[TEK] Frank Zappa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

marjoke

[TEK] Frank Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 18:43

Dit is mijn tweede serieus portret waar ik ooit aan begonnen ben. Het is een kadootje voor mijn vader. En ik heb het nog niet afgegeven dus voorlopig kan ik het nog aanpassen.
Mijn eigen commentaar:
De ooglijn had iets schuiner gemoeten, maar dat heb ik te laat gezien.
Op de neus heb ik heel lang zitten vloeken en die is dan ook niet helemaal geworden wat die had moeten zijn, tips zijn welkom. Het is wel zo dat het een man is met een hele lelijke en reusachtige neus. Dus ja, die moet zo groot ;)
Idem bij het haar. Als jullie het met me eens zijn, maak ik dat nog wat donkerder.

Afbeelding
Potlood, A4

Sall

Re: [TEK] Frank Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:48

Cool! Gave kop :D
MIsschien nog ietwat meer contrast aanbrengen in de neus. vind m nu (op de foto) een te groot wit vlak

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:50

ja sall dat was ook meteen mijn ingeving :j
verder vind ik 'm erg mooi! dat de ooglijn een beetje scheef is, viel voor mij niet op zonder dat ik het had gelezen

[edit] wat heb jij een ongelofelijk mooi paard zeg jeeeetje!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:29

super mooi! Alleen de aanzet van de neus, tussen de wenkbrauwen, lijkt scheef. Ver mag er van mij wel wat meer contrast en diepte in de neus door aan de, voor ons, linkerkant de bolling van de neus wat meer weer te geven. Verder super, ook die krullen zo!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:30

Oja en die streep/lijn onder de wallen zeg maar, lijkt het net of je de gum er gewoon langs hebt laten gaan, ik zal dat iets geleidelijker laten gaan, nu vind ik het iets te abrubt op het papier staan;)

xxPatriciaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:06

Ik vind hem heel goed gelukt. Grof van structuur, wat verfijnder getekende ogen en heel duidelijk Frank Zappa. Op de foto die je nagetekend hebt (als dat is wat je gedaan hebt, maar het beeld komt me bekend voor dus ik denk van wel) had hij denk ik vrij fel licht op zijn gezicht staan of niet?
Ik zou dan niet al te veel aan zijn neus doen. Misschien maar een hee klein beetje. Ik zou dan eerder de schaduwen van het jukbeen en keel zwaarder aanzetten in het donkerste gedeelte. Maar ik vind het niet heel erg nodig om er nog veel aan te veranderen. Ik vind het zo ook goed! Hij spreekt genoeg.
De scheve ooglijn zie ik niet zo om eerlijk te zijn. Ogen zijn vrijwel nooit symmetrisch, zelfs niet bij veel modellen.

En ik ga mee met wat Desty zegt...super mooie paarden in je profiel zeg!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 09:18

Wat een gaaf portret...
Heel stemmig en sprekend; prachtig cadeau om te gaan krijgen denk ik.

Qua commentaren ga ik mee met bovenstaande schrijvers. Al denk ik dat het werk niet veel meer nodig heeft om tot zijn recht te komen.

(ik kreeg gelijk beelden van schetsen van grote meesters voor ogen toen ik dit topic opende...)

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 14:37

Bedankt voor de leuke reacties! :)

xxPatriciaxx: Op de foto was hij inderdaad erg fel belicht. Het is een foto die ik van het hoesje van een cd heb gebruikt. Op die foto had hij kort haar, maar ik vind lang haar veel meer Zappa. Dus dat heb ik geinproviseerd. Ik kan hem op internet niet vinden, anders zou ik die erbij zetten.
Ik bedoel met die ooglijn dat zijn voor ons linker oog nog wat lager had moeten staan. Zodat de lijn van de twee ogen schuiner is. Nu staat het linker oog een tikje te hoog. Maar het is leuk dat het niet opvalt :) .

Fnanne: Bedankt voor je compliment :o . Het doet me wat.

Ik snap wel wat iedereen zegt over de neus. Langst de andere kant vind ik het leuk dat die er door deze manier erg uitspringt. Hij heeft een echte karikatuurkop, en dan mag de nadruk wel wat op die neus liggen vind ik. Het was me zelf nog niet opgevallen dat die te licht is. Maar nu jullie het zeggen, zie ik het ook wel. Ik ga zien wat ik daaraan nog kan doen.

En nog bedankt voor de complimenten over mijn paarden. Ik ben er ook fier op! :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:50

Fnanne schreef:
(ik kreeg gelijk beelden van schetsen van grote meesters voor ogen toen ik dit topic opende...)

Ja dat had ik ook! :j

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 17:05

Dankje :)

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:42

Ik vind wel dat je echt ontzettend goed kunt tekenen zeg! :oo
Maar die man is wel een beetje eng. en dat ligt niet aan je tekening.

Alleen de tekening geeft me een beetje het idee dat er nog een stukje bij de sik aan moet?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 11:04

Wauw! heel gaaf....Zijn haar is zo wel wat aan de lichte kant voor het zwarte haar van Frank, zou het ook wat donkerder maken dan lijkt hij nog meer, maar ik herken hem zo ook zeker wel. :j

rhanasasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:17

Wat prachtig gemaakt! Wat een talent!

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 12:36

Alexandra: Die sik hoort zo hoor ;)
Bedankt voor de leuke reacties!

beautylin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:38

woow wat knap! :wow: