[TEK] Discovery of Gold US

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shanna_

[TEK] Discovery of Gold US

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 09:07

:wave:

Inmiddels heb ik m'n 3e werkje af, dus ik wilde jullie hem graag laten zien om misschien nog tips te krijgen voordat de tekening de deur uit gaat. Kan hem nu dan nog even aanpassen.
Ik ben tegen wat dingetjes aangelopen waar ik echt moeite mee had, maar post deze niet omdat ik wel benieuwd ben of dat ook te zien is :).

Formaat is A3, heb er zo ongeveer 11 uurtjes aan gewerkt met grafietpotloden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De foto:
http://img814.imageshack.us/img814/7638/dscf0014c.jpg

Brand los :)

LeonieL

Re: [TEK] Discovery of Gold US

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:26

Hmm.. ik vind deze minder dan je andere werkjes. ik weet niet waarom, dat was het eerste wat ik dacht. Wel is het een mooi zacht portretje.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 09:27

Ik snap wat je bedoelt Leonie :) Kan het zelf ook niet plaatsen maar deel ook jou gedachte. Hoop met dit topic misschien de reden te ontdekken, zodat ik er iets van kan leren!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:28

Ik vind het wel een mooie tekening, de blik in zijn ogen is mooi zacht en de manen zijn goed gelukt!

Ik mis echter nog wat contrast, goed te zien op de 2e foto. Dat had wat mij betreft nog wat gedurfder gemogen.
Daarbij vind ik in tegenstelling tot de zachtheid van de rest van de tekening, de neus (vooral de 'lijnen') tamelijk hard neergezet.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 18:59

Dankjewel Patriciavt

Daar noem je me wat, het contrast! Is idd een puntje wat ik nog niet zo goed durf aan te zetten (vind tekeningen persoonlijk vaak wat teveel hebben) maar denk dat het nu wel meer mag inderdaad! Als ik er zo over denk is dat misschien ook wel de reden waarom ik hem nog niet af vind!

Klopt, de neus, dat is 1 van de punten geweest waar ik onwijs heb lopen stoeien, ik krijg het maar niet goed. Zou daar graag wat tips voor willen :)

Maar ik ga zeker even wat meer contrast aanbrengen als dat me lukt! Dankjewel voor je tip!

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:23

Wat een mooi zacht gezichtje, maar hij is wat vlakjes.. En de littekentjes op de foto, heb je die expres weggelaten? Dat tekent het gezichtje namelijk wat meer...

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:23

Ik zie wel een littekentje trouwens!

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:26

Een heel erg mooie schets!

Goede verhoudingen ook. Maar ik zou nog even dat potlood even lekker er op zetten, en wat meer contrast brengen. Nu is de tekening over het algemeen grijs. Je ziet wel diepte, maar het is allemaal net te grijs.

Als ie nog iets gedurfder wordt vind ik m prachtig!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:27

hey disco! Ik vind het een mooie tekening, maar hij boeit niet... het is niet een tekening waar ik niet op uitgekeken raak.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 20:30

Het is allemaal net wat te grijzig, zonder contrast. Ook een lichtje in het oog zal volgens mij de tekening nog verbeteren.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:18

Ik vind hem toch al aardig gelukt, maar ook ik mis nog wat. Hij heeft nog niet de typische Disco uitstraling, althans die mis ik nog op de tekening.

Wat betreft de reactie op de littekens, het zijn geen littekens maar stoei'schaafplekjes'. Hij liep van de zomer lekker op het land met nog zo'n 25 andere hengsten van zijn leeftijd (2 jaar). Er is dus wel eens het een en ander 'uitgevochten' en kwam ik hem vaak tegen met zulke schaafplekjes, niets ernstig maar vooral op een tekening zie ik die toch liever niet maar een mooi egaal vachtje. :)

In mijn profiel nog meer foto's & topic's van hem, misschien dat wanneer mensen andere foto's van hem zien er ook nog wat anders aan missen? Ben benieuwd hoe die wordt met meer contrast!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 16:56

Dankjulliewel voor het commentaar en tips! Kan ik zeker wat mee.
Ik ga zeker wat met het contrast doen :) Ik had zelf het idee dat er misschien nog iets anders mis zou zijn, maar kan het zelf maar niet ontdekken en zo te lezen anderen ook niet echt. Zie je het wel, laat het me maar weten!

@ rhanasasja: Littekens zou ik wel aanbrengen ja, maar dit zijn wat 'speelwondjes' en dat vind ik niet paard-eigen. En Maflinger_S zoals je kunt zien zit er al een lichtpunt in het oog. Misschien op de foto wat minder wit, maar op de tekening wel ;)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 18:59

De manen heb je heel mooi gemaakt....verder eens met Sidera om nog iets meer contrast aan te brengen en goede verhoudingen.

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 19:11

Dankjewel RightOn :)
Ik ben net even bezig geweest met het contrast, jee wat kan dat een tekening veranderen zeg! Ben blij dat ik de tekening hier heb geplaatst voor tips, het is echt een verschil! Het gaat steeds meer leven zegmaar. Ben wel blij dat het echt werkt, want durf(de) eigenlijk nooit zoveel met contrast, bang het te verprusten. Maar het wordt dus juist beter! Weet wat geleerd :)
Ik zal zometeen wel even een foto'tje plaatsen hoe die nu is! Nog niet alles gedaan, maar ben benieuwd naar jullie reacties!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 20:15

Et voila (jaa ben er stiekem al blij mee :o )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vind zelf nu een aantal dingen iets te aangezet, zoals de spier tussen de kaak en de nek, de onderrand van de oren.. Dat wil ik dus nog wat aanpassen. En natuurlijk de neus en het lichaam nog.

't Zijn trouwens niet de beste foto's door het licht.
En stomme vraag misschien, maar het is nu toch eigenlijk een [WIP] door de nieuwe foto's, of mag het zo blijven staan?

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:06

Ja al meteen mooier!
Mooie aanpassing hoor. :D

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:14

wauw veel mooier nu, je ziet nu ook meer diepte in je tekening

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 00:33

Jeej! Blij dat het overkomt! Echt ik sta er nog steeds van te kijken, wat contrast wel niet kan doen!
Nogmaals bedankt voor de tips! :j

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 00:35

wat mij meteen opviel eigenlijk is dat het oog wat hoog of de neus heel lang is..
ik weet niet of dat paard dat ook echt heeft?
maar daar stoor ik me wel een beetje aan ;)
verder knap gedaan!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 11:38

Nou er staat een foto in de openingspost :) Paard heeft imo een wat langere neus/hoofd, iig op deze foto in deze positie. Maar bedankt :)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:49

oo ja sorry mijn fout :o

maar na de foto bekeken te hebben vind ik toch wel dat haar/zijn oog wat dicht tegen zijn oor aan zit ;)
dat is het enige eigenlijk

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 19:58

Oké, dat kan natuurlijk :)
Kan er nu weinig meer aan veranderen, maar zal er in het vervolg op letten ;)
Dankjewel!

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:23

Ik vind in tegenstelling tot anderen de manen juist nep lijken... Ik vind ze te getekend, dus daar zou je misschien iets aan kunnen doen? :) Ook mis ik een klein beetje een "sparkle" in het oog, waardoor de tekening niet gaat leven.
verder vind ik het met het contrast aangepast een nette tekening!

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 16:11

Hm oke :) Misschien komt het omdat ik in de rest van de tekening nu meer contrast heb? In de manen nog niets veranderd. Ben zelf juist wel blij met de manen, blijft een lastig punt! Maar zal er wat aan proberen te veranderen.
Oog ga ik ook even naar kijken! Thanks! :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 15:55