[VER] Magic & Lipgloss

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

original_

[VER] Magic & Lipgloss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 18:20

Omdat ik zo ongeweer elk verhaal hier volg vond ik het eens tijd worden om zelf wat te plaatsen.
het is m´n eerste verhaal dus ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, het is het eerste deel dus een soort van intro dus er gebeurt nog niet echt veel, het is gewoon om je kennis te laten maken met de hoofd persoon. Het verhaal speeld zich af in amerika vandaar dat ze op 16 jarige leeftijd auto mag rijden ;) het is een beetje geinsprireerd op The vampire diaries, Pretty little liars en gossip girl mijn faforite series :P
nou hier is het verhaal :)

Ik pakte nog een doos uit, hier zat nog een restant kleding in, ik pakte het op en legde het in de bovenste la van mijn witte lak ladekast naast mijn deur, waarnaast nog een dubbele deur was waarvan je zag als je die opende dat het eigenlijk een kast was, die in middels al vol lag met de rest van mijn kleding en onderin lach het vol met schoenen, die ik de afgelopen twee jaar zo’n beetje had gespaard. Toen ik weer een nieuwe doos opende sloot ik hem meteen weer, en legde ik de doos onder het bureau. Ik had geen behoefde om die foto’s te bekijken, te veel pijnlijke herindelingen.
Snel ging ik weer verder, en binnen een uur had ik alles uitgepakt, ik keek mijn kamer eens goed rond, en vond dat ik er wel iets moois van had gemaakt, alleen was ik niet zo zeker van de plek van de laden kast, natuurlijk was het praktisch om al m’n kleding bij elkaar te hebben, maar het stond zo raar, ik zou er nog eens goed over na moeten denken, maar veel tijd had ik niet want daar stond mijn moeder al in de deur opening ‘Jazmin, ik heb hier nog een doos voor je’ waarom ze me altijd zo noemde weet ik niet, ze wist dat ik liever Jazz genoemd werd ‘dankje’ zij ik en pakte de doos aan. ‘leuk wat je met je kamer gedaan hebt!’ zij ze, ik mompelde wat in de trant van ‘niet zo leuk als m’n oude kamer’ waarnaar ze op mijn bed ging zitten en met haar eeuwige moeder preken begon ‘Jazmin, ik weet dat je niet wilde verhuizen, maar je moet ons ook begrijpen, we konden niet anders, en je vader kreeg hier een geweldige baan aangeboden’ ze zetten haar neppen glimlach op, dat deed ze altijd, om het vriendelijk te laten lijken ofzo ‘ja, want nu is hij directeur geworden, en heeft hij nog minder tijd voor ons’’ zij ik met een sarcastische toon waardoor mijn moeder ook gelijk in de aanval ging ‘Nu moet je eens ophouden met al die negativiteit! Ik word er helemaal zout van!’ en ze liep gelijk weer naar beneden.

Ik maakte de dozen open ‘fijn nog meer tassen, waar moet ik die nu weer kwijt’ zuchten ik, ik pakte de hand tassen een voor een en zette ze op de ladekast neer, waardoor het er heel uitsloverig uit zag van ’kijk mij nou, ik heb tassen van Chanel, Luis Vutton, Prada en Gucci en ga zo maar door’ wat helemaal niet waar was, niet dat ik kon zeggen dat ik er hard voor gewerkt had ofzo, maar ik had ze zeker niet om uit te sloven. Het waren allemaal `cadeautjes` van mijn vader, die ik kreeg als er weer wat gebeurd was wat mijn moeder niet mocht weten, je kon ze dus meer zien als omkoop middel. Nu alles klaar was wilde ik de buurt maar eens gaan verkennen, ik keek even snel in de spiegel, die mijn vader nog even voor me had opgehangen voor hij naar zijn nieuwe baan ging, en perfectioneerde mijn blonde krullen even, ook deed ik nog wat meer mascara op en wat eye liner, zodat mijn heldere blauwe ogen meer naar voren kwamen, ik droeg een skinny jeans met een beige hemd waar ik een dunne zwarte riem omheen had gedaan en een kort zwart jasje met driekwart mouwen overheen droeg, om het af te maken had ik een lange zwarte ketting om en droeg ik mijn zwarte pumps die ik afgelopen week nog had gekocht. Ik piekte nog even snel in de spiegel en liep naar beneden, waar ik mijn moeder in de keuken zag staan en ik snel even riep ‘ik ben weg’ waarop zij nog even snel antwoorden in de hoop dat ik het nog hoorde ‘we eten om half zeven, zorg dat je op tijd bent!’

Ik liep naar buiten,geen idee waar ik heen ging ik kende de buurt amper en ik had geen zin om de auto te pakken, niet alleen om dat het wel lekker weer was om te lopen en omdat je dan even lekker na kon denken maar ook omdat ik nog niet zo’n held achter het stuur ben aangezien ik mijn rijbewijs nog maar twee maanden had. Ik had hem net twee dagen na mijn zestiende verjaardag gehaald, wat dus ruim twee maanden geleden was, ik was direct geslaagd maar veel vertrouwen had ik er nog niet in.

Na een kleine tien minuten lopen was ik in het dorp aangekomen, ik zag een hip koffie tentje en besloot er een te halen, iets beters had ik toch niet te doen. ‘een koffie karamel met een beetje room alstublieft’ zij ik tegen het meisje achter de balie, die er gelijk werk van maakte.
Even later liep ik over straat met mijn koffie, nadat ik hem op had spotte ik een leuke winkel waar ik snel even binnen ging kijken, ik zag een leuk jurkje hangen waarmee ik niet de enige was, alleen had ik hem het eerst te pakken, het andere meisje keek me even arrogant aan en liep toen weer verder de winkel in. Een maat 34, precies de mijne dacht ik en ik liep naar het pas hokje om hem te passen, hij zat als gegoten dus ik besloot hem maar te kopen ‘je hebt geluk’ zij de vrouw achter de kassa ‘het was de enige die binnen was gekomen’ ik glimlachte even en zij ‘ach dat mag ook wel eens toch’ ‘daar heb je gelijk in, al zie je er niet uit als iemand die veel pech heeft’ zij de vrouw, en ze bekeek me nog eens van boven naar onder ‘nou dat zal u dan tegen vallen’ glimlachte ik en betaalde snel.

Ik had nog een paar andere winkels bekeken maar er zat verder niks leuks bij, en inmiddels was het al een uur of zes, dus ik moest maar eens op huis aan gaan, althans als ik het nog kon vinden wat dus niet het geval was, nadat ik tien minuten had lopen dwalen besloot ik toch maar om zo brutaal te zijn om het aan een voorbijganger te vragen, een ander oplossing was er immers niet, ja die was er wel maar die kon ik moeilijk gaan gebruiken.
Ik besloot de fietser aan te spreken die mijn richting op kwam ‘goede avond, mag ik u iets vragen’ zij ik heel beleefd maar de fietser negeerde me en fietste gewoon door. Moedeloos ging ik op de rug leuning van een bankje bij het gemeentehuis zitten, ik zat met mijn hooft in mijn handen naar de grond te staren waardoor ik niet doorhad dat er iemand op een open cabrio stopt. ‘alles oke?’ hoor ik ineens iemand zegen, ik schrik er van en val van de leuning af, waardoor de persoon die de vraag stelde wat een jongen van mijn leeftijd blijkt te zijn, zijn hand uitsteekt om mij overeind te helpen en vraagt ‘gaat het?’ ik pak zijn hand vast en sta op ‘ja hoor’ zeg ik en de jongen praatte gelijk weer verder ‘maar zo als ik je toen ik je liet schrikken al vroeg, is alles oke?’ waarop ik antwoord ‘ja uh nee eigenlijk niet, ik ben een beetje verdwaald, ik ben hier van daag heen verhuis snap je maar ik kan mijn huis niet meer vinden’ zeg ik terwijl ik een beetje begin te blozen van de schaamte. ‘weet je wel de staatnaam waar je woont? Zegt de jongen ‘nou eigenlijk ook niet helemaal, volgens mij rose garden maar dat weet ik niet helemaal zeker, het is een klein parkje met allemaal groten huizen eromheen’ zeg ik terwijl ik me bedenk hou stom dat geklonken moet hebben en begin nog wat meer te blozen, maar gelukkig zegt de jongen ‘dat kan wel kloppen, en dat is niet zo heel ver hier vandaan, sterker nog daar woon ik ook dus ik kan je wel een lift geven’ ik knik ja en stap in ‘ik heet Nate trouwens’ zegt hij ‘Jazmin, maar noem me maar Jazz’ antwoord ik hem terug. ‘nou leuk je te ontmoette jazz, ga je ook naar East high?’ vroeg hij me ‘geen idee eigenlijk mijn ouders hebben alles geregeld’ antwoord ik hem terug, ‘nou ik ben benieuwd, ander zie ik je morgen wel op school’ zij hij ‘maar komt dit je bekend voor?’ vraagt hij ‘ja!’ zeg ik enthousiast ‘dat is mijn huis’ en ik wijs recht voor uit naar het grote witte huis waar de Amerikaanse vlag wapperde. ‘nou dat is mooi dan hoeven we niet meer verder te zoeken!’ zij hij ‘nog een vraagje’ zij ik tegen hem ‘weet jij misschien hoe laat het is, ik ben mijn mobiel vergeten’ vraag ik hem. ‘ja, het is tien over half zeven’ oliebol denk ik bij mijzelf, m’n moeder gaat me vermoorden. ‘oke bedankt, en bedankt voor het brengen, het was leuk je te ontmoeten!’ bedank ik hem ‘graag gedaan hoor’ zegt hij en hij rijd door. Even kijk ik hem na, en zie ik dat hij vijf huizen verderop woont, dan loop ik snel naar binnen.

‘sorry dat ik zo laat ben’ zeg ik snel, en zie dat mijn moeder alleen aan tafel zit ‘maak niet uit je vader is er ook nog niet’ antwoord ze mij. Het duurde nog een half uur voor mijn vader er was dus we waren alvast begonnen.

Het was inmiddels al tien voor elf dus ik had besloten om naar bed te gaan, na het eten was ik direct naar boven gegaan om nog even met mijn vrienden te chatten. Ik wilde net onder de dekens gaan kruipen toen ik mij bedacht dat ik de kristallen nog niet had neer gelegd, en natuurlijk moest ik ze eerst activeren anders zou het alsnog geen nut hebben. Ik steek vier kaarsen aan, een wijzend naar het noorden, een naar het oosten, een naar het zuiden en tot slot een naar het westen, bij elke kaars legde ik een kristal neer en in het midden net voor waar ik op mijn hurken zat legde ik mijn ketting neer, met de grote paarse steen in de vorm van een pendel wijzend naar het noorden.
Ik ga op mijn hurken in het midden zitten en sluit mijn ogen, ik spreek een spreuk die ik inmiddels al uit mijn hoofd ken, en die in een taal is waarvan de meeste mensen nog nooit gehoord hebben,en de genen die het wel kennen denken of dat hij is uitgestorven of ze zijn net als ik.
In het middel punt van de spreuk voel ik de vlammen groter worden en waarschijnlijk beginnen de kristallen nu ook te gloeien. Als de spreuk is afgelopen open ik mijn ogen en blaas de kaarsen uit, vervolgens sta ik op en zet ik de kaarsen weg, ook berg ik de pendel op in een laatje in mijn bureau. Ik leg de vier kristallen elk in de volgorde van de windrichtingen in mijn kamer neer. Nu merk ik pas hoe moe ik was terwijl ik geeuwde en ik kroop mijn bed in, ik viel nu rustig in slaap wetend dat er nu niks of niemand die mij wat aan zou kunnen doen mijn kamer in zou kunnen komen.

Lara

Re: [VER] Magic & Lipgloss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:21

Wat grammaticale fouten ontdekt.
Eerste alinea
Ten eerste, lach van liggen is lag ;)
Op het punt, ze wist dat ik altijd liever jazz werd....
Word op de volgende regel de zin niet afgemaakt :?
Neppen moet neppe zijn ;)
Ik zou trouwens die zin beter zien ;
Ze zette zoals altijd weer een neppe lach op zich voor te doen als de perfecte huismoeder
Zoiets
En bij ze liep zou ik zeggen stormde,

Tweede alinea
Zuchten is zuchtte,(1ste zin)
Andwoorde is andwoordde(1na laatste zin)

3e alinea
Ik zou zeggen ipv omdat je lekker kon nadenken, omdat ik dan lekker na kan denken.

4e
Je zegt ik besloot om er een te halen, ik denk dat het duidelijker is om te zeggen om een koffie te halen
Zij maar het moet zei zijn.(2x gebeurde dit)
De laatste zin zou ik doen: "..." ik glimlachde en betaalde snel
Omdat ik nu de indruk krijg dat ze het glimlachend zegt en dat lijkt me wat moeilijk?

5e
Rond een Uur of 6, ik zou zeggen bijna 6uur omdat je het nu nogal vaag is(en rond een uur of 6 is meer spreektaal)
Hooft is hoofd
Weer zij ipv zei(meerdere keren)
En ik zou daarna een . Zetten en op een nieuwe regel beginnen om aan te duiden dat al even aan het rijden zijn?

Ik heb ook veel persoonlijke meningen er in verwerkt, dus zie maar wat je doet ;)
Ben benieuwd wat je ervan maakt,
Hoop dat ik niet te overweldigend ben geweest,
Vind het een leuk verhaal

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:24

Wooooo het is echt veeeel meer dan ik verwacht had :oo

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:28

Ik pakte nog een doos uit, hier zat nog een restant kleding in, ik pakte het op en legde het in de bovenste la van mijn witte lak ladekast naast mijn deur, waarnaast nog een dubbele deur was waarvan je zag als je die opende dat het eigenlijk een kast was, die inmiddels (aan elkaar gedaan) al vol lag met de rest van mijn kleding en onderin lach (met de G --> lag) het vol met schoenen, die ik de afgelopen twee jaar zo’n beetje had gespaard.

Is een te lange zin. Je moet eerder punten plaatsen en niet aldoor doorgaan met de komma's zegmaar.

Ik had geen behoefte om die foto’s te bekijken, te veel pijnlijke herindelingen (herinneringen neem ik aan?.

ze wist dat ik liever Jazz genoemd werd ‘dankje’ zij ik en pakte de doos aan. --> Na werd zegt ze wat en dan kun je beter een komma of punt plaatsen om het wat overzichtelijker te houden.

ze zetten haar neppen glimlach op --> neppe

In het laatste stukje van de eerste alinea, staan net zulke foutjes als ik hierboven heb beschreven. Ik bedoel dan met de punten en komma's na haar gedachte, maar voor ze wat zegt.
En er was nog een hele lange zin.

waar moet ik die nu weer kwijt’ zuchten ik --> zuchtte
Volgens mij is het Louis Vuitton :).
meer mascara op en wat eye liner, --> eyeliner is aanelkaar
zij nog even snel antwoorden --> antwoordde

niet alleen om dat het wel lekker --> omdat mag ook gewoon aan elkaar! :)

ik zag een hip koffie tentje en besloot er een te halen. Wat besloot je te halen? Ik snap het wel, maar is wel even nadenken dus iets specifieker zijn :).
‘een koffie karamel met een beetje room alstublieft’ zij ik tegen het meisje achter de balie --> zij is zei. Je gebruikt zij als je iemand bedoelt; 'zij heeft veel geld' oid. Zei gebruik je als je wilt aantonen dat iemand iets zegt.
‘je hebt geluk’ zij de vrouw achter de kassa --> zij is weer zei :).

goede avond, mag ik u iets vragen’ zij ik heel beleefd --> zei ipv zij.
ik zat met mijn hooft --> hooft moet hoofd zijn.
waardoor ik niet doorhad dat er iemand op een open cabrio stopt --> bedoel je in een open cabrio? :)
waardoor de persoon die de vraag stelde wat een jongen van mijn leeftijd blijkt te zijn --> de zin loopt niet helemaal lekker..
ik ben hier van daag heen verhuis --snap je-- (zou ik weg laten) maar ik kan mijn huis niet meer vinden’ zeg ik terwijl ik een beetje begin te blozen van de schaamte. --> vandaag mag ook weer aan elkaar, en verhuis moet verhuisd zijn.
het is een klein parkje met allemaal groten huizen eromheen’ zeg ik terwijl ik me bedenk hou stom dat geklonken moet hebben --> eromheen mag volgens mij los dus; er omheen. hou moet hoe zijn neem ik aan? :)
ander zie ik je morgen wel op school’ zij hij --> ander+s, zei ipv zij.
‘nou dat is mooi dan hoeven we niet meer verder te zoeken!’ zij hij ‘nog een vraagje’ zij ik tegen hem --> allebei weer zei.

‘maak niet uit je vader is er ook nog niet’ --> maak+t.

toen ik mij bedacht dat ik de kristallen nog niet had neer gelegd, --> neergelegd mag gewoon aanelkaar :)

Ik heb telkens op wijzig geklikt, dus vandaar dat er 14 x gewijzigd onder staat.
Leuk verhaal! :D
Alleen sommige zinnen enzovoort lopen niet helemaal lekker,
ik wil als je het verhaal telkens klaar hebt wel gramaticaal voor je nakijken? :)
Dan kun je het hier op bokt plaatsen, en kunnen ze dan de fouten er nog uit halen :).
Laatst bijgewerkt door Nicole21 op 21-12-10 19:56, in het totaal 14 keer bewerkt

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:29

Ik wil het wel voor je overkijken? :)
Fouten ed. er uit halen?

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:32

xlovelove schreef:
Ik wil het wel voor je overkijken? :)
Fouten ed. er uit halen?

Je lunt mijn ding ernaast houden ik heb al zo'n beetje alle grammaticale fouten die ik had gevonden opgeschreven, alleen zit op ipad, dus lukt moeilijk om alles te bewerken

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:34

Ja maar voor ze het verhaal hier aldoor post, is makkelijker enzovoort.
Maar nog niet alle fouten zijn eruit, die hou je natuurlijk altijd,
maar voor ze hem hier plaatst zegmaar dat ik de fouten eerst kan nakijken,
dat ze hem hier kan plaatsen, en als er dan nog fouten inzitten dat anderen die eruit kunnen halen zegmaar.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:35

Laraax schreef:
Wat grammaticale fouten ontdekt.
Eerste alinea
Ten eerste, lach van liggen is lag ;)
Op het punt, ze wist dat ik altijd liever jazz werd....
Word op de volgende regel de zin niet afgemaakt :?
Neppen moet neppe zijn ;)
Ik zou trouwens die zin beter zien ;
Ze zette zoals altijd weer een neppe lach op zich voor te doen als de perfecte huismoeder
Zoiets
En bij ze liep zou ik zeggen stormde,

Tweede alinea
Zuchten is zuchtte,(1ste zin)
Andwoorde is andwoordde(1na laatste zin)

3e alinea
Ik zou zeggen ipv omdat je lekker kon nadenken, omdat ik dan lekker na kan denken.

4e
Je zegt ik besloot om er een te halen, ik denk dat het duidelijker is om te zeggen om een koffie te halen
Zij maar het moet zei zijn.(2x gebeurde dit)
De laatste zin zou ik doen: "..." ik glimlachde en betaalde snel
Omdat ik nu de indruk krijg dat ze het glimlachend zegt en dat lijkt me wat moeilijk?

5e
Rond een Uur of 6, ik zou zeggen bijna 6uur omdat je het nu nogal vaag is(en rond een uur of 6 is meer spreektaal)
Hooft is hoofd
Weer zij ipv zei(meerdere keren)
En ik zou daarna een . Zetten en op een nieuwe regel beginnen om aan te duiden dat al even aan het rijden zijn?

Ik heb ook veel persoonlijke meningen er in verwerkt, dus zie maar wat je doet ;)
Ben benieuwd wat je ervan maakt,
Hoop dat ik niet te overweldigend ben geweest,
Vind het een leuk verhaal

Ik zou toch antwoordde doen ;)

original_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 20:26

Bedankt voor het verbeteren, ik heb zelf dyslectie (of hoe je dat ook schrijft :P ) waardoor ik dus vaak worden in een zin op de verkeerde volgorde zet, of natuurlijk gramatica fouten, al licht hier het probleem bij mijn laptop, want ik had op de een of ander manier iets geactiveerd dat hij zelf fouten ging verbeteren, waardoor het nergens meer op sloeg, maar ik dacht dat ik alles er al uit had :P
wat betreft die on afgemaakte zin, ik werd een beetje enthousiast van het schrijven, en dan loop ik wel eens te hard van stapel en vergeet ik een woord omdat ik dat in m'n hoofd er al bij had gezet :P

@Nicole, dat zou fijn zijn, ik zou fijn zijn als je dat zou doen, ik ben van plan om voor ik op vakantie ga nog een stukje te plaatsen, dus dan stuur ik het eerst naar jou ;)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:34

Ja ik wist dat je dyslectie had dus dacht misschien kan ik je helpen :).
Is goed, dan stuur je het dan gewoon naar mij? En dan stuur ik het weer terug, zodat je het kan plaatsen?

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:19

mooi verhaal ben benieuwd waar het heen gaat. {:)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 21:45

leuk, ik ben ook benieuwd! :)

original_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-10 13:08

Er komt snel weer een tweede deel, ik zit nu in Denemarken en ga vanavond kerst vieren, maar ik ben van plan om er morgen aan te beginnen, en misschien vanmiddag al ;)

original_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 23:12

Deel 2 en klaar, en word nu nagekeken, als het goed is kan ik het zo nog plaatsen! ;)

original_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 00:27

Weer een nieuw stukje :D ik weet niet of ik het wel echt leuk vind maar daar laat ik jullie over oordelen :P

Citaat:
Ik hoor mijn wekker afgaan, het is het liedje van Rihanna; Only Girl. Eigenlijk wilde ik dat ding uit het raam smijten, maar toen bedacht ik me dat het mijn eerst schooldag op een nieuwe school was, dus zette ik het snel af en klom mijn bed uit.
Ik keek mijn kast rond, ik pakte een wit jurkje en hield het even voor me. Ik twijfelde en legde het terug. Ergens achterin zag ik een bordeaux rode tuniek hangen, ik pakte het en bekeek het goed. Deze had ik al lang niet meer gezien, ik glimlachte even en herinnerde de dag dat ik hem kocht. Het was met mijn tante, ik logeerde daar dat weekend, en wat een lol hadden we, we gingen shoppen maar konden niks vinden, toen we aan het eind van de dag in een klein boetiekje terecht kwamen zag ik daar deze tuniek hangen. Helaas was ik niet de enige, een ander meisje had hem ook in het vizier, en was er eerder bij dan mij. Maar toen kwam mijn tante in actie met een van haar spreuken en ‘opeens’ legde het meisje de tuniek neer, en pakte ik hem snel. Dat was een van de voorbeelden die mijn tante en ik altijd deden, magie gebruiken. Thuis zou ik dat niet moeten proberen, mijn moeder deed al van kinds af aan of het niet bestond, en mijn vader vond dat het geen nut had aangezien je er geen geld en geen goede baan mee kon krijgen. Daardoor verboden ze het mij ook, niet dat het mij weerhield, maar daardoor gebruikte ik het wel minder, en waren de logeer partijen bij mijn tante geweldig aangezien zij onbeperkt magie gebruikte. Maar helaas waren mijn ouders het daar niet mee eens en mocht ik daar niet meer heen, alleen op verjaardagen zag ik haar nog.

Ik trok de tuniek aan samen met een jeans en een paar zwarte pumps. Ik pakte snel een lange zwarte ketting en vond het wel leuk zo. Ik deed wat make-up op en fatsoeneerde mijn haar. Ik checkte mijn BlackBerry even en zag dat ik een nieuw bericht had van Kathy, ze vroeg of het daar leuk was. Ik had even geen zin om wat terug te sturen en wist ook eigenlijk niet wat ik zou moeten sturen aangezien ik er nog maar net was. Toch besloot ik maar om wat terug te sturen, ‘gaat wel, heb nog niet zo veel mensen ontmoet dus ik weet het nog niet’ tikte ik snel en stopte de BlackBerry weer weg.
‘Jazmin, kom je eten’ hoorde ik mijn moeder roepen. Even zuchtte ik en liep toen naar beneden.

Er stond van alles op tafel, mijn moeder was zich dus weer aan het uitsloven. Ik ging snel zitten en smeerde twee crackers met boter en legde er een plakje kaas op, ook schonk ik een glas jus d’orange in en begon te eten. Mijn moeder keek ernaar en begon weer te zeuren ’eet toch eens wat meer, het ontbijt is heel belangrijk, zo kom je de dag niet door’. ‘Het is ook nooit goed hè, je wil me toch zo perfect hebben, dat kan niet als ik dik ben!’ zei ik in mijn hoofd, maar om een ruzie te voorkomen zei ik maar ’ik neem straks nog wel een boterham’ ze zette die rot glimlach weer op haar gezicht, alsof ze gewonnen had. Terwijl ze dondersgoed wist dat ik het toch niet zou doen.

Het was kwart voor acht dus ik besloot maar naar school te gaan. Ik pak mijn tas en zocht naar de sleutels van mijn auto, maar ik was die rot dingen weer eens kwijt. Snel sloop ik naar boven en keek ik op mijn bureau maar ook daar lagen ze niet. Toen besloot ik het maar aan mijn moeder te vragen en riep ik naar benden ´mam, heb jij mijn auto sleutels gezien?’ Ik kreeg geen antwoord dus zuchtte ik geïrriteerd en liep weer naar beneden waar ik mijn moeder net de keuken binnen zag lopen en ze zei ‘zei je wat schat?’ ‘Ja, weet je waar mijn auto sleutels zijn?’ antwoord ik nog steeds geïrriteerd. ‘Die liggen achter je op het aanrecht’ zei mijn moeder. Snel pakte ik de sleutels en riep nog even ‘doei’ voor ik de deur dicht trek.

Ik loop naar de parkeerplaats waar ik mijn gloed nieuwe witte BMW, die ik nog niet zo lang had, zag staan. Mijn vader had deze net gekocht toen hij hier een baan aangeboden kreeg, en van de zaak zelf een nieuwe auto had gekregen, dus als cadeautje voor het halen van mijn rijbewijs mocht ik deze hebben.
Ik stapte in en startte de auto. Ik reed richting mijn nieuwe school althans ik dacht dat ik in de richting van de school ging want ik had hem slechts een keer gezien. Toen mijn ouders het gister even lieten zien toen we naar het nieuwe huis gingen, maar ik raakte verdwaalt ergens in een woonwijk ‘oliebol’ riep ik hard, en het was al acht uur. Toen herinnerde ik me een spreuk die m’n tante me ooit geleerd had omdat ik was verdwaald, en ze dat voor de toekomst wilde voorkomen. Ik sprak hem uit en ja hoor het lukte, het papiertje wat ik op de stoel naast me had neergelegd veranderde in een kaart van de wijk met een rode punt waar ik nu was en waar ik naar toe moest.
Het was al tien over acht toen ik op school aankwam, en ik zie dat er al een hoop mensen zijn ondanks dat deze school kleiner is dan mijn oude.

Als ik naar binnen loop valt het me op dat alle kluisjes verschillende kleuren hebben, er zijn een hoop mensen die snel nog even hun boeken pakken en dan hoor ik de bel gaan.
Ik zie een balie en besluit er maar te vragen waar de administratie is.
‘Pardon, kunt u mijn misschien helpen, ik zoek de administratie’ zeg ik. Een vriendelijk uitziende vrouw antwoord ‘dan zit je goed, waar kan ik je mee helpen?’ Gelukkig, dacht ik, nu kon ik niet nog meer tijd verliezen. ‘Ik ben nieuw hier dus ik kom mijn boeken en rooster ophalen’. En snel pak ik de bevestigings brief uit mijn tas en leg die op de balie neer. De vrouw pakt het op en zegt ‘ik zal alles even voor je pakken’ en ze loopt naar achter.

‘Jazz’ hoor ik iemand vrolijk zeggen, ik kijk achterom en zag een jongen staan, even moest ik goed kijken maar toen zag ik het. Het was Nate, de jongen van gister ‘Hee’ zeg ik snel terug. ‘Dus je gaat toch naar East High’ zegt hij vrolijk. ‘Ja’ antwoord ik maar niet wetende wat ik anders moest zeggen. ‘In welke klas zit je?’ vraagt hij. ‘Weet ik niet, ik wacht op mijn rooster’ antwoord ik hem. Wat kan die jongen veel praten zeg denk ik bij mijzelf, maar al snel word ik uit mijn gedachte gehaald als ik iemand tegen mij hoor praten. ‘Hier heb je je boeken, en je rooster ligt hier met de combinatie van je kluis erbovenop’ zegt de vrouw van de administratie. ‘Dankje’ antwoord ik vriendelijk, en snel kijk ik op mijn rooster ‘ik zit in klas 10b’ zeg ik tegen Nate. ‘O nog geen junior’ antwoord hij lachend. Ik lach maar terug maar ik snap het eigenlijk niet. ‘En jij dan?’ vroeg ik hem. ‘11a’ zegt hij, ‘maar wat was er dan zo grappig’, vraag ik hem nog maar. ‘O niks, ik had je ouder geschat’ antwoord hij. ‘Misschien ben ik wel gewoon 18 en ben ik vaak blijven zitten’ grap ik tegen hem. ‘Dat geloof ik niet’ grinnikt hij terug, ‘maar ik ga maar eens want ik ben al laat voor m’n les, ik zie je nog wel’ zegt hij en loopt de gang in.

Fijn nu sta ik hier met al die boeken, met geen idee waar ik heen moet, denk ik bij me zelf. Ik kijk snel op de brief bovenop en zie dat ik kluisje 845 heb ‘fijn, dat zal wel achterin zijn’ zeg ik hardop tegen mezelf. Ik pak de boeken op en loop naar de kluisjes en volg ze maar tot ik uiteindelijk bij de mijne kom. Het is een roze kluisje, niet iets wat ik zelf gekozen zou hebben maar ja het is niet het einde van de wereld denk ik bij me zelf.
Als ik uiteindelijk alles erin gepropt heb kijk ik snel even op m’n rooster wat ik heb. ‘Fijn’ zucht ik, ik heb biologie, het vak wat ik het meest haat. Daarna zou ik twee uur gym hebben, maar ik had nog geen gym spullen dus ik nam alleen mijn biologie boeken mee.

Ik klop even op de deur en vervolgens open ik hem en loop ik naar binnen. ‘En wie mag deze laatkomer zijn?’ hoor ik een jonge vrouw zeggen die blijkbaar de lerares is. ‘Jazmin Wilson mevrouw’. ‘Nou Jazmin ga maar zitten, daar naast Lilian’ en ze wijst naar een meisje bij het raam. Ze is best knap om te zien en draagt een cheerleaders uniform. Snel ga ik zitten en pak ik mijn boeken. ‘Hoi ik ben Lily’ hoor ik het meisje zeggen. ‘Hee, Jazz’ antwoordde ik snel. Verder hadden we niet meer gepraat die les, niet dat we de kans kregen want we moesten een film over bacteriën kijken.
Als de bel gaat en iedereen opstaat, loop ik Lily snel achterna. ‘Heb jij nu ook gym?’ vraag ik haar wetende van niet want chears hoeven nooit mee te gymmen die hebben dan altijd training. Ik moet er nog aan wennen dat ik zelf niet in dat uniform rond loop op weg naar training. ‘Nee, ik zit bij het chear team dus ik hoef geen gym te volgen’ zegt ze met een glimlach. ‘Zou je me dan kunnen vertellen waar ik heen moet?’ vraag ik haar. ‘Ja gewoon de gang volgen en dan rechts daar is de deur naar buiten, maar ik moet ook naar het veld dus we lopen er wel samen heen’ zegt ze weer met een glimlach, alleen lijkt de hare gemeend, dat zou je van mijn moeder niet kunnen zeggen denk ik bij mezelf.

Als we bij het veld aankomen zie ik Lily gelijk naar haar team toe lopen, ik hoor haar nog doei roepen dus ik roep ook maar snel doei terug.
De leraar begrijpt het gelukkig dat ik nog niet mee kan gymmen maar zegt dat ik volgende week wel gewoon mee moet doen. De hele les zit ik naast de kant maar veel aandacht voor de les heb ik niet, ik kijk naar het chear team, terug denkend aan hoe ik daar ook aan mee deed. Op mijn oude school was ik captain van het chear team, iedereen had aanzien voor mij, en ik behoorde tot de populairste leerlingen van school, maar nu… nu ben ik een nobody.

Sanne94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 17:50

Leuk morre

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 18:22

leuk verhaal <3
heb alleen in punt van een soort van kritiek :P
je gaat heel diep in op dingen, schrijft heel gedetaileerd, als je wat details weg laat, dan leest het verhaal al een stuk fijner door ;)

v.b.:
jij schrijft:

Ik pakte nog een doos uit, hier zat nog een restant kleding in, ik pakte het op en legde het in de bovenste la van mijn witte lak ladekast naast mijn deur, waarnaast nog een dubbele deur was waarvan je zag als je die opende dat het eigenlijk een kast was, die in middels al vol lag met de rest van mijn kleding en onderin lach het vol met schoenen, die ik de afgelopen twee jaar zo’n beetje had gespaard. Toen ik weer een nieuwe doos opende sloot ik hem meteen weer, en legde ik de doos onder het bureau. Ik had geen behoefde om die foto’s te bekijken, te veel pijnlijke herindelingen.

daarvan zou je ook kunnen maken:
ik pakte nog een doos uit, ook hier zat nog kleding in die ik in de bovenste la van mij ladekast naast mijn deur legde.
naast de deur was nog een kast, met dubbele deuren, die inmiddels ook al vol lag met kleding en schoenen die ik de afgelopen 2 jaar had gespaart.

Snap je wat ik bedoel?
je gebruikt veel komma's, maakt de zinnen te lang waardoor het heel moeilijk wordt om nog verder te lezen.
daarnaast gebruik je veel details die niets in het verhaal toevoegen...
als je dat al minder maakt, wordt het gewoon een stuk makkelijker om te lezen :))

original_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-10 20:13

oke, dankje :) dat zal ik onthouden voor het volgende stuk :)
ik heb het dan helemaal in mijn hoofd hoe het er uit ziet, en dat wil ik dan ook aan de lezer laten zien :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 20:35

dat is goed, maar vaak moet je het een beetje aan de verbeelding over laten...
ken je de harry potter series? van jk rowling?
dat zijn hele goede voorbeelden van hoe er met weinig woorden een beeld in het hoofd van de lezer geschets kan worden...
echter, laat je het 20 lezers tekenen of vertellen... zul je 20 verschillende tekeningen/omschrijvingen krijgen :+
dat is de kracht van een schrijver ;)
met zo min mogelijk woorden, een hele omgeving kunnen schetsen...
er zijn er hier nog 4 schrijfers die dat super kunnen :))
zoek maar eens naar de verhalen: nachtmerries en vampieren, nieuwe lente en what shall we do 1 en 2...
dit zijn ook voorbeelden van verhalen van met weinig woorden een hele situatie kunnen omschrijven...
dat is heel moeilijk, maar het proberen waard :))
en als het je eenmaal lukt...
is je verhaal nog beter dan het nu is :))

ga zo door +:)+