[VER]Prinsen en prinsessen en paarden..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

thoraklover

[VER]Prinsen en prinsessen en paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 12:33

Wegens gebrek aan inspiratie kan ik geen betere titel verzinnen :P . Ben bezig met een verhaal te schrijven, en ben benieuwt wat jullie ervan vinden :+ .

Alec betekent Beschermer :P

Tegenover mij zit een prachtige vrouw met lang blond krullend haar en warme bruine ogen, volle lippen en hoge jukbeenderen me aan te kijken. Het was moeilijk om te beseffen dat ik die vrouw was. Ik haal voor de laatste keer de borstel door mijn haar. Een diepe zucht ontsnapt uit mijn mond. Ik leefde als een prinses, in een grote villa, met bedienden en meters landgoed. En niet te vergeten: prachtige stallen met de mooiste paarden van het land. Ik heb alles wat een vrouw kan wensen. Alles behalve vrijheid. ‘Lieverd, kom je thee drinken?’ ‘Ja mam, ik kom eraan!’ Ik werp nog een blik in de spiegel en dan loop ik naar de grote woonkamer. ‘Ga lekker zitten lieverd, we moeten het hebben over je toekomst.’ Mijn vader kwam de kamer ingelopen. ‘Het word tijd dat je gaat trouwen mijn kind, je bent al bijna zeventien.’ Maar pap, ik heb nog geen behoefde aan een man!’ ‘Je had al lang een kind moeten hebben!’ Zegt mijn moeder boos. ‘Waarom, zit ik jullie soms in de weg? Jullie zijn nooit thuis.’ Mijn moeder kijkt mijn vader aan, en ik zie hoe onzeker ze zich voelt. ‘Je bent op een leeftijd aangekomen om te trouwen, als je ouder bent wil geen een man meer met je trouwen.’ ‘Kan het niet een paar jaar wachten?’ Ik sta boos op en loop de kamer uit en gooi de deur met een klap dicht. ‘Lieverd, vanmiddag komt mr. Black op bezoek, zorg dat je er beeldschoon uit ziet!’

Ik loop in een drafje naar de stallen. ‘Mevrouw, de paarden staan vandaag buiten.’ Zegt een bediende. Ik loop naar de achterkant van de stallen en fluit hard op mijn vingers. Mijn prachtige witte Shire Alec komt een in een sierlijke uitgestrekte draf op me af. ‘Hallo jongen, bevalt het je buiten?’ Alec snurkt diep en geeft een lik over me gezicht. Mijn lippen krullen zich. ‘Heb je zin om te rijden jochie?’ Alec schaapt met zijn hoef over de grond. Ik til mijn jurk op en ik ga op het hek zitten. ‘Kom is iets dichterbij jochie.’ Het witte paard stapt zijwaarts op het hek af. Ik zwaai mijn been over zijn rug. Ik doe mijn jurk goed en strijk het lichtblauwe zijde strak. ‘Toemaar jochie.’ Alec draaft aan. Ik pak zijn manen beet en spoor hem aan in galop. Zijn krachtige lichaam gaat over in rengalop. Ik voel hoe de wind door mijn haren strijken en ik doe mijn ogen dicht. Al mijn zorgen vliegen weg en voel niks anders meer dan de zon die op mijn gezicht brand en mijn engel onder mij. Ik voel hoe Alec zich omdraait en terug draaft. ‘Ik weet het jochie, tijd om terug te gaan naar de villa.’ Ik open mijn ogen en dan zie ik een man met een hoge hoed en een suede pak aan. Zijn donker bruine haar staat strak naar achter gekamt en zijn straal blauwe ogen kijken me met verbaasde blik aan. Ik schatte hem in de dertig. ‘Hallo, ik ben op zoek naar miss Lawcy.’ ‘Miss is in het landhuis heer.’ Lieg ik. ‘Wilt u me naar de voordeur wijsen?’ ‘Eh, natuurlijk mijnheer.’ ‘De voordeur is vanaf hier rechtdoor, na de stallen links en dan zie je een groote kastanje bruine deur, daar is de voordeur.’ De man loopt weg en dan verdwijnt hij achter de stallen. ‘Pf die is teminste weg Alec.’ Ik stuur met mijn zit Alec naar het hek toe. Ik kijk naar beneden en zie dat de grond nogal drassig is. Ik probeer zo af te stappen dat ik net op een droog stukje terecht kom. Ik voel een duw in mijn rug. ‘Jij wil natuurlijk een worteltje Alec?’ Lach ik. ‘Dan moet ik eerst het weiland uit om er een te halen!’ Ik draai me om en hoor de verontwaardige bries van Alec. Dan voel ik nog een duw in mijn rug, dit keer harder dan de vorige. Ik probeer mijn everwicht te bewaren door mijn andere voet te verplaaten. Helaas net in de blubber en ik glij onderuit. De modder spat in het rond. ‘O nee, mijn jurk zit onder!’ Kreun ik. Ik gooi mezelf over het hek en ren zo hard ik kan naar huis.

Nu nog onopgemerk naar mijn kamer zien te komen. Maar het is al te laat. ‘Lieverd, dit is mr. Black.’ Haar ogen glijden naar mijn jurk en zie haar ogen geschokt staan. ‘Wij hebbel elkaar net al ontmoed, zie ik.’ Black kijkt me met een blik aan alsof ik van het vuilnis vandaan kom. ‘Ik ehh, kleed me even om.’ Ik ren zo snel als ik kan naar mijn kamer. ‘Mevrouw, u stikt zeg!’ Anna mijn bediende kijk me lachend aan. ‘Net nu er belangrijk bezoek is!’ ‘Hou je mond Anna, help me zo snel mogelijk uit deze juk.’ 'Zo als u wilt mevrouw.’

Ik heb dislectie dus er kunnen spellingsfouten in staan.

Fnanne

Re: [VER]Prinsen en prinsessen en paarden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 12:37

Zoals je in de regels van Uit de Kunst kan nalezen, moet een verhaal in delen uit minstens 1500 woorden per geplaatst deel bestaan.
Aangezien dat hier niet het geval is plaats ik een slotje.
Als je aan de regel voldoet kan je een nieuw topic aanmaken.