[SCH] Pinguins en flamingo`s

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

[SCH] Pinguins en flamingo`s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 15:54

Wat de titel van dit topic al zegt. :+
Ik ben eens met wat andere kleuren als blauw en andere dieren als paarden bezig geweest.

Olieverf op doek (60 cm x 80 cm) Flamingo`s

Afbeelding

Olieverf op doek (60 cm x 80 cm) Pinguins

Afbeelding

Als ik weer vragen krijg over de bubbels, die komen hier vandaan ;) :
http://img527.imageshack.us/img527/6987/pierrot2lz7.jpg
Laatst bijgewerkt door CaPrIoLe`79 op 01-12-10 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Natasja__

Re: [SCH] Pinguins en flamingo`s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:58

Ik moet hier even op reageren hoor want wouw, die flamingo's zijn echt heel erg gaaf! Een klein puntje, de middelste ziet er wel wat minder realistisch uit dan de andere, Het lijkt net alsof die er nog snel even is bij gemaakt. ;)

De pinguïns vind ik persoonlijk niet zo mooi. Te streperig, en daarbij vind ik de achtergrond ook te druk.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 16:10

Bedankt voor je reactie! zag net dat de foto van de pinguins wel erg donker was uitgevallen. In het echt zijn ze meer zo:
Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:42

Gaaf zeg!. Vooral die eerste zou ik zo aan de muur hangen. <3
Klein puntje van mij kant: ik zou het mooier gevonden hebben als je de flamingo's een duidelijker oog had gegeven, wat bij de pinguins wel zichtbaar is.

Van mij mag je je meer bezig houden met andere dieren dan met paarden :D gaat je goed af!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:14

:wow: Lau, wat moet ik hier nou voor zinnig commentaar opgeven? :')
echt heel gaaf :J vaker doen

Pinguins vind ik ook ontzettend gaaf. Erg rustig voor jouw doen, die wat grotere vlakken en grovere streken en toch typisch jouw stijl.

Flamingo's knallen echt. Dat glitter is dat verf of is het nog nat? geeft een heel mooi effect in ieder geval.

Ik blijf het zo knap vinden hoe jij de achtergronden er altijd zo mooi bij maakt. De meeste mensen (oa ik) besteden heel veel zorg aan het onderwerp, terwijl bij jou je hele schilderij het onderwerp is, jaloers is :o

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 18:21

Dat `glitter`is een laagje gel, wat ruimte geeft tussen de verschillende lagen verf, op de foto weerkaatst dat een beetje.

De pinguins is na wat ik tot nu toe gehoord heb nog niet echt favoriet. Daarom heb ik alleen nog de flamingo`s in de verkoop gezet: [EA-CO] [TK] Roze flamingo`s voor Pink Ribbon
Graag jullie eerlijke mening over ook dat schilderij, want qua kleuren past het ook mooi bij Pink Ribbon.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:41

wow.. echt geweldig.. Mooie kleuren, mooie overgangen, mooie sfeer.

Als ik echt moet zeuren valt idd de middelste flamingo qua kleur wat op in vergelijking met de andere twee.

Ook de pinguins zijn ook erg leuk, de sfeer van de flamingo's valt gewoon wat meer op denk ik. Het is wat feller en persoonlijk spreekt me dat meer aan, daarom spreekt de eerste foto van de pinguins me meer aan :) De positie en houding van de pinguins vind ik ook erg mooi gekozen :)

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:55

Ik vind beide ontzettend fraai. De flamingo's vind ik heel mooi vooral ook die glitters zijn leuk. Punt je van kritiek, ik had het mooier gevonden als de middelste flamingo wat meer op de andere twee had geleken.

De pinguïns vind ik minstens net zo mooi alleen jammer dat ze meer op de tweede foto lijken, ik vind die felle kleuren juist wel heel mooi! Dit is meteen ook mijn kritiek puntje ik vind de pinguïns op foto twee een beetje vaal overkomen. Die hardere kleuren uit foto 1 hadden misschien toch het plaatje wat meer kracht gegeven.

edit: zie net dat bovenstaande bokker soortgelijk commentaar heeft gegeven.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 23:05

Misschien hebben mn pinguins nog een extra laagje (lees: metarmofose) nodig? Maar daar moet ik nog even over nadenken. :=
Helaas kan ik mn parelmoerpigment niet vinden, ik denk dat dat niet misstaan had in de achtergrond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 23:08

Het is dat 'ie ontzettend zou vloeken op mijn kamer, maar anders zou ik die van die flamingo's zo willen kopen. Wat een prachtig schilderij, zeg! Mooie compositie, mooie achtergrond, mooie kleurstelling, grappige linker- en rechteronderhoek (lijken net veertjes! :D ) en alle andere complimenten die je kan bedenken :P

Pinguins vind ik ook fantastisch. De kleuren zijn misschien wel wat flets en de achtergrond had wat rustiger gekund, maar de compositie is mooi en ik vind vooral de achterste er erg goed uit zien. Heel knap! Het lijkt allemaal zo makkelijk :P . Ik zou er niet te veel aan prutsen met glitters e.d., dan wordt 'ie misschien wat te druk. Misschien zou je het contrast tussen de pinguins en de achtergrond wat kunnen vergroten, maar pas op dat je 'm niet verpest :Y) Wat goed dat je dit doet voor Pink Ribbon trouwens :j

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 10:02

Je mag niks meer doen aan de pinguins hoor! *kijkt streng* Ik vind dit echt een ontzettend gaaf schilderij, de pinguins lijken wel in de verf gesmolten. Bijzonder effect en erg gave kleurencombinaties.
Deze zijn dan ook absoluut mijn favoriet!
De flamingo's zijn natuurlijk ook goed, maar dat vind ik net wat minder een geheel met de achtergrond en ook de compositie daarvan vind ik minder spannend.

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 12:45

Toen ik vanochtend de pinguins zag wist ik wat ik anders had kunnen doen: de voorste in blauwtinten en de achterste in dat roze.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 12:59

Dat had gekund, maar zie niet echt de toegevoegde waarde ervan. Janique kan het beter verwoorden :j :D niks meer aan doen!!

en inderdaad complimenten dat je dit doet voor pink ribbon.