[VER] onvergetelijke zomer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

[VER] onvergetelijke zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 21:59

Voor de liefhebbers nog een verhaal van de hand van mij en Laura. Dit hebben we in een verveeld moment afgelopen zomer geschreven. We hebben het in opdracht voor een schrijfwedstrijd geschreven, helaas niets gewonnen :P. Maar misschien bevalt het verhaal jullie wat beter dan de jury.

Zoals jullie wel van ons gewend zijn is dit natuurlijk een vampieren verhaal. De opdracht was om de zomer, liefde en vampieren in een verhaal van 2500 woorden maximaal te combineren (zo is het nachtmerries en vampieren verhaal ook begonnen).

Zijn voet­stap­pen maken geen geluid op het asfalt in de ver­laten straten. Called is op zijn hoede ter­wijl hij het zoveel­ste onbek­ende dorpje van de laat­ste paar dagen doork­ruist. De honger beheerst zijn gedachten en voor het eerst sinds zijn ont­snap­ping denkt hij ver­lan­gend terug aan zijn thuis. Daar was eten geen prob­leem geweest en honger bestond niet. De honger is echter lang niet vol­doende motiv­atie om terug te keren, nooit wil hij zich weer thuis voelen in de krochten van de hel waar hij vandaan komt. Lang is hij daar gelukkig geweest, maar de laat­ste jaren begon hij in te zien dat het ver­keerd was wat hij deed. Hij wil geen harte­loos mon­ster meer zijn dat mensen dood voor zijn plez­ier. Het was moeilijk om te ont­snap­pen en het is nog moeilijker om zich te ver­schui­len onder de mensen.

De heers­ers van de hel wil­len hem terug, nooit eer­der is er iemand ont­snapt en hij heeft hier­door veel vijanden gemaakt. Hij weet dat ze hem vol­gen en daarom kan hij niet te lang op één plek blijven. Vooral niet omdat overal waar zijn vroegere vrienden lang­sko­men er meer onschuldige slachtof­fers zul­len val­len. De enige manier waarop hij meer doden kan voorko­men is door zo snel mogelijk van stad naar stad te trekken en proberen om niet op te val­len. Een leeg blikje valt op de grond en schichtig kijkt hij naar de hoek waar het geluid vandaan kwam. Zouden ze hem nu al hebben gevonden? Een kleine kat schiet weg en opgelucht haalt hij adem, hij moet oph­ouden met zo gespannen te zijn. Hij kijkt om zich heen, ver­beeld hij zich of wordt het in het oos­ten al lichter? Hij heeft zo lang in het duister geleefd dat hij helemaal ver­geten is om op te letten wan­neer de zon opkomt. Dat is het enige nadeel aan deze wereld, de zon die hem iedere dag weer naar binnen dwingt. Zuchtend gaat hij op zoek naar een schuilplaats.

De lange hete zomer­dag kruipt voor­bij en onged­urig wacht hij af tot het weer donker is. Eindelijk kan hij ver­der, hij rekt zich uit en staat op. Met zekere stap­pen beent hij het ver­laten pand uit om ver­vol­gens verbaasd stil te blijven staan. De straten waar­van hij gewend is dat ze ver­laten zijn, worden nu druk belo­pen door mensen. Aar­zelend loopt hij tussen de mensen door, maar al snel kan hij het niet meer ver­dra­gen. Hij schiet een stee­gje in en laat zich tegen een muur op de grond zakken. Het branderige gevoel in zijn keel zakt veel te lang­zaam weer naar de achter­g­rond. In wan­hoop balt hij zijn vuisten, dat ging maar net goed. Hij weet dat hij moet jagen, maar waarop? Als hij één slechte daad ver­richt wordt hij ter­uggezo­gen de hel in. Hoe moet hij over­leven zon­der bloed? Hij zucht diep en drukt zijn zor­gen weg, hij besluit de drukke straten te vermijden en rent door de stee­gjes heen. Al snel bereikt hij de rand van het dorpje en snelt de open vlakte op.

Ruim voor zon­sop­gang bereikt hij het vol­gende niet­szeg­gende dorpje. Hij ver­traagt zijn tempo en sloft door de stille straten. De schrijn­ende honger is het enige dat zijn gedachten nog beheerst en hij let nauwel­ijks op zijn omgev­ing. Het is toch nog te vroeg voor de mensen om al wak­ker te zijn en hij schrikt pas op uit zijn gedachten als er iemand zijn kant op komt lopen. Hij wil zich ver­stop­pen, maar kan ner­gens heen. Zo onopval­lend mogelijk wil hij zijn weg ver­vol­gen, maar het meisje stopt vlak voor hem. Grote blauwe ogen kijken hem nieuws­gierig aan en hij moet zijn best doen om zich niet te ver­liezen in de pracht en onschuld van haar blik.

‘Goede­mor­gen, ik zie dat ik niet de enige ben die vroeg op is.’ Haar heldere stem klinkt als muziek in zijn oren en hij weet niet wat hij moet zeg­gen. Ze lacht als ze de blik op zijn gezicht ziet en haalt haar schouders op.
‘Tot ziens.’ Mom­pelt ze en snel loopt ze ver­der. Hij kijkt haar na, ze draait nog één keer haar hoofd naar hem. Als hij nu niets doet zal dit prac­htige meisje uit zijn leven verd­wijnen, zijn hart doet al pijn bij de gedachte eraan. Met al zijn macht pro­beert hij zijn stem te vinden.
‘Wacht!’ Zijn stem klinkt schor en wan­hopig, na eeuwen geen eigen stem te hebben gehad klinkt het geluid ervan hem vreemd in zijn oren, maar toch stopt ze.
‘Ik .. ik…’ Called weet niet wat hij moet zeg­gen. Hij wil niet dat ze weg­gaat, maar waarom zou ze bij hem blijven? Ze kent hem niet eens. Weer ver­schijnt er een glim­lach op haar gezicht.
‘Vol­gens mij ben je toe aan een kop kof­fie. Ik woon hier vlak­bij. Je mag wel meeko­men.’ Het enige wat Called kan doen is knikken. Gewil­lig volgt hij haar naar haar huis. Bij de voordeur blijft hij schuchter staan wachten, is het wel ver­standig dat hij mee­gaat? De wind blaast haar haar opzij en even ziet hij haar blanke hals daaron­der. Het kost hem al zijn wil­skracht om zijn blik er vanaf te sch­euren en een onzekere glim­lach op zijn gezicht te houden. Hij mag haar niets aan­doen, hij zal alles doen om haar vei­lig te houden.

Een beetje onwen­nig zit hij aan haar houten keuk­entafel met een kop hete drank in zijn handen. Ze weet niet dat dit niet is waar hij naar ver­langd, maar dat zal hij haar niet zeg­gen. Ze gebaart hem om het op te drinken en gehoo­rz­aam giet hij de hete troep naar binnen, hij gruwt ervan en het kost hem moeite om het door te slikken. Een onge­makkelijke stilte valt en nerveus staart ze naar haar handen. Ze bijt op de binnen­kant van haar wang en hij moet er even om lachen. Ze is al net zo zenuwachtig als hijzelf.
‘Neem je vaker vree­m­den mee naar huis?’ Ze kleurt dieprood en hij heeft met­een spijt van zijn opmerking.
‘Zo bedoelde ik het niet. Ik zal me voor­stel­len, dan ben ik geen vree­mde meer. Ik heet Called.’
‘Mabyn.’ Zegt ze terug en op haar gezicht is weer een voor­zichtige glim­lach ver­schenen.

Het ijs is eindelijk gebroken en ze praten uren­lang. Het is vooral Mabyn die praat, Called durft niet teveel over zijn leven te ver­tellen. Hij is doods­bang dat ze erachter komt wat hij is en dan niets meer met hem te maken wil hebben. Ondertussen wordt de dorst steeds erger en het wordt bijna onmo­gelijk om te negeren. Uiteindelijk lijkt Mabyn ook te merken dat hij ergens mee zit. Wan­neer ze ernaar vraagt mom­pelt hij dat hij honger heeft. Prompt staat ze op en wil beginnen met een uit­gebreid maal voor hem te maken.
‘Nee dat hoef je niet te doen.’
‘Tuurlijk wel.’ Ze lijkt ver­ward en hij gaat snel naar haar toe. Zijn handen legt hij op haar schouders om haar tegen te houden. Ze deinst even terug onder zijn aan­rak­ing, maar draait niet weg. Hij is verbaasd, heeft ze dan niet in de gaten hoe gevaarlijk hij is? Voelt ze niet hoe sterk zijn grip kan zijn? Het zachte bonzen van haar hart trilt door in zijn vingers en dat is haast meer dan hij kan ver­dra­gen. Onzeker­heid en twijfels komen in hem opz­etten. Hij deinst achteruit en zoekt paniekerig naar een uitweg.

‘Ik moet gaan, ik kan hier niet blijven.’ Mom­pelt hij ter­wijl hij om zich heen kijkt. Hij reikt naar de deur en valt haast de kleine gang in. Deze baadt in het licht van de felle zomerzon en ver­s­chrikt slaat hij zijn armen voor zijn gezicht. Een kreet van pijn vormt zich op zijn lip­pen, maar hij weet hem binnen te houden. Mabyn komt hem achterna en met grote ogen staart ze hem aan. Zo snel hij kan vlucht hij haar kleine huis uit en ver­schuilt zich in het duister van een stee­gje. Het zon­licht heeft zijn lichaam ver­brand, maar de ges­chrokken blik van Mabyn steekt hem meer dan zijn ver­wondin­gen. Hij is buiten zinnen van honger en pijn en slaat hard tegen een vuil­nis­con­tainer. Het geluid reikt tot de straat en een bezor­gde voor­bijganger komt de steeg in.

‘Is alles in orde?’ De man krijgt de kans niet om meer te vragen. Called is verzwakt door de brand­wonden en overge­leverd aan zijn instinc­ten. Hij springt op de man af en begraaft zijn tanden in zijn hals. Zoet bloed stroomt zijn keel in en Called huivert, wat voelt dit goed. Tegel­ijker­tijd beseft hij dat hier­door de dien­aren van de hel op zijn spoor zul­len komen. Ges­chrokken laat hij de man los en deinst achteruit. Kre­un­end brengt de man een hand naar zijn nek en staart Called met grote angstige ogen aan. De man is te bang om om hulp te roepen en Called beseft dat hij hier gebruik van moet maken, niemand mag weten wat hij is. Het laat­ste wat hij nodig heeft is een woedende mensen­massa achter zich aan. Hij staart diep in de ogen van de man en met een kalme stem ver­telt hij dat de man zojuist is geval­len en daar­bij zijn nek heeft ver­wond. Eerst wil de man hem niet geloven, maar wan­neer Called een extra hyp­not­is­er­ende laag in zijn stem legt worden de ogen van de man wazig. De man knikt en kijkt verbaasd om zich heen. Called weet dat hij nu moet verd­wijnen en ver­schuilt zich dieper in de steeg.

Ver­scholen achter een muur blijft hij zit­ten wachten op het moment dat ze hem op komen halen en terug naar de hel te bren­gen. Het kan niet lang duren, hij heeft immers een slechte daad begaan. Een paar uur later zit hij nog steeds op dezelfde plek. De zon is weer onder dus zijn vroegere broeders kunnen niet meer tegen gehouden worden. Waar blijven ze? Voor­zichtig staat hij op en gluurt om zich heen, ner­gens kan hij hun aan­wezigheid voelen. Zouden ze dan niet gemerkt hebben wat hij heeft gedaan? Is dit een manier om te kunnen over­leven? Wel drinken, maar niet doden. Het heeft wel iets iron­isch denkt hij met een wrange glim­lach. Het beetje bloed dat hij van de man heeft gen­o­men is niet gen­oeg geweest om zijn honger te stil­len en hij besluit om de proef op de som te nemen.

Lang­zaam sluipt hij door de stille straten, op zoek naar meer slachtof­fers. Nog drie maal die nacht weet hij iemand te over­rompelen. Hij drinkt snel, maar niet zoveel dat het gevaarlijk is voor zijn slachtof­fers. Na iedere keer voelt hij zich ster­ker worden, de brand­wonden op zijn lichaam genezen en het kost hem geen moeite meer om zijn slachtof­fers te hyp­not­is­eren. Al die tijd is Mabyn in zijn gedachten, nu hij gen­oeg ged­ronken heeft wil hij dol­graag weer naar haar toe. Zou ze hem wil­len zien? Hij is zon­der verklar­ing wegg­er­end en heeft haar vast laten schrikken. Voor haar huis blijft hij twijfelend staan. Binnen is het donker, maar hij weet dat ze ’s nachts werkt en dus nog niet thuis is. Hij laat zich op de stoep voor haar huis neerza­kken en blijft zit­ten wachten. Vlak voor zon­sop­gang ziet hij haar aanko­men, als ze verbaasd is om hem te zien dan laat ze dat niet merken.
‘Ik had al geho­opt dat je terug zou komen.’ Begroet ze hem lachend.

Hij volgt haar naar binnen en hoopt dat hij hier nooit meer weg hoeft te gaan. De dagen vlie­gen voor­bij en hij is helemaal in de ban van Mabyn. Ze is zo onschuldig en aar­dig en hij heeft nog nooit iemand met zo een puur hart gek­end. De hel kende alleen maar wrede demonen, liefde en tederheid bestonden daar niet. Called weet dat hij zou moeten vluchten, maar hij kan niet. Ze heeft gevoelens in hem aange­wak­kerd waar­van hij niet eens wist dat ze bestonden.

Mabyn kijkt voor­zichtig naar de man voor haar. Ze weet niet waarom ze hem heeft mee­gen­o­men naar huis, maar iets zei haar dat het goed was. Als ze hem goed bekijkt ziet ze dat hij niet erg knap is. Hij is wel lang en sterk en er is iets aan hem dat maakt dat ze haar armen om hem heen wil slaan en hem nooit meer los wil laten. Hij heeft nog iets anders over zich, iets dro­ev­igs, het is alsof hij een ver­s­chrikkelijk geheim met zich meedraagt waarover hij niemand iets kan zeg­gen. Zal ze vragen waarom dat zo is, of zal ze hem eerst laten wennen? Ze besluit het laatste.

In de weken erna leeft Called in een per­soon­lijke hemel. Over­dag is hij bij Mabyn en als zij naar haar werk gaat, gaat hij op jacht. Hij voelt zich geweldig en de tijd die hij in de hel heeft doorge­b­racht lijkt alleen nog een schim­mige her­in­ner­ing. Toch komt uiteindelijk de nacht waar hij al die tijd voor vreest. Tijdens een jacht merkt hij dat hij in de gaten gehouden wordt. Hij stopt en kijkt schichtig om zich heen, ja, daar zijn ze. Wan­hoop komt in hem opz­etten. Hij wil niet weg, hij kan niet meer leven zon­der Mabyn. In blinde pan­iek vlucht hij door de straten naar haar huis. Hij rukt de deur open en roept angstig haar naam. Ze komt de huiskamer uit en als ze zijn gezicht ziet slaat ze haar armen om hem heen.
‘Wat is er?’ Vraagt ze ongerust. De angst in haar stem maakt dat hij haar nooit meer los wil laten, maar hij zal toch moeten.
‘Mabyn ik moet hier weg, het spijt me.’ Zegt hij ter­wijl hij zich van haar omhelzing pro­beert te bev­rijden. Het is niet vei­lig, dat was het nooit. Hoe heeft hij ooit kunnen denken dat hij gelukkig zou kunnen worden? Vlug geeft hij haar een gepas­sion­eerde kus, het enige dat hij haar ooit heeft kunnen geven. Met moeite ver­laten zijn lip­pen de hare en na een laat­ste blik op haar prac­htige gezicht ver­laat hij voor de laat­ste keer het kleine huisje. Hij kijkt niet achterom en rent zo hard als hij kan. Hij moet hier zover mogelijk weg. Wat er ver­der met hem gebeurt maakt hem niet uit, zolang Mabyn maar vei­lig is.

Hij voelt hun aan­wezigheid al voor hij ze achter zich hoort. De groep die hem terug naar de hel moet bren­gen zit hem op de hielen. Wan­neer hij zeker weet dat Mabyn op vei­lige afstand is geeft hij zich over. Hij wil niet meer vluchten, nu hij weet hoe gelukkig hij kan zijn wil hij niet meer bang zijn. Dan nog liever terug naar de hel, hij heeft altijd de her­in­ner­ing nog. De handen die om zijn polsen glijden voelen als boeien en instinc­tief pro­beert hij zich los te vec­hten. Er zijn te veel bel­a­gers en hij wordt hard­handig tegen de grond gedrukt. Zijn nagels schrapen over het asfalt ter­wijl ze hem voortslepen. Hij schreeuwt en pro­beert zich weer los te wor­stelen. Er wordt een arm om zijn hals gesla­gen en een stem flu­istert dreigend.
‘Schreeuw als­jeblieft nog één keer, dan heb ik een reden om je te doden.’ Even lijkt dit een goed idee en hij opent zijn mond al, maar bedenkt dat dan de enige kans die hij heeft om Mabyn ooit weer te zien verd­wijnt. Hij moet zich stil­houden en zich mee laten voeren naar de hel. Vanaf daar kan hij weer proberen om te ont­snap­pen, hij heeft het al een keer gedaan en hij zal het weer doen. Hij heeft nu iets om naar terug te keren. De donkere diepten van de hel ver­schijnen voor hem en zacht flu­istert hij.
‘Mabyn ik kom terug.’

Kaspar

Re: [VER] onvergetelijke zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:40

Ook dit verhaal is weer helemaal super. Ik zou er graag een vervolg op lezen.
Je hebt een hele fijne schrijfstijl

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:57

ook deze ga ik volgen!

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:43

Heee

Toch maar eens een verhaal van jouw lezen aangezien ik over de vorige goede berichten las =)

In het begin las ik het woordje, Hierdoor. In een verhaal zou ik altijd de woorden die je gebruikt voor je iets gaat uitleggen dus; Want, daarom, hierdoor enz... weghalen, in een roman geschreven verhaal vind ik het nooit zo lekker klinken.. Maar dat is natuurlijk mijn menig 0=) dus niet doen als je het er niet mee eens bent :P
ZO nu weer verder lezen.

Ik vind je een goede schrijver :P zou eigenlijk het verhaal wel tot in detail willen nakijken xD maar heb daar nu even geen tijd voor en weet ook niet of jij daar behoefte aan hebt :P
Om toch nog iets aan feedback te geven *-) uhmm... van mij zou het uitgebreider mogen, nu is alles nog vrij vlak er wordt maar op weinig dingen diep in gegaan waardoor je er snel overheen leest.. Terwijl als jij er wel diep op ingaat dit fantastisch wegleest, en je het ook zeker wel kan :P

Ik hoop dat je wat aan de feedback hebt, en dat je het absoluut niet als negatief ziet! wat je bent echt een goede schrijver, met een hele nette schrijfstijl :)
Ik ben gewoon gewend om iedereen altijd iets feedback te geven xD krijg je he als je dat ook altijd om andere forums moet doen :)

Groetjes schrijf snel verder wacht op je volgende stukje :)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 11:56

dat er in dit verhaal nergens diep op ingegaan wordt klopt, dat was ook het probleem in het eerste hoofdstuk van het nachtmerries en vampieren verhaal. Dat heeft vooral veel te maken met de maximum aantal woorden grens waar we aan zaten. Normaal schrijven we ook een stuk uitgebreider, misschien dat je dat binnenkort met het kerstverhaal waar we aan werken wel kan zien.
En voor degenen die nu denken wat stom een kerstverhaal, wees gerust. Het verhaal zal natuurlijk wel helemaal in onze "horror fantasy" stijl zijn.

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:36

weer een mooi verhaal
ik ga het zeker volgen als hier een vervolg op komt.

je schrijfstijl die grijpt me meteen aan en zorgt dat je ook echt verder wil lezen.
ondanks dat het weer een verhaal over vampieren is is het steeds heel anders geschreven waardoor het boeiend blijft. maar goed dat is mijn mening.
ga vooral zo door met schrijven

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 18:56

Dank je Kurida, dit geeft ook weer heel veel motivatie om door te gaan. Nu eerst het kerstverhaal. Ben sinds gisteren helemaal in de kerststemming dus dat gaat goed komen.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 20:27

Leuk verhaal, het leest lekker weg en makkelijk te volgen, alleen soms lijkt het allemaal heel snel te gaan, alsof je teveel in een keer wilt vertellen. ;) :D

Ik hoop dat je nog gaat verder schrijven met dit verhaal, want ik nu wel benieuwd hoe het verder gaat met Called.
Jou andere verhaal nachtmerries en vampieren vind ik ook leuk en ben vanaf het begin al een meelezer van dat verhaal. :o

Ik kijk uit naar je volgende hoofdstukken :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 21:56

wauw <3
ik ben echt fan van al jou verhalen, je hebt een schrijftstijl die me helemaal laat mee leven met het verhaal!!
weer super gedaan <3