[DIGI] Paarden (v. bokkers) in andere omgeving!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

[DIGI] Paarden (v. bokkers) in andere omgeving!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 10:09

Nu ik eindelijk mijn geliefde Photoshop weer op m'n laptop heb staan ben ik weer begonnen met het bewerken van afbeeldingen.

Mijn specialiteiten op het moment zijn het bewerken van mensen (zie ook : [FK] [DIGI]20 kilo afvallen in 20 seconden?NIEUW! Photoshop-Dieet ) en het veranderen van achtergronden.

Dit topic gaat over het veranderen van een achtergrond.
Mijn doel is om het beeld zo realistisch mogelijk te maken. Dus dat je niet direct dat het knip-en-plakwerk is, maar twee keer moet kijken voor je denkt: Huh kan dit eigenlijk wel?

Wat ik inmiddels allemaal doe om tot een eindresultaat te komen:
- Simpel het paard uit de oude afbeelding halen en in een nieuwe zetten
- Eventueel formaat aanpassen
- Vervolgens de positie van het paard aanpassen. In Photoshop kan dit met Free Transform (afbeelding vrij draaien e.d.) maar ik gebruik ook veel Puppet Warp. Hiermee kun je de hele beweging van het paard aanpassen. Bij de foto van Souvenir heb ik bijv. het paard ronder (dwz LDR ) laten lopen, de achterhand meer onder laten treden en het voorbeen wat meer naar voren geplaatst
- Liquify Filter gebruik ik ook veel. Bij Souvenir heb ik bijv. de achterhand en halsspieren vergroot
- Verder doe ik vaak met de Patch tool de benen meer in de nieuwe achtergrond verwerken (bijv. het water wat er tegenop spat of de halmen die voor de benen komen)
- Als de manen en staart te dun zijn doe ik die eventueel ook nog verdikken en/of verlengen

En nog een heel hoop meer maar dat is teveel om te typen

Ik hoop op wat leuke reacties met eventueel tips:

Deze bewerking is gemaakt voor bokker Sanne94:
Origineel: http://i736.photobucket.com/albums/xx6/ ... 5_wJ1J.jpg
Afbeelding

Deze bewerking is gemaakt voor bokker SteffiiY (versie met bewerkte manen en staart)

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:13

Probeer om wat minder te vervagen langs de paarden, dan lijkt het echter.
En je moet goed rekening houden met de lichtval. Bij het tweede plaatje zie je bijvoorbeeld dat het licht in de achtergrond van achteren komt, maar bij het paard van voren.
Verder vind ik ze niet slecht :) Mooie sfeer :D

Odysseus

Re: [DIGI] Paarden (v. bokkers) in andere omgeving!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 10:15

Minder vervagen rond de paarden? Ik vervaag nooit wat haha.

Bedankt!
Ja met het licht is onwijs moeilijk, kan soms wel uren naar een geschikt achtergrond plaatje zoeken :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:23

Echt niet? Dan lijkt t maar zo :D Bij de fries vind ik de neus en kont erg wazig. Misschien dat t in het groot wel meevalt, dat t maar zo lijkt door de verkleining :) Of door het licht.
De rest is mooi geknipt :j De manen vind ik ook heel netjes!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 13:27

Ik zie ook beetje vervaging bij de neus en kont, maar bij de tweede niet. Daar heb je nog wat witte randjes laten staan die mij erg storen (neus, rug). Het lijkt nu alsof er een aura omheen zit :)
Wat 8nnemiek al heeft gezegd; let op de belichting als je het realistisch wil hebben. Bij de tweede foto moet het paard eigenlijk bijna helemaal zwart zijn. Verder heb je qua keuze van de achtergrond foto's goed gelet op de kleur van de paarden, dus de sfeer heb je goed te pakken! Probeer wat meer te spelen met doordrukken en terughouden om de schaduwen beter neer te zetten. Bijvoorbeeld bij de benen en de neus van het tweede paard, die zijn te licht. Ook schaduwen van het paard zelf op de achtergrond erbij doen :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 12:31

Het paard op de tweede bewerking zou een contour moeten zijn, aangezien de zon recht van achter hem komt. Daardoor lijkt dit heel onrealistisch. De eerste vind ik een stuk beter, alleen zie je alsnog wel goed dat het paard erin is geplakt. Ik denk dat je misschien iets meer met het contrast moet spelen om hem er goed in te verwerken. :)