[DIGI][WIP] Eerste keer in CS5 (dit keer niet overgetrokken)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[DIGI][WIP] Eerste keer in CS5 (dit keer niet overgetrokken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 12:34

Omdat mijn vorige topic een overgetrokken tekening was, heb ik dit keer (met mijn nieuwe Wacom tablet ;) ) een poging gedaan tot écht tekenen.

De schets:
Afbeelding

Na de schets de basis van het hoofd en de hals gemaakt:
Afbeelding

Manen toegevoegd:
Afbeelding

Kleur toegevoegd, manen ingekleurd, schaduw toegoevoegd ect. (sorry, geen printscreen gemaakt ervan, spijt me.)
Afbeelding

Moet de belichting ect. nog doen. Tips? :)

Anoniem

Re: [DIGI][WIP] Eerste keer in CS5 (dit keer niet overgetrokken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:39

Belichting gedaan, bij deze het resultaat:

Afbeelding

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:42

Ik vind 'm schattig :D Had alleen liever zn oren naar voren gezien denk ik.

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:50

Vind 'm cute <3 leuke tekenstijl :j Oren naar voren had misschien idd wat leuker geweest, maar vind 'm zo toch wel erg leuk hoor! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 14:54

Bedankt! :D Zal volgende keer met oortjes naar voren tekenen dan. :j

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 14:54

Ik vind juist die oren naar achter de tekening wat extra's geven. Hij kijkt erg lief onschuldig!
Wat is je doel; Wil je zo realistisch mogelijk of strip-achtig of iets anders?
Ik denk dat jij verder kan gaan in het cartoonachtig tekenen. Deze tekening is totaal niet realistisch maar wel heel karaktervol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:41

Ik bedoel meer de cartoon/manga-achtige stijl in te gaan. (maar dan met paarden natuurlijk) :P
waar ik me wel meer op wil focussen is wat strakkere lijnen, niet zo bobbelig. (zie je vooral bij de kaak.)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:44

is lastig ja, ik teken zelf met de muis dus maakt het ook niet veel beter, maar wat ik doe is heeeeel ver inzoomen ( 300 % ofzo ) en dan hele kleine stukjes lijn per keer tekenen, en dikke lijnen, en daarna aan de zijkanten gummen tot ik de lijn overheb die ik wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:45

peacehorses schreef:
is lastig ja, ik teken zelf met de muis dus maakt het ook niet veel beter, maar wat ik doe is heeeeel ver inzoomen ( 300 % ofzo ) en dan hele kleine stukjes lijn per keer tekenen, en dikke lijnen, en daarna aan de zijkanten gummen tot ik de lijn overheb die ik wil.

Bedankt! die tip zal ik zeker gebruiken bij mijn volgende project. :j

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 16:55

Manegepaard schreef:
Ik bedoel meer de cartoon/manga-achtige stijl in te gaan. (maar dan met paarden natuurlijk) :P
waar ik me wel meer op wil focussen is wat strakkere lijnen, niet zo bobbelig. (zie je vooral bij de kaak.)

In dat geval vind ik je erg goed bezig!
Misschien zou je een lichval (highlight) over de manen kunnen doen. Geen idee hoe, ik ben niet zo thuis in deze stijl. Ze zijn nu zo plat.
Over de bobbelige lijnen; je kunt groter werken en dan een lijn 'zwiepen' met je pen ipv langzaam een rechte lijn proberen, dan krijg je een strakkere lijn. Ctrl Z als het niet bevalt, net zolang tot het wel bevalt.
Ook hoor ik vaak dat je op groot formaat moet werken (geen idee of je dat gedaan hebt?), dan krijg je ook mooiere lijnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:01

Ik heb indd op klein formaat gewerkt, maar ik weet de afmetingen niet voor groot formaat. En bedankt voor de tip van de bobbelige lijnen! Dit ga ik zeker gebruiken!