Courses schreef:Weet je wat mij opvalt? Misschien als je er zelf door scrolt zie je het ook. Maar de 4de en 6de foto, daar is de sneeuw enorm blauw, terwijl de rest wit is. Dit is dus een foute witbalans anders krijg je dat niet. Het is lastig sneeuw goed erop te krijgen, maar als het een blauwe gloed krijgt is het zowieso al niet helemaal lekker kijken

Verder scrolde ik zo door de foto's heen, ze grijpen me niet echt en vind de objecten ook niet echt intressant heel eerlijk gezegd

Ik vind het geen foute witbalans. Foute witbalansen bestaan imo niet, er zijn gewoon bepaalde balansen die in bepaalde omstandigheden vaker worden gebruikt. Het is hier een andere witbalans dan er meestal wordt gebruikt bij sneeuw maar ik vind dat daarom helemaal niet slecht. Het hangt allemaal af van welk effect je wil creëren. Soms kan zo'n blauwe sneeuw een sfeertje geven die goed bijdraagt aan je foto.
Op bv. de laatste foto vind ik dat blauwige heel leuk. En in de eerste foto ook, daar draagt dat blauwe bij aan het kille sfeertje van winter. Je krijgt gewoon koud als je naar die foto kijkt en dat vind ik hier goed.
Voor mij springen de derde en laatste foto eruit. Vooral de actie in de laatste foto

Foto 2 vind ik wat te licht, en die van de hond zijn allemaal nogal standaard. Probeer wat meer te variëren met je camerastandpunt en dan kunnen er nog leuke dingen uit komen!