[TEK][WIP] Henry

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

[TEK][WIP] Henry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 12:18

Ik heb van mijn instructrice de opdracht gekregen het paard van haar nichtje te tekenen. Het moet voor kerst afzijn, maar daar zie ik geen probleem in.

Gelukkig heb ik een goede scherpe foto gekregen waar ik goed mee uit de voeten kan. Dan nu de stappen:

Afbeelding

Eerst de schets op papier gezet. Ik maak altijd een foto om te kijken of hij met de foto klopt. Dit deed het en ik hoefde alleen de details er nog en beetje in te schetsen.

Afbeelding

Ik begin altijd met het kleuren van het oog. Dan heeft de tekening meteen een bepaalde uitstraling te pakken waar ik graag verder aan werk.

Afbeelding

Nog een stapje verder, het oog is verder uitgewerkt en daar zit ik niet meer aan tot de hele tekening klaar is.

Afbeelding

De tot nu toe laatste stap. Het oor ingekleurd en wat meer highlights in de tekening gebracht. Het oor is nog niet af, er moet meer detail en diepte in verwerkt worden, maar ik moet nog even bekijken hoe ik dat aan ga pakken. Verder moet ik nog aan de zachtheid van het oog sleutelen, maar zoals ik al zei, gebeurt dat op het laatst, omdat ik dan het beste een beeld heb van de complete tekening.

Al met al een leuk projectje om aan te werken. Ik hoop vanavond de vijfde update te kunnen plaatsen. Commentaar is welkom.

guccio

Re: [TEK][WIP] Henry

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:20

Ik vind hem nu al geweldig, wat ontzettend knap!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:30

Heel mooi begin al! Ik vind alleen de donkere lijnen iets te scherp. Ook de witte lijnen (glansstrepen) lijken wat scherp en dun. Maar het kan zijn dat dit nu opvalt omdat het nog zo'n klein stukje is. Wellicht dat het niet zo opvalt als het totaal af is. ;)

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:34

jeetje wat mooi!
zal vast een erg mooie tekening worden!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 15:57

Bedankt voor de reacties :D

@Duke, je hebt gelijk dat ze wat scherp zijn, maar ik wil pas met echt afwerken beginnen als ik alles op papier heb, pas dan kan ik echt duidelijk zien hoe de tekening is en wat een mooie toevoeging zou zijn :) Ik ga er iig rekening mee houden!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 18:05

Afbeelding

Zo. De laatste update voor vandaag :) Aardig opgeschoten, het werkt wel lekker als je er goed in zit. De eigenlijke kleur zit tussen de kleuren op deze foto en de vorige foto's in. Op deze kan je wel zien dat er kleur in zit :)

En ook nu weer, zie ik een miljoen dingetjes die ik nog aan wil passen :') Maar dat komt nog, eerst helemaal inkleuren.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:03

Mooi begin al! Misschien kun je wat haartjes tekenen zodat het er wat natuurlijker uitziet, nu ziet het er een beetje plastic uit :)

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:39

Echt prachtig! Ben benieuwd heo hij eruit ziet als hij af is! Wel laten zien he!
Ik vind wel dat het stuk tussen zijn oog en oor er raar uitziet, maar dit kan ook aan mij liggen.
Heeeel glimmend, en het lijken net 3 van die rare kwabjes...

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:53

Geweldig!
Wat een talent :)
Hoeveel uur werk zit er nu in?

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:10

Gaaf zeg! :D
hoelang ben je er nu mee bezig geweest?

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:54

Gaaf! _/-\o_ Ik vind alleen de harde zwarte lijnen bij het oog wat zonde :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 14:01

Hoi allemaal,

Bedankt voor de complimentjes en het commentaar. Ik ben tot nu toe niet verder dan jullie hier kunnen zien, heb moeten werken de afgelopen dagen en weinig tot geen zin gehad om nog te tekenen.

@ Saskiakefie: Ik wil pas op het allerlaatst de kleine details erin gaan tekenen, dus dan zullen er zeker haartjes te zien gaan zijn :) Ik wil sowieso meer kleur proberen te verwerken, maar eerst moet het geheel dekkend op papier, daar heb ik nog wel eens moeite mee :7

rhanasasja: Bedankt :D Ik moet inderdaad nog werken aan het verloop op de stukken die jij noemt, ik denk dat het dan ook zeker goed gaat komen.

@SarahLynn en Xfeno01X: Ik heb er denk ik nu zo'n 4 á 5 uur werk in zitten.

@ Thoraklover: Zoals je hebt kunnen lezen, ben ik pas als ik alles heb ingekleurd van plan het oog helemaal optimaal uit te werken :) Ik ga je commentaar zeker meenemen, wanneer ik daaraan begin.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 17:14

Niet totaal onverwacht, toch maar verder getekend :D Zijn hoofd is in zoverre af, dat ik alleen zijn wang, hals en manen nog moet inkleuren. Daarna kan het afwerken beginnen :D

Afbeelding

Hier het resultaat tot dusver.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:22

Ah ziet er goed uit :j

xxStitchxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:11

WOW!!! erg mooi!
(alleen het wil om de ogen ziet er onrealistisch uit)

vaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:42

vindt het heel mooi behalve het stukje van het oog en daar boven, dat is in verhouding een beetje cartoonachtig, en het oog iets te groot

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:35

Wat mooi al zeg!
heb je een voorbeeld foto??
want ik vind de overgang van grijs naar bruin rondom het oog een beetje raar,
maar het kan ook zijn dat dat paard het gewoon zo heeft.
verder vind ik het heel knap gedaan hoor! *D

Geke_Lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:30

Ik geloof ik dat ik heel erg jaloers ben op jou tekenkunst! :o
Ik vind dat grijs om het oog juist erg mooi, als dat bruin was denk ik dat het er een stuk minder "echt" uit ziet.
alleen boven het oog, lijkt een beetje plastic achtig, ik zou het daar wat minder glans geven.

Succes nog mer tekenen!, ik doe het je niet na!

Edit: typfouten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:29

Ik vind hem erg mooi en aansprekend! Het idee om met het oog te beginnen vind ik ook heel praktisch. Zelf ben ik een kneus met tekenen, maar ik ga het eens proberen :)

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:28

Ik vind eigenlijk ook die glans wel mooi, niet hyperrealistisch, wat ook niet nodig is, maar wel heel erg aansprekend. Het ziet er ook erg netjes uit! Ik krijg het idee dat je hier heel relaxed en met plezier aan werkt, en die rust pak ik op :D

Ook leuk om te zien dat je het per 'deel' afmaakt, terwijl er vaak ook in lagen wordt gewerkt :)

Ziet er goed uit!

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:31

De tekening vind ik er heel mooi uitzien, een eigen stijl. Vooral de kleuren die je gebruikt komen super mooi uit door de donkere achtergrond. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 11:22

Hoi iedereen, bedankt voor de comments :)

De tekening is ondertussen opgehaald door de opdrachtgeefster, ze was er enorm blij mee. Ik heb nog wel een laatste (redelijk slechte :') ) foto om de WIP compleet te maken:

Afbeelding

Ik ben zelf tevreden over de kleuren. Op de oorspronkelijke foto staat het paard in een avond zonnetje waardoor hij prachtige kleuren en glans heeft. Ik vind dat ik dat wel goed heb gevangen in de tekening. Commentaar mag nog steeds, maar ik kan er uiteraard niks meer aan veranderen :)

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:33

ik vina m echt geweldig. :D :~
alleen het stuk dat van grijs naar bruin gaat bij de kaak..
ik vind dat gedeelte een beetje geel/groen, dat is wel zonde, maar als ie dat op de foto ook had kan dat natuurlijk zo horen :)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 11:40

Vanky schreef:
ik vina m echt geweldig. :D :~
alleen het stuk dat van grijs naar bruin gaat bij de kaak..
ik vind dat gedeelte een beetje geel/groen, dat is wel zonde, maar als ie dat op de foto ook had kan dat natuurlijk zo horen :)

Nee, dat ligt aan mijn camera. Ik snap wat je bedoelt, maar ik kreeg hem op geen andere mogelijke manier op de foto. Met flits is het helemaal erg :')

In het echt is de kaak minder geel :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:00

<3 Wauw!
Supergaaf is die geworden! :D