[FOTO] Veel zomer en wat winter.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Smushi

[FOTO] Veel zomer en wat winter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 21:57

Hoihoi! Ik ben Ilse, 13 jaar oud. Ik ben nu een tijdje meer serieuzer bezig met fotografie & ik wil jullie graag wat foto's laten zien & jullie kritiek horen. Het zijn wat foto's van de zomer, en ook wat van de winter. Nog een vraagje: zoals je ziet plaats ik het 'object' vaak ergens aan de randen van de foto. Het begint mij een beetje te vervelen, deze compositie. Ik heb veel ermee geëxperimenteerd maar het blijft, dat als ik het object ergens in of rond het midden plaats, de foto erg saai is. Iemand tips? Het is nu namelijk een beetje standaard aan het worden bij mij. :)

Sommige foto's hebben een wat vreemd formaat, dat is dat ik ze gewoon zo heb uitgesneden.
Kritiek; graag! Maar houd het wel een beetje vriendelijk ajb, ik ben een echte amateur en doe dit puur voor m'n plezier.

1. Afbeelding
2. Afbeelding
- héél licht bewerkt, het was al heel bewolkt & schemerig dus die 'overgang' zwart-wit was er al, die heb ik alleen wat versterkt.
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding
- hierbij is de lucht nogal overbelicht, jammer. :)
6. Afbeelding
- alweer overbelicht, moet ik echt beter op letten. |o
7. Afbeelding
8. Afbeelding
- deze foto is naar mijn idee heel erg mislukt, de kleuren zijn dof en ook de composite klopt nét niet helemaal. heel anders dan dat ik in gedachten had toen ik de foto maakte. tips?
9. Afbeelding
- storend hier is inderdaad de scheve horizon... en natuurlijk de enorme hoop lucht wat niet genoeg wordt gecompenseert door het licht. vind het al met al niet zo'n mooie foto, maar toch maar laten zien.
10. Afbeelding
- deze vind ik persoonlijk erg mooi, zoals je ziet ook in zwart-wit gezet, omdat de kleuren niks aan de foto toevoegden. :):)

Bedankt voor het kijken, laat wat achter! Groetjes! :wave:
edit: nummer 1 doet het niet, die kan je hier zien.
Laatst bijgewerkt door Smushi op 22-12-10 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:59

prachtige foto's !

Edit:
wowh, je bent 13, knap hoor !

Ayla

Re: [FOTO] Veel zomer en wat winter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:04

wow ilse, prachtige foto's!
ik vind dat je veel te hard bent voor jezelf, bij elke foto merk je iets aan wat je niet goed vind, maar dat moet je echt niet doen meis! je fotografeert (voor 'amateur' zoals je jezelf noemt) echt heel mooi ! :)
die overbelichte foto's vind ik ook wel weer wat hebben, ivm de sneeuw.
vooral nummer 3 & 4 zijn echt wauw! :+:

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:05

ilse :D

ik vind nog steeds dat je erg veel talent hebt!
vooral de eerste en de laatste vind ik erg mooi, ik vind juist die compo's leuk!
let inderdaad alleen op je overbelichtheid en soms ook de ruis.. (iso iets lager zetten)
voor de rest toppie! :D
*en jij bent écht wel beter dan dat ik ben daar is écht géén twijfel over mogelijk. :n

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:12

Wow 13? :OO Respect hoor! Ik vindt 1, 3, 5 en 10 erg mooi. 2 ook erg mooi; alleen had deze wat scherper qua kleur mogen wezen; wat minjon zegt sommige zijn lich overbelicht. Maargoed; ik doe je het niet na!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:24

Ik vind dat je er een goede kijk op hebt, ga zo door!
De foto's zijn erg netjes, al zijn ze bij lange na niet perfect, gewoon goed door oefenen dan kom je er zeker wel!

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 22:29

Ik vind dat je al erg mooie foto's maakt. :)
Je hebt er zeker wel oog voor en probeert ook veel uit, hartstikke goed!

Bij nummer 2 zou je eventueel wat meer contrast kunnen toevoegen, om te kijken hoe het er dan uit ziet.
Je composities vind ik over het algemeen ook goed hoor! Om een foto interessanter te maken met een voorwerp in het midden zou je misschien wat meer met lichtinval kunnen spelen. Maar je krijgt sowieso vaak (niet altijd) saaiere foto's met een voorwerp in het midden dan als je een andere compositie hebt.

Blijf zo doorgaan in ieder geval. :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:23

Ilse, daar ben je! De eerste keer dat we communiceren via bokt :D Net zoals een paar van mijn voorgangers vind ik ten eerste dat je zeer getalenteerd bent en ten tweede dat je erg kritisch bent naar jezelf toe. Gezien de middelen waarmee je deze foto's tot stand laat komen, kan ik alleen zeggen: respect! Ik vind je composities helemaal niet saai om naar te kijken, maar met lichtval zou je misschien nog wat meer kunnen doen (als het iets minder grauw is buiten dan nu).

Ik kan niet wachten tot je foto's van Geisli komt maken!

Smushi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 11:44

Wat een leuke reacties! :D
@ xAylie: dankje lieverd! <3
@ Minjon: de compo's vind ik ook wel léúk, maar als ik zo een snelle blik in mijn documenten werp, zie ik álleen maar dit. en als het experimenteren niet de gewenste resultaten oplevert, vraag ik toch maar om tips. *en je weet wat ik van die laatste zin vind. ;)
@ woollieh: dankjewel! :) wat betreft foto 2 heb je inderdaad gelijk & ik moet me ook echt beter bezighouden met overbelichting, deed ik eerst helemaal niet.
@ Romytjuuh: dankje! :)
@ Kiki: meer contrast daar heb ik net even in Photofiltre mee geëxperimenteerd, maar dat voert niks uit jammer genoeg. zal ik de volgende keer beter op letten als ik de foto neem. en inderdaad is een foto snel saai met object in het midden, maar er moet toch wat ánders mogelijk zijn dan mijn compo's. dankjewel voor je reactie. :)
@ Sonja89: haha klopt! :D & hetzelfde over de compo's als dat ik bij Kiki zeg inderdaad. we spreken snel af voor Geisli! :):)

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 15:09

Ik stoor me ontzettend en de steeds gecropte foto's. Verder vind ik sommige onderwerpen wat saai. (1,2,4,8,9). Ze zijn fototechnisch wel redelijk netjes, alleen ze zijn te standaard. Maar je geeft zelf dat ook al aan dus dat is prima. :) Bij de andere foto's heb je al meer met de compositie gespeeld. Al vind ik zeker de laatste wel flets. Verder lekker dooroefenen want het is zeker niet slecht.
Moet zeggen dat ik leeftijd niets toe vind voegen, sommigen maken op hun 9e al prachtige foto's, andere kunnen het op hun 30e na veel oefenen nog (amper)

Smushi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-10 16:13

@ MerelxG_R: goed, dat ligt dan persoonlijk. overigens heb ik hier juist níét met de compositie gespeeld, naar mijn idee. verder heb je helemaal gelijk met de saaie onderwerpen, hier moet ik zéker wat meer variatie in gaan brengen & ben hier ook hard mee bezig.

en dat van die leeftijd ben ik het helemaal mee eens! :j

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 17:22

Oke, misschien dan niet met de compositie gespeeld, maar die vind ik toch minder standaard.
Zeker foto 6, die lijkt vanaf de grond gemaakt te zijn. Dat geeft een grappig effect want het lijkt net of je er zelf loopt. :)