig *D

nobody05

Re: Zelf borsttuig enz maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 17:32

Is er nou echt niemand die hier een reactie op kan geven? of licht dat gewoon aan mij?
als ik iets niet goed heb uitgelegdt hoor ik dat ook graag hoor?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:28

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:45

Je kan ook zelf een dekje of western blanket maken/bewerken. Kralen, naam of een leuk patroon er op borduren is goed te doen en kan je zo duur maken als je zelf wil.
Een frontriem is ook simpel en leuk, en kost meestal niet super veel tijd en moeite (kralen borduren op stof, of rijgen aan leren koord, leren koord vlechten en knopen etc.)
(Comfortabel) Borsttuig maken lijkt me wel heel lastig als je geen leer kunt bewerken. Dus als je per se een soort van borsttuig wil, dan zal het toch een soort show-tuig worden zoals die arabieren showspullen ;)

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 09:50

ik zou Bonjoy even een PB sturen, die doet dat volgensmij ook.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 16:11

Djini schreef:
Je kan ook zelf een dekje of western blanket maken/bewerken. Kralen, naam of een leuk patroon er op borduren is goed te doen en kan je zo duur maken als je zelf wil.
Een frontriem is ook simpel en leuk, en kost meestal niet super veel tijd en moeite (kralen borduren op stof, of rijgen aan leren koord, leren koord vlechten en knopen etc.)
(Comfortabel) Borsttuig maken lijkt me wel heel lastig als je geen leer kunt bewerken. Dus als je per se een soort van borsttuig wil, dan zal het toch een soort show-tuig worden zoals die arabieren showspullen ;)

heb je mechein nog meer info over frontriempjes maken dat lijkt em wel leuk ja =D

Djini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:44

Via de link van Naborah kan je wat voorbeelden met beschrijving erbij vinden. :)
Ik doe zelf altijd gewoon een beetje experimenteren, vind ik leuker dan iets van een plaatje namaken.

Ik gebruik meestal een suede koord, maak aan één kant een lusje en naai deze vast. Dan kralen/hangertje/knoopjes/vlechtwerk er in. En dan aan de andere kant eenzelfde lusje. De lusjes kun je precies pas maken op de dikte van het hoofdstel waar de frontriem aan moet.
Je kan ook een reepje stof nemen, lusjes eraan. En dan kralen of mooi kleur draad er op borduren. Is ook leuk en kun je mooi gekleurde stof voor gebruiken en alle soorten kralen.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:04

Kijk even in het subforum van Arabische Volbloeden, daar is een topic over zelf tuigage maken oa ook borstholten, zie ook m'n site voor borstelig dat ik heb gemaakt ;)

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 17:20

RhealLover schreef:
Kijk even in het subforum van Arabische Volbloeden, daar is een topic over zelf tuigage maken oa ook borstholten, zie ook m'n site voor borstelig dat ik heb gemaakt ;)

ja maar tis voor een quarter niet voor een arabier?

edit: wou net kijken maar kan het niet vinde?
Laatst bijgewerkt door nobody05 op 29-12-10 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 17:42

Is een borstuig van touw niet mogelijk? of weet ik veel wat voor materiaal iemand ideen?

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:05

Opbouw is het zelfde maak niet uit voor welk ras :o uiteindelijk maak je het op zelfde manier, zowel met leer als gevlochten of met band, je geeft zelf aan dat je hier enkelt iets voor av's kan vinden, maar wie creatief genoeg is weet uit de basis een geheel prachtig tuig te maken ongeacht de stijl.

Dus eerst maar eens een schets maken en dan bedenken of je creatief genoeg bent om er aan te beginnen.

Hier een link naar m'n post, zoekfunctie is er niet voor niets overigens.
RhealLover @ [AV] Het zelf maken van Arabisch showtuig (oosterse stijl) deel2