[FOTO] Haf in sneeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

marlies405

[FOTO] Haf in sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 23:15

Afbeelding

Jammer van de achtergrond. Verder vind ik het een super mooie foto :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:17

Ik vind het eigenlijk best wel een saaie foto. Hij lijkt niet echt correct scherpgesteld te zijn (hooft is niet scherp) het deken leid af en de compositie spreekt me niet echt aan. Verder oogt die ook erg grauw. Waarom heb je voor deze compositie enzo gekozen? :)

marlies405

Re: [FOTO] Haf in sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 23:30

HoofD is idd niet scherp. Maar ik vond het leuk om juist niet z'n hoofd als scherpstel punt te nemen. En tja, hoe zet je een haflinger in een gewenste positie ;-).

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:31

haflingers kun je prima, net als elk ander paard, in de juiste positie zetten hoor :+ je hebt alleen erg veel geduld nodig :)
Maar waarom de aandacht vestigen op de deken?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 00:39

Opzich vind ik de positie niet zo verkeerd, maar de achtergrond en de deken leiden enorm af.
De foto is grauw en persoonlijk had ik meer scherpgesteld op het hoofd.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:05

als je een stap naar links had gedaan en wat meer door je knieën, dan had de compositie spannender geweest. Ik vind hem zo niet lekker kijken door het scherpstelpunt..

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:06

Persoonlijk vind ik de achtergrond niet storend. Ik wil nog wel verder gaan en beweren dat het huis past bij mijn beeld van een winters landschap, zeker met die bomen ernaast en de besneeuwde dakpannen.
Wat mijn aandacht wel direct trekt, is de rode deken. Deze is zo frontaal aanwezig dat het meer lijkt alsof de deken is gefotografeerd, dan het paard. Om dit te voorkomen had ik geprobeerd de deken zo min mogelijk in beeld te nemen. Dit komt er waarschijnlijk op neer dat ik meer naar links was gaan staan.

Volgens mij is de foto ook onderbelicht, ik hou wel van een frisse sneeuwfoto waarbij wit echt wit is, en niet grijs, maar dat is ook persoonlijke smaak omdat je dan gauw weer overbelichting krijgt. :D

Photoyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:13

Ik vind hem eigenlijk niet zo mooi, sorry. Vind hem teveel naar links genomen, en volgens mij is het paard ook niet scherp.

Citaat:
HoofD is idd niet scherp. Maar ik vond het leuk om juist niet z'n hoofd als scherpstel punt te nemen. En tja, hoe zet je een haflinger in een gewenste positie .

Een foto is naar mijn mening juist mooier als hij wél scherpgesteld is op het paard. :Y) / hoofd dus.

Sanne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 12:09

lifaya schreef:
haflingers kun je prima, net als elk ander paard, in de juiste positie zetten hoor :+ je hebt alleen erg veel geduld nodig :)
Maar waarom de aandacht vestigen op de deken?

Omdat ROOD de lievelingskleur is van Marlies :+

Ik vind het juist een mooie foto en dat rode deken maakt het wel een leuk kerstplaatje!!

marlies405

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 23:06

Dank U Sanne :-D