[VER] The fine line, between hate and love

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jodieee

[VER] The fine line, between hate and love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 21:53

Ik ben de laatste tijd erg druk bezig geweest met een aantal verhalen,
En wou deze toch is showen aan wat andere mensen :)
Ik hoop dat jullie plezier in het lezen hebben, en ieder commentaar is welkom!

--------------------------------------------------

Hoofdstuk 1, Nieuwe gezichten

Ze zeggen dat je je moet richten op de toekomst,
Maar hoe kun je je richten op de toekomst,
Als steeds wanneer je over je schouder kijkt.
De zwarte schim van het verleden vals naar je grijnst.

-------------------------------------------------

Daar lag ze, stil en gebroken.
Het gras als een zachte bedding onder haar lichaam, toch hard genoeg om haar leven weg te nemen.
Een klein meisje liep voorzichtig naar het schouwspel, haar kleine handen omklemde stevig de knuffelbeer die ze vast hield. Stille tranen kropen over haar gezicht, ze snapte het niet.
Om haar heen was iedereen stil. Af en toe kon ze hen horen fluisteren. In de achtergrond schreeuwden er mensen zij wisten dat er iets aan de hand was maar hadden het schouwspel nog niet gezien. Niemand leek het kleine meisje door te hebben terwijl ze dichter bij sloop, met haar bruine haren die sluik voor haar ogen vielen. Ongehinderd liep ze naar de vrouw tot ze er vlak naast stond.
Waarom bewoog ze niet?
Zachtjes schudde ze het lichaam, achter zich kon ze mensen naar adem horen happen. Hun fluisteringen werden harder. 

'Iemand moet haar weghalen,'

'Arm kind,'

'Wat een gruwelijk aangezicht,'
Dat waren de fluisteringen, maar ze waren allemaal te bevroren om iets te doen.
Ze schudde de vrouw nog eens.
Waarom bewoog ze niet? Waarom deed haar moeder niets? 

Met al haar kracht gaf ze het lichaam een laatste duw, zo hard dat het lichaam omkeerde. Het gezicht was nu duidelijk zichtbaar. De huid was lijkbleek, kleine wondjes ,blauwe plekken en schaafplekken bevonden zich erop, de ogen waren geopend maar ze zagen niets en haar mond stond in een zachte glimlach. 

'Mamma?' Geen reactie, Het meisje weigerde op te geven. .

'Mamma!' schreeuwde ze, de tranen stroomde nu vrij uit over haar wangen, maar ondanks haar wanhopige geschreeuw deed de vrouw voor haar niets. 
'Mamma!' Ze gooide zich op het lichaam, haar handen grepen de jurk vast die de vrouw droeg, ze snikte tegen haar borst aan. 

'Alex,' Een vriendelijke zachte stem klonk achter het meisje, en twee armen omsloten haar voorzichtig. Ze trokken haar van het lichaam weg. 
'MAMMA!' 
en toen werd alles zwart.

Een meisje met diepbruin haar, bijna zwart, vloog overeind uit haar bed. Kleine zweetdruppeltjes slopen voorzichtig over haar voorhoofd. De twee groene ogen die in het maanlicht leken op te lichten stonden weidt en angstig.
Alweer die nachtmerrie, iedere nacht weer.
Het tienermeisje liet zich terug vallen in het bed, haar adem was nog steeds snel en oppervlakkig en het nare gevoel in haar maag leek maar niet te verdwijnen. Ze sloot haar ogen voorzichtig in de hoop nog een laatste beetje slaap te krijgen. Maar het was nutteloos, steeds dook die vrouw weer op, die vrouw die dood tegen de grond verpletterd lag. Met weidt open ogen staarde ze naar het kale witte plafond. heel af en toe schoten haar ogen naar de wekker;
Half vier.
Nog drie uur om te slapen, nog drie uur om naar het plafond te staren. 

Vier uur. 

Half vijf.

Vijf uur. 

Ze gaf het op. 
Met een vermoeide zucht sprong ze overeind, haar hoofd tolde van de snelle beweging en ze viel terug op haar bed. Ze sloot haar ogen en ademde diep in, tijd voor poging twee. 
Nu een stuk voorzichtiger kwam ze overeind, haar schouders zakte gelijk in elkaar, haar lichaam was simpel weg te moe voor de bewegingen. 

Hoeveel slaap had ze nou gehad? Drie uur? dat moest het zijn hooguit. 
Ze beet op haar lip terwijl ze haar lichaam dwong zich op te strekken. 
Mentaal boven fysiek, dat was haar instelling. Ookal was haar lichaam totaal op, ze dwong het om verder te gaan en ze won iedere dag weer.
Sluipend als een kat ging ze door de gang. Even stil ging ze de wenteltrap af. Het prachtig rode tapijt maakte haar voetstappen onzichtbaar. Ze stopte kort, voor de enorme schilderijen aan de wand. Haar ogen dwaalde over de prachtige texturen, de elegantie waarin het was geschilderd met de koninklijke kleuren. Op het portret was een man afgebeeld, een man die zij nooit gekend had. Ze wist dat hij de vader van haar grootvader was en grondlegger van Walsen industry, maar dat was het. Naast hem hing een bekender gezicht, haar grootvader; Charles Alexander Walsen heer van dit prachtige landhuis en nu de eigenaar van Walsen Industry. Zelfs op de afbeelding sprong zijn trots eruit, zijn ogen keken vanuit de hoogte op je neer, precies zoals hij was in het werkelijke leven, de afbeelding was perfect. Daarnaast hing een vrouw, een prachtige vrouw met glanzend bruin haar en felle blauw-groene ogen. Haar uitdrukking was er een die Charles’ uitdrukking kon overtreffen, alleen keek zij niet op je neer maar staarde de grote open ruimte in, alsof ze wat zag wat niemand anders kon zien. Het meisje sloeg haar ogen bij de afbeelding weg en onbewust vielen ze op de een na laatste afbeelding. Eentje die bijna gelijk aan die van de vrouw was. Alleen de ogen, die klopte niet. ze waren leeg, ze straalde niet de trots en kracht uit zoals de andere schilderijen deden. En toch was het schilderij even realistisch als de andere drie. Het schilderij was haar reflectie, Alexia Marcissa Walsen, klein dochter van de trotse Charles Alexander Walsen en zijn erfgename, ze zou de eerste vrouw worden die Walsen Industry zou runnen. Kort kneep ze haar ogen dicht om zich weer te focussen op haar doel. De vijf schilderijen zette ze uit haar hoofd. Ja vijf, er had nog een gehangen naast de hare, een die twee keer zo klein was als de rest, en er nog lang niet hoorde te hangen maar toch hing hij er. Een Die Alexia hoe dan ook wou ontwijken.
Het was het schilderij waar haar hele nachtmerrie mee was begonnen.

FemkeRoosje

Re: [VER] The fine line, between hate and love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:29

Het leest echt ontzettend fijn weg! Het trekt je aandacht zodat je verder wil lezen en nieuwsgierig bent naar de rest!
Hoop dat er snel een volgend stuk is!

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 20:45

Dank je voor je reactie FemkeRoosje :D
Het is maar een klein stukje wat ik nu voor je hebt :) zal dit weekend nog wat meer proberen te schrijven, als sinterklaas cadeautje hehe
------------------------------------------------------------------------------------------

Ze schudde haar hoofd.
‘Focus,’ mompelde ze zachtjes. Ze kon haar gedachte niet naar dat soort dingen af laten dwalen, dat was te gevaarlijk.
Ze stapte weg van het huis, de grote marmeren hal in waar het plafond ieder klein geluidje liet weergalmen alsof het klokslagen waren. Geoefend als ze was sloop ze over de vloer. Haar lichte atletische lichaam vloeide met iedere beweging mee. De deur die ze hebben moest ging licht krakend voor haar open. Met een korte druk op de knop flikkerden de tl-buizen aan. Voor haar ogen verscheen een gigantische keuken. De bakplaten waren in het midden geplaats en zo enorm dat de meest luxe restaurants er jaloers op konden zijn. Alexia gaf geen aandacht aan het kookparadijs. Ze keerde zich gelijk naar de koelkast toe. Met een ruk ging de deur open. Haar groene ogen speurde tussen de etenswaren door; Pate, zalm, geitenkaas, carpaccio, was er dan niets meer voor de simpele zielen? Met een grom gooide ze de deur van de koelkast weer dicht.
Dan de kastjes proberen. Een voor een vlogen de deurtjes open, pannen schalen, glazen werden zichtbaar gemaakt. Eindelijk daar stond het achter in een hoekje verstopt, alsof het er eigenlijk helemaal niet hoorde te staan, Goede oude pindakaas. Alexia pakte een snee gebakken brood ,wat nog over was van gisteren, en smeerde twee boterhammen voor haar zelf als ontbijt. De deur van de keuken opende voor de tweede keer. Het geluid wat Alexia daar had gemaakt had duidelijke de dienstvrouw, Lysa, gelokt. De dienstvrouw was een klein indisch vrouwtje, wat haar zwarte haren in een losse knot naar achter had geboden- Charles zou er altijd met walging naar kijken -. Haar ogen waren scherp, maar toch leken ze nooit hun vriendelijkheid te verliezen.
'Goedemorgen Alex', sprak ze bijna op moederlijke toon.
Alexia negeerde de begroeting volledig, geeneens een knikte kwam er vanaf. Ze liep -alsof de vrouw er niet was- vlak langs haar heen, naar haar slaapkamer. 
Lisa leek volledig in vrede met het koude gedrag van Alexia, en sprak door wetend dat het meisje alles zou horen. 
' Je kleren liggen op je bed, en je bad is aan het vollopen.' Er was een korte pauze voor ze verder sprak. 
'Over een uur staat de auto klaar', En met dat verdween Alexia uit de keuken op weg naar haar kamer.

Lisa staarde naar de deur die voor haar neus was dicht gevallen. Zo ging het al jaren, je mocht van een wonder spreken wanneer je meer dan twee woorden uit de tiener wist te persen en toch gaf Lisa het nooit op. Ze kende Alexia al vanaf het moment dat ze geboren was. En iedere stap die ALexia in haar leven had gezet had ze nauwkeurig gevolgd. Zelfs toen Alexia langzaam alleen nog maar de duisternis in leek te lopen, bleef ze toekijken. Lisa probeerde wel kleine lichtpuntjes te maken, maar wat had je aan kleine lichtpuntjes als je de zon aan kracht nodig had om de duisternis te verdrijven. En dus legde Lisa zich erbij neer ze deed haar best om de kleine lichtpuntjes te laten brandden maar ze zou de duisternis niet verjagen. Met een zucht van moedeloosheid ging Lisa weer verder schoonmaken, ze was inmiddels in de gangen beland. Hoe had het ooit zo mis kunnen gaan.

Harde klakkende geluiden wekte Lisa op van haar gedachten. Geschokt vielen haar ogen op prachtig zwart gelakte schoenen. Langzaam liet ze haar blik naar boven glijden tot dat ze recht in de groene ogen van Charles Alexander Walsen keek. Ze was verbaasd om hem al zo vroeg door de gangen te zien dwalen, De man was om deze tijd normaal gesproken nog in zijn kantoor, God mag weten wat aan het doen. 

´Heer Walsen,´ Lisa maakte een buiging voor de man, een gewoonte die ze uit haar geboorteland had meegenomen. Daarna strekte ze zich weer trots op, ze moest nog steeds haar hoofd achter in haar nek leggen om hem aan te kijken, maar de houding maakte het dat ze zich in ieder geval iets krachtiger tegen over de man voelde. Zijn kritsche scherpe ogen gleden over haar heen, ze hielden enkele seconde pauze op haar haren voor ze haar aankeken. De minachting in die krachtige scherpe ogen was duidelijk aanwezig en onbewust stak Lisa haar kin tegenstrijdig naar voren, deze man zou haar niet intimideren. 

´Is Alexia al uit bed?' Zelfs zijn stem klonk superieur. 
'Natuurlijk heer,' Lisa begon ze af te vragen waarom hij dat vroeg, hij vroeg nooit naar Alex tenzij... Heel kort schoot er paniek door haar hoofd. 

'Ze zal zo naar beneden komen, moet ik iets aan haar doorgeven?' Lisa probeerde haar toon hetzelfde te houden, te doen alsof ze niet al de ergste scenario's in haar hoofd haalde, maar ze was niet zo getraind in de blanke blik als de Walsens. 

'Zeg haar dat ik haar na schooltijd in mijn kantoor wil zien,' Een brok vormde in Lisa haar keel bij die woorden. 

'Natuurlijk heer,' dat was het enige wat ze er nog met moeite uit wist te persen. Haar trotse houding was nu in elkaar gezakt terwijl haar ogen naar de grond wezen. Ze kon Charles zijn klakkende voetstappen nog door de gang horen, ze waren op weg naar zijn kantoor. Maar bij haar ging nog maar een ding door haar hoofd, waarom wou Charles zijn kleindochter in zijn kantoor hebben?

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:40

Spannend verhaal, nodigt inderdaad uit om meer te lezen :)
Er was 1 zinnetje die ik een klein beetje raar vond klinken maar dat kan ook aan mij liggen iig het zinsdeel na de komma:
Alexia negeerde de begroeting volledig, geeneens een knikte kwam er vanaf.

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 00:36

Ik zie inderdaad wat er raar kan lezen *-) ik zal eens kijken hoe ik het anders kan plaatsen :P danku voor de feedback hoop volgende week een volgend stuk te kunnen plaatsen :D

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:54

Ik vind dit heel goed en pakkend geschreven. Heb nog geen idee waar je heen wilt met het verhaal, maar ik heb het idee dat er best veel spanning in zal komen.
Ik ga meelezen.

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 19:40

Vanwege jullie berichtjes wat mij altijd een geweldige motivatie kick geeft hier weer een stukje :)
Ik hierna nog een stuk.. voor ik een klein probleempje heb *-) omdat ik iets heb geschreven wat ik eigenlijk niet plaats waardig vind --' maar ik zorg wel dat ik het voor me kaar snel :p zodat jullie lekker kunnen doorlezen!

Het is een simpel stukje, meer een beetje kennismaken met wat andere personen die belangrijk zijn :) Ik hoop niet dat jullie je zullen vervelen, en anders kunnen jullie weer uitkijken naar het volgende stuk wat al klaar ligt
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alexia verscheen zoals ze had gezegd binnen een uur beneden in de hal. Een schooltas hing om haar schouders, terwijl haar blik wezenloos voor zich uit staarde. Haar diepbruine haar was strak naar achter gebonden terwijl haar pony speels voor haar voorhoofd viel. Haar slanke lichaam werd benadrukt door het leren jack wat ze droeg, met een los geprend wit shirt eronder. een strakke spijkerbroek zat om haar lange slanke benen en simpele all stars maakte het af. Alexia keerde zich om toen ze de passen van Lisa achter zich hoorde. en inderdaad daar stond het vrouwtje met een glimlach recht voor haar neus.
´je grootvader wil je na schooltijd in zijn kantoor zien,´ De stem van Lisa droop van de bezorgdheid. Alexia trok haar bovenlip op in verachting, Medeleven ze had er genoeg van in haar leven. Ze nam niet de tijd om nog een woord tegen Lisa te zeggen. Ze liep gelijk weer door naar de Mercedes-benz, de prachtige zwarte auto glansde in de zon. Een jonge knul met blonde krulletje stond er voor, hij was chique gekleed in zwart pak. Hij verbrede zijn grijns terwijl Alexia naar hem toe liep, zijn blauwe ogen twinkelde mee. Hij was Tim Morris Alexia haar persoonlijke chauffeur, heel af en toe reed hij ook voor Charles maar het meest voor Alexia.
Hij trok de deur als een gentleman voor haar open, en met een zwaai van zijn petje nodigde hij haar uit om te gaan zitten. Alexia gromde naar het overdreven gedrag van haar chauffeur. 'Naar school toe? Juffrouw Alexia,' zijn stem klonk net iets te deftig en Alexia kon de verborgen grijns eronder horen. De vijfentwintig jarige chauffeur was haar geduld veel te vroeg in de morgen al aan het testen.
De reis naar school werd in stilte gereden, precies zoals Alexia het het liefste had. De enthousiaste chauffeur had haar in het begin nog vaak ergens op aangesproken, gewoon om een klein gesprekje te beginnen, maar Alexia had hem al snel duidelijk gemaakt dat ze niet deed aan gesprekken voeren. Voor een groot bruin, bijna kasteelachtig, gebouw stopte hij. 'East High School" en de plaats van bestemming. Alexia stapte de auto uit, zonder te wachten tot Tim de deur voor haar open zou doen, dat was een gewoonte voor haar. 'Fijne dag Alexia, om vier uur sta ik weer voor de school!' schreeuwde hij na, kuiltjes verschenen in zijn wangen terwijl hij grijnsde om de vuile blik die Alexia hem gaf. En zo begon Alexia haar schooldag
--------------------------------------------------------------------------------------------
Didi liep door het grote schoolgebouw heen, zij was je standaard blondie. Blond, blauwe ogen een veel te enthousiast karakter en een hoog piepstemmetje om het af te maken . Haar voetstappen gingen licht over de vloer, alsof ze net iets boven de grond zweefde. Ze liep vlug door de gangen, waar ze zojuist haar vriendin door de deur zag verschijnen. Alexia. 'Hee Alex!' blerde ze zonder schaamte door de ruimte. Het meisje wat zojuist was binnen gekomen keek met opgetrokken wenkbrauwen op. Normaal gesproken zou Didi een vriend van haar gelijk om de nek vliegen, maar dit was Alexia haar beste vriendin, en een meisje wat een serieus affectie probleem heeft.
´Hi,´ Dat was de simpele lage groet die Didi van Alexia terug kreeg, maar het was genoeg. Meer dan dat Alexia tegen andere zei.
Didi begon gelijk enthousiast te praten, over van alles en nog wat. Zoals het bij de meeste tieners ging, laatste nieuwtjes, roddels, mode, jongens, nog meer roddels.
Pas in de klas stopte Didi met praten, zodat ze twee andere vrienden kon begroette.
´SUmmer, Dean!´ Een slanke getinde vrouw stond op uit haar stoel, haar boezem pronkte net iets ordinair uit haar jurkje met lage hals. Met glanzende lip-gloss lippen gaf ze Didi drie luchtkussen. Zij was Summer, het populairste meisje, meest geliefd bij iedere jongen en natuurlijk beeldschoon. Didi zette haar grootste glimlach op, ze was blij dat ze vrienden met Summer was geworden. Ze had geluk gehad om tot de elite groep te mogen horen. Summer had zich onderhand allang bij Didi weggedraaid en probeerde nu Alexia haar attentie te krijgen, een verloren zaak.
'Hallo Lady's' Bij die stem richtte Didi zich snel weer op haar andere vriend, Dean een Surinaamse jongen, de enige donkere jongen in de klas, en echt een schat van een kerel. Hij kuste haar ook drie keer, maar richtte zich niet zoals Summer gelijk op het stille meisje maar bleef met Didi staan praten. De bel ging, het maar al te bekende signaal dat schooltijd begon en dat iedere leerling zijn plaats in bezet moest nemen.
De les was nog geen minuut begonnen of Didi begon al weer te praten, dat ze een concentratie gebrek had was een understatement.
'Hee, hadden jullie al gehoord dat we een nieuwe jongen in onze klas krijgen?' Meteen draaide Summer en Dean zich nieuwsgierig om, klaar om het laatste nieuwtje te horen.
'Zijn naam is Jake Jefferson, volgens mij kwam hij van East private school.' Summer ogen begonnen gelijk te glinsteren, niemand zag de geschrokken blik die een seconde over Alexia haar gezicht gleed voor hij weer verdween. 'Is hij rijk?' Verbazing wekkend was het Dean die het vroeg. Meteen vielen alle ogen op Alexia, zij kwam uit de kring van de rijke, zij wist het vast en zeker.
'Nooit van gehoord,' mompelde Alexia.
Er was een klopje op de deur, gelijk viel de hele groep stil. In spanning afwachtend tot de deur open zou gaan.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:31

Ik ben hele benieuwd hoe het verder gaat :)

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 19:28

Wat leuk dat jullie nieuwsgierig zijn geworden :D, en ik hoop aan jullie verwachtingen te kunnen voldoen ^^ Daarom zouden jullie me super helpen door te zeggen wat jullie graag anders zouden willen zien, of wat jullie echt een must vinden in dit verhaal =) Dus als jullie goede tips voor me hebben, of misschien een toevoeging of iets veranderen, please tell me =D

Oh ja en na overleg met een vriendin heb ik ontdekt hoe ik het volgende stukje gaat schrijven =D dus ik hoop het volgende week te kunnen plaatsen.

------------------------------------------------------------------------------------------

Jake Jefferson, een simpele jongen met brons kleurig haar, wat in een model zat alsof hij net uit bed kwam. Hij droeg een simpele donkere spijkerbroek met daarover een groene blouse, die open werd gedragen. Zijn borst werd bedekt met een wit shirt. Simpel als hijzelf was zo simpel was ook zijn out-fit ook. Drie jaar gelden zou hij waarschijnlijk een nieuwe school hebben betreden in een veel te duur leren jack, piloten bril van een merk waar de meeste ogen van uit hun kassen rollen, een spijkerbroek van de laatste mode en schoenen die naar zijn eigen wil gemaakt waren. Drie jaar geleden was Jake Jefferson dan ook nog rijk, nu moest hij het doen met goedkope kleding uit out-let winkels, maar eerlijk gezegd kon het hem weinig schelen. Het was zijn zus die het meeste onder de -geen geld voor dure kleren- crisis had geleden. Het enige wat hem was afgenomen, waar hijzelf onder had geleden, was zijn school. De plek waar zijn vrienden waren. Daarom stond hij nu voor een nieuw gebouw. Een openbare High school, rillingen liepen al over zijn rug bij die gedachten. Nadat hij de afgelopen drie jaar, ieder jaar op een andere school had doorgebracht, was zijn mening over de openbare scholen er niet beter op geworden.
Met een vermoeide zucht liep hij het schoolgebouw binnen.
'Lokaal 0.065,' mompelde hij tegen zichzelf terwijl hij de simpele nummerbordjes bekeek.
Lokaal 0.065
Mevr. Dells
Lichtelijk nerveus klopte hij op de deur naast het lokaalbordje. Het duurde twee tellen voor een oudere vrouw, met haar zwarte haar op een knot en een bril voor haar ogen, open deed.
'Hallo?' De stem van de vrouw was aangenaam, misschien was zij niet zo slecht als al zijn vorige leraren waren geweest.
'Hoi, uhm ik ben Jake, ik ben nieuw' Meteen verscheen er een glimlach op het gezicht van de vrouw, wat haar minstens vijf jaar jonger deed lijken.
Ze stak haar hand uit om die van Jake te schudden.
'Fijn dat je er bent Jake. Ik ben Mevr. Dells. Ga maar snel naar binnen,dan stel ik je voor aan de klas. '
En zo liep Jake met haar naar binnen.
'Mensen,' kondigde mevrouw Dells aan. Het duurde enkele seconde voordat de rumoerige tieners tot rust kwamen. De tieners hadden er korter voor nodig om Jake te spotten, en hun ogen allemaal op hem te fixeren.
'Dit is Jake Jefferson, hij is nieuw in de klas.' Jake schuifelde iets met zijn voeten terwijl de leerlingen hem bleven aangapen alsof hij een of andere freak was.
'Jake zoek maar een plaatsje in de klas.' Zij de lerares snel, iets waar Jake dankbaar voor was, nu kon die zich in alle gemak ergens achter in de klas verstoppen. De hele klas leek meteen uit hun observatie op te schrikken, en begonnen nu druk hun nieuwe bevindingen met elkaar te bespreken, wat ze niet al te subtiel deden aangezien Jake alles kon horen.
'Hey, Newboy.' Jake keek op naar een meisje wat hem verleidelijk van onder haar wenkbrauwen zat aan te kijken. Hij kon niets anders zeggen, dan dat ze er best wel mocht zijn. Een grijns waarvan hij hoopte dat die maar enig zins verleidelijk was verspreidde zich over zijn lippen.
'Hallo daar,' mompelde hij terwijl hij naar de plek het dichtst bij dat meisje liep. Het meisje liet haar blinkend witte tanden zien terwijl ze haar donkerbruine haren achter haar oor duwde. Een giechel ontsnapte haar lippen. Altijd een goed teken.
'Wat is jouw naam?' Ging Jake verder, aangemoedigd door het meisje.
Het flirten werd al snel verstoord toen het blond meisje wat achter deze zat lachend haar vriendin aanstoten.
'Summer, laat de arme jongen eens rustig plaats nemen in de klas!' brabbelde ze er op hoge toon uit. Jake trok zijn wenkbrauwen op. En het meisje wat net nog flirtend naar hem had gelachen, had haar gezicht nu 180 graden omgedraaid. Haar wenkbrauwen waren diep gefronst en haar mondhoeken waren naar beneden getrokken, ze zag er uit als een nijdige kat.
'DIdi!' Sneerde ze naar het blonde meisje wat achter haar zat.
Het meisje, DIdi blijkbaar, lachte alleen lief terug voor ze zich naar Jake toe draaide.
'Hey nieuwe,' De grote glimlach leek nooit van haar gezicht te verdwijnen, het was zo aanlokkelijk dat Jake zelf ook mee glimlachte.
'Ik ben Didi,' Ze stak haar hand naar Jake uit die hem even enthousiast aanpakte.
'Dit is Summer,' Het net nog flirtende, en nu chagrijnige meisje, gaf hem ook een hand, haar blinkende witte tanden kwame weer even terug. Ookal verborgen ze zich gauw weer toen haar blik naar het blonde meisje ging.
'En dit is Dean.' DIdi wees naar de donkere jongen naast Summer, Hij gaf Jake een grote glimlach aangezien zijn hand niet bij die van Jake kon komen.
'And last but not least, Alexia,' Nu stak Didi haar handen presenterend uit naar het meisje wat naast haar zat. Degene die amper een glimlach wist te werpen naar de nieuwe jongen.
'Hey, allemaal.' Groette Jake terwijl zijn ogen steeds weer terug schoten naar het meisje wat hem amper aan een blik waardig keurde. Hij kende haar ergens van. Zijn hersens gingen op volle toeren terwijl hij haar gezicht langs zijn geheugen liet gaan. Een tijd schrift kwam heel even in hem op “Born Rich, Die Rich”. Zijn ogen gingen verschrikt open. Nee, dat kon zij toch niet zijn?
‘Hee, uhm Alexia,’ fluisterde hij zachtjes in de hoop dat de leraar hem niet zou horen. Het meisje keek ongeïnteresseerd op van haar werk.
‘Heet jij Walsen?’Hij voelde zich ontzettend stom om zoiets te vragen, iemand zo rijk als de Walsen zou geen les krijgen op een openbare school. Tot zijn grotere snik knikte ze.
‘Ja, heb je wat?’gromde ze er gelijk achteraan. Duidelijk geen behoefte aan de aandacht.
‘Niet gedacht dat jij op zo’n school zou zitten,’ vervolgde Jake terwijl hij zijn handen spreidde daar de simpele klas ruimte.
‘Weer een van de zeven wereld wonderen opgelost,’ Mompelde Alexia zacht, haar stem droop van de sarcasme. Jake was iets terug genomen door de kille antwoorden van het meisje, wat was haar probleem eigenlijk?
De schooldag verliep in vele uren praten, waarbij de educatieve waarde zero was. Niet dat een van de leerlingen daar een probleem in zag, ze leerden wel een tikkeltje harder in hun toetsweek. Jake was verbaasd geweest hoe makkelijk het praten was met Didi, Summer en Dean. Alle drie waren ze totaal verschillend en toch leken ze closer met elkaar dan de rest van de klas. De rol die Alexia in de groep had, had hij nog niet weten te ontdekken, maar ergens leek het wel alsof ze allemaal om haar heen draaide. Hoe afstandelijk Alexia zich ook leek te houden ze werd in iedere discussie of gesprek er toch weer bij betrokken. Jake had blijkbaar ook een goede indruk op hen achtergelaten aangezien Summer hem gelijk uitnodigde om met zijn alle wat te gaan drinken. Natuurlijk stemde hij in en toen hij zich naar Alexia omdraaide om te kijken wat zij ervan vond als hij mee zou gaan had ze haar rug al naar hem toegedraaid en liep rustig naar een Mercedes toe.
‘Hee Alex!’Het was de naam die de rest van de groep steeds had gebruikt, en hij dacht dat het geen kwaad zou kunnen als hij hem ook gebruikte. Het meisje draaide gehoorzaam om ook al staarde ze hem aan met een ongeduldige blik.
‘Wat ga je doen?’
‘Naar huis, grootvader wacht.’ Sprak ze kort af voor ze zich weer omdraaide om haar pas te vervolgen. Jake greep haar boven arm vast om nog een poging te kunnen doen haar over te halen.
‘Hee blijf toch, Schijt aan je oude heer,’ Grinnikte hij. Hij had nooit de moordende blik verwacht die hij terug kreeg.
‘Laat… me…los,’ Het waren ijskoude commanderende woorden, met een onmogelijke dwang erachter. Zonder het te beseffen had hij haar bevel opgevolgd en haar arm was los van zijn grip. Ze was al verdwenen voor hij een tweede poging kon doen om haar tegen te houden.

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 13:22

Ik hoop dat de lezers nog geinterreseerd zijn =)
Hier een volgend stukje!
----------------------------------------------------------------------------------------

Alexia moest eerlijk toegeven, ze voelde zich zenuwachtig terwijl ze voor de deur van zijn kantoor wachtte. Haar grootvader sprak haar niet vaak aan en nog minder vaak verzocht hij haar om op zijn kantoor te komen. Ze sloot haar ogen, diep ademhalen. Haar longen liet ze vol pompen om daarna weer heel rustig weg te stromen. Haar zenuwen stroomde mee. Zacht bijna onhoorbaar klopte ze tegen de deur. Natuurlijk hoorde Charles het perfect.
'Binnen,' bromde de stem van de oude man. Alexia duwde de deur zachtjes open. voor zich kon ze hem zien zitten aan zijn bureau met papieren voor zijn neus en geen enkel oog voor haar.
'Grootvader, u had me gevraagd te komen?'
De man nam seconde de tijd voor hij antwoordde of opkeek. Uiteindelijk richtte hij zich dan op. Zijn stale groene ogen vingen de hare.
'Zit,' zijn stem was al even ijzig als zijn blik. Alexia deed wat haar gezegd werd. Weer stilte. Het enige geluid was de klok die tikte, langzaam iedere seconde aangevend.
'Alexia, je begeleidster belde me pas,'
Alexia vernauwde haar ogen.
'Ik dacht dat er een wet over zwijgplicht was,' sneerde ze terug. Ze had geen idee wat haar begeleidster tegen de oude man had vermeld, maar het kon nooit veel goeds zijn.
'Dat is correct, ze belde dan ook om te meldden dat je al in dagen niet was komen opdraven en dat je niet te bereiken ben, is dit correct?'
Alexia staarde naar de muur achter de man.
'Wat dan nog? ik heb sowieso geen idee waarom ik dat mens uberhaupt nog moet zien.' Vanuit haar ooghoeken kon ze zien hoe Charles zijn ogen vernauwden. Ze wist precies wat hij dacht en het maakte haar furieus. Had ze zich nog steeds niet genoeg bewezen! ze was stabiel! dat was ze al drie jaar lang. Hoelang moest ze nog wachten tot dat een keer tot de man door drong.
'Alexia,' Zijn stem was zwaar vol authoriteit. 'Jij gaat naar die vrouw toe, omdat ik het zeg,'
Het was een commando, bijna klinkend als een bedreiging. Alexia staarde in haar schoot, haar vingers vochten onderling met elkaar voor ze langzaam tot vuisten balde. Waarom kon hij haar toch niet vertrouwen. Wat moest ze doen om zijn vertrouwen te winnen.
'Best,' Haar hele lichaam was in tegenstrijd met dat antwoord, maar wat kon ze anders zeggen. Charles wil was wet. Iedereen die de man ooit in zijn leven zou ontmoeten zou daar snel genoeg achterkomen.
'Kan ik gaan?' Alexia wou hier niet langer zitten, ze wou weg voor ze haar waren gedachten zou uitspreken.
'Ga maar,' En direct keerde de oude Walsen zich weer naar zijn werk.
ALexia strompelde de enorme gangen door. Wat kon ze doen om zijn vertrouwen te winnen, was er wel een manier?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kilometers verderop had Jake zich eindelijk uit de klauwen van zijn nieuwe klasgenoten weten te rukken. De drie waren aardig, daar had hij niets over te klagen, maar hij kreeg bijna het idee of hij een nieuw speeltje voor hen was. Dat nog blonk en glom als je hem op de goede manier in het zonlicht hield. Het hele uitstapje bleek een grote ondervraging te worden, met zelfs nog het bekende concept de good-cop en bad-cop. Waarbij Didi en Summer zich perfect in de rollen inleefden, het was bijna eng. Dean had nog het meest begaanbare gezeldschap gebleken, ookal was er wel wat vreemdst aan hem. maar Jake had daar nog niet helemaal de vinger op kunnen leggen.
In ieder geval, hij was blij dat hij nu rustig over de skatebaan liep, op zoek naar zijn maat die hij al kende van de peuterspeel zaal.
Een groep jongenlui vlak bij de half-pipe verraadden direct de locatie van hem. In het midden stond hij. Mick Dickens, een skater en dan ook een echte, met de veel te laag hangende broeken, fel gekleurde truien, petje scheef op het hoofd en relaxte attitude. Zodra Mick hem zag aan komen maakte hij zich gelijk los van de groep. Hij gaf Jake een halve grijns en een kort zwaai.
'Hee dude,' oh en Jake was nog vergeten te vertellen, ook het verschrikkelijke taalgebruik had Mick over genomen.
'Hi Mick,' mompelde de Jefferson zoon terug. De twee jongens maakten plaats op de rand van de half-pipe om eens rustig te kunnen bijpraten.
'Zo, dus hoe was je eerste dag als simpele student op een simpele school,' Vroeg Mick terwijl hij afwezig zijn benen tegen de rand van de pijp zwaaide.
Jake haalde zijn schouders op. 'kon slechter.'
'Ik neem daaruit aan dat het in ieder geval wat beter is dan je vorige scholen.'
Jake knikte instemmend, zijn vorige scholen waren een ramp geweest.
'Jap, je raad trouwens nooit wie er in mijn klas zit.'
Mick trok een enkele wenkbrauw op. 'J. Lo?'
'Warm, Alexia Walsen.'
Mick zijn mond viel even open. 'Werkelijk? de Alexia?'
Jake knikte weer.
'God, zit je niet eens meer op een school voor de rijke snobben, krijg je nog steeds de chicks met geld in je klas.'
Jake lachtte om het gefrustreerde gezicht van zijn vriend.
'Ja, ik ben echt gezegend,' merkte hij sarcastisch op.
Mick haalde alleen zijn schouders op als reactie. Voor hij zich wat anders bedacht.
'Zat Alexia niet op jouw oude school? Die school voor de snobs dan.'
Jake keek verbaasd naar zijn vriend, hij had nooit geweten dat Alexia bij hem op school zou hebben gezeten en hoe Mick daar op was gekomen was helemaal de grote vraag.
'Hoe kom je daarbij?'
Mick sprong op.
'Ik weet zeker dat ik haar in je jaarboek heb zien staan!' Jake volgde zijn vriend wat ingehouder.
'Uhm, wat moet jij met mijn jaarboek?'
Mick gaf hem een korte grijns voor hij van de half-pipe afklom.
'Rijke chicks zijn lekker.'
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zodra ze bij Jake thuis waren gekomen had Jake gelijk een paar oude jaarboeken erbij gehaald, zodat Mick zijn gelijk kon bewijzen. Het duurde niet lang voordat de foto was gevonden die Mick had gezocht. Daar stond ze, met hetzelfde steile bruine haar en dezelfde koude groene ogen. En nog steeds weigerde er een glimlach op haar gezicht te staan.
'Hm, ze heeft dus werkelijk op mijn school gezeten. Maar dan de vraag; Waarom is ze weggegaan?'
Mick haalde zijn schouders op. 'Maakt het uit?'
Maar Jake was al diep in zijn bedenkingen.
'Misschien dat iemand van die school het wel weet,' mompelde hij meer naar zichzelf dan naar Mick.
Zijn vriend liet zich zuchtend in de bank zitten. 'WIl je nou serieus detective gaan spelen? Ik bedoel, zoveel moeite is dat meisje ook weer niet waard. Gooi je charme erin, neuk haar een keer en klaar.'
Jake gooide een kussen naar Mick zijn hoofd. 'Wie heeft gezegd dat ik dat wou?'
De skaterjongen gaf hem een grijns terug. ' Wie wil het niet?'
Jake moest even denken bij dat antwoord, voor hij een tweede kussen gooide. Alexia gebruiken, dat kon nooit een goede afloop hebben.
'Ik denk dat ik gecastreerd word als ik dat zou proberen.'
Mick rilde zichtbaar bij die gedachten.
'Ik hoef geen rijke chicks meer,'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 13:50

ik vind jou schrijfstijl echt super! ik ben fan <3
alleen, waar je wel op kan letten is dat je soms de eerste 2 letters van de zin in hoofdletters doet, zoals DIdi ipv Didi ;)

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 17:16

je hebt een hele fijne schrijfstijl het verhaal maakt me echt heel nieuwsgierig naar hoe het verder gaat.
je hebt er een nieuwe lezer bij :D

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 19:35

Jullie lieve berichtjes zetten me echt tot schrijven =D dus weer een stukje erbij!

Ik heb zelf eigenlijk nog niet echt ontdekt waarom ik dit stuk ookalweer had geschreven --'
Het is waarschijnlijk een keer als opvulling in me opgekomen en dacht nou laat ik het er maar in zetten.
En nu ben ik dan ook wel weer zo lui dat ik niet wat anders ga verzinnen en schrijven, dat kost zoveel moeite! haha =)
Nou ik hoop dat jullie het toch wel leuk vinden om te lezen, en uhm, ik beloof dat het volgende stuk nuttiger is!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De dagen op school verliepen iedere keer weer hetzelfde, Summer en Dean zouden druk met Jake aan het praten zijn, heel af en toe zou DIdi ook wat inbrengen, en Alexia sprak nooit een woord, geirriteerd door het enthousiasme voor de nieuwe jongen.
Dat het weekend was aangebroken was dan ook voor Alexia een zegen. Rust, geen remoerige tieners meer om haar heen met een te hoog hormoon gehalte. En de zaterdag nacht verliep zoals zovaak bij Alexia. Ze was uit het huis gevlucht tegen de wil van haar grootvader. Ergens hield ze van de weekenden, maar een ander deel van haar haatte het. Het betekende alleen in het enorme huis zijn. Alleen wachtend totdat iemand haar stille verlangen naar aandacht zou beantwoorden. Ze schudde haar hoofd, idiote emoties, ze waren nergens goed voor. Haar voetstappen leidden naar nergens terwijl ze haar ogen op de tegels gericht hield. De strepen gingen een voor een aan haar voorbij, doelloos focuste ze zich op de patronen. Onnozel en nutteloos, haar grootste hulpmiddel het maakte haar gedachten verdwenen, ze werden even nutteloos, alle dreiging verdween uit ze.
Haar voetstappen stopte zodra ze een maar al te bekend tegelpatroon voor zich zag. Gelijk ging haar blik omhoog naar de hoge stalen hekken. Kou stroomde door haar lichaam, ze haatte deze plaats. Waarom ze altijd hier eindigde in haar dwaaltochten wist ze niet. Hoelang was het geleden dat ze ook daadwerkelijk naar binnen was gegaan? Tien jaar geleden moest het zijn geweest. Ze probeerde niet aan die dag te denken, ze wou er nooit meer aan herinnert worden. Dus waarom liep ze ieder weekend hier heen. Het geluid van een remmende auto wekte haar uit haar bedenkingen. Haar uitdrukkingsloze blik gleed naar de kleine rode fiat panda die achter haar was gestopt. Het duurde maar twee tellen voordat de chauffeur er uit stapte.
'Alexia?' Het was Lisa, haar haren waren nu in een vlecht gedragen en het zag er al verzorgder uit dan wanneer ze bij hen in het huis rond liep.
'Wat doe je hier?' Haar stem was eerst verbaasd voor hij oversloeg naar de strenge zorgzame toon. 'Weet je wel niet hoe laat het is?!'
Nonchalant keek Alexia op haar mobiel. 23:07.
'Is er iets, Lisa?' Haar stem was verveeld, ze zag Lisa al genoeg door de week heen in het weekend mocht ze van haar een eind oprotten.
'Kom in de auto, Alexia. Je kunt zo laat niet rondzwerven er kan vanalles met je gebeuren!'
Alexia stak haar handen diep in haar zakken en begon al weg te lopen. Voor haar was het gesprek allang ten einde.
'Alex! waar denk je heen te gaan!' Alexia drukte haar oordopjes in en liet de muziek in haar oor galmen om de stem weg te duwen.
Een hand boog zich om haar bovenarm, klaar om haar om te draaien. Alexia keek nijdig naar haar blokkade voor ze haar dopjes uittrok.
'Lisa, laat me los,' siste ze laag onder haar adem.
Maar Lisa was niet zo snel afgeschrikt van haar als dat andere waren.
'Alexia je kunt hier niet de hele nacht rondzwerven, het is gevaarlijk. Je kunt ziek worden, beroofd of erger!'
ALexia rukte haar arm los. 'Je bent niet mijn moeder! En wie zegt er dat ik de hele nacht doorloop.' Ze draaide zich met neidige passen om en stampte verder het duister door.
'Waar ga je dan heen? Naar huis? Ik denk dat Charles je met open armen ontvangt om dit tijdstip.' Alexia bevroor kort in haar passen voor ze verder liep.
'Ik bied je een warm huis, en slaap plek en een vriendelijke familie waar je van harte welkom bij bent als je maar in de auto stapt.' Lisa wist heel goed wat Alexia wou, ookal zou het meisje het niet toegeven. En precies zo als Lisa al lang wist bleef Alexia stilstaan en draaide ze naar enkele tellen om. Haar ogen bleven naar de grond staren terwijl ze dichter naar Lisa liep.
'Nu blij?' mompelde ze voor ze de auto instapte. Lisa knikte tevreden, voor ook zij instapte en klaar was om weg te rijden. Ze stopte pas toen ze in een van de buitenwijken waren gekomen. Het miniscule huisje wat blijkbaar hun doel was werd met verachting bekeken door Alexia. Ze wist dat dit het huisje was van familie van Lisa. Lisa ging in de weekenden altijd naar familie.
Alexia stond een paar meter achter de indische vrouw terwijl ze toekeek hoe die naar binnen stapte. Ze werden meteen opgewacht door een rond vrouwtje dat nog geen centimeter groter dan Lisa was. Lisa en de onbekende ook duidelijk van indisch afkomstige vrouw begroetten elkaar alsof ze de beste vrienden waren. Opgewekte woorden en drie kussen kwam er aan te pas. Daarna richte de vrouw haar donkere scherpe ogen naar Alexia.
'En wie hebben we hier?' Haar accent plakte dik aan haar tong.
'Keisha, dit is Alexia Walsen. Alexia, dit is mijn zuster, Keisha' Stelde Lisa ze aan elkaar voor. Alexia deed niets om haar afkering te verbergen toen de vrouw haar drie kussen gaf en haar maar al te enthousiast binnen uitnodigde.
´Kom binnen kom binnen,´ De vrouw was of heel goed in het negeren van ALexia blik, of ze was echt te naief.
Alexia had nu al spijt van haar toegeving terwijl ze naar binen stapte. In de kamer werd het er niet beter op, ze kreeg alleen zowat de schrik van haar leven. Overdreven gesproken. In de woonkamer zat een man, ook van Indische afkomst op het twee persoon rode bankstel. Naast hem waren twee jongens gezeten, niet ouder dan tien. Op de grond zat nog een meisje, Alexia was geschokt dat het kind om dit tijdstip nog op was, ze kon nooit ouder zijn dan de twee jongens. Maar wat het nog erger maakte was dat het meisje een baby in haar armpjes had. Een zuigling! die vredig lag te slapen. Een krakend geluid haalde Alexia haar aandacht bij de baby weg. Oh ja, natuurlijk oma kon er ook nog wel bij. Er zat een oude vrouw in de stoel en Alexia kon vanuit hier niet helemaal goed plaatsen of zo nou sliep of wakker was. Alexia schudde haar hoofd. Hoeveel mensen pastten er wel neit in dit mini gebouw, wat niet eens kon doorgaan voor starters-woning. Een andere gedachte ging in Alexia op. Met gepijnigde ogen keek ze op naar Keisha, dit moesten al haar kinderen zijn.
'Oh ik zal een stoel voor je pakken,' Keisha stem klonk geen enkel moment minder enthousist. De vrouw verdween de keuken in en liet Alexia met open mond in de kamer achter.
'Ah, schoonzusje daar ben je weer,' De man was van de bank gekomen en gaf nu drie kussen aan Lisa,
'Eindelijk ontsnapt aan die rijke schoften,' En blijkbaar had hij Alexia nog niet zien staan, die hem nu met een valse blik aan keek.
'Uh, Mehmet, dit is Alexia Walsen, ik vroeg me af of ze een nachtje bij ons kon blijven.' De man keek geschokt naar het meisje bij zijn schoonzuster, zijn hoofd begon gelijk rood aan te lopen.
'Uh. uh, aangenaam, natuurlijk mag je blijven,' hij lachte nerveus. Alexia rolde zijn ogen naar hem, zwakkeling.
Mehmet haalde opgelucht adem toen eindelijk zijn vrouw weer verscheen met een stoel in haar armen.
Ze zette het ding neer en richtte zich toen weer op Alexia. 'Lust je thee, schat?'
Het duurde twee tellen voor Alexia voor ze besefte dat keisha haar net met schat had aangesproken. Nog steeds stomverbaasd van de vreemde affectie die de vrouw toonde gaf ze antwoord.
'Uh... o.kee,'
Met een glimlach verdween Keisha weer de keuken in en liet Alexia zich met lichte achterdocht in de stoel zakken. Ze schoof het ding meteen een paar meter achter uit, hoe meer afstand tussen haar en al die kinderen hoe beter het was. Het duurde niet lang voor de Keisha terug kwam met een thee, in een met bloemmotief porseleinen kopje.
'Alsjeblieft,' Alexia pakte het aan uit haar reikende getinde hand. Zodra de vrouw neer zat barstte de orkaan los. Als of de hekken voor de renpaarden waren weggetrokken als start sein begon iedereen te praten. De kinderen gingen verder met hun veel te drukke spelletjes en het duurde maar een paar minuten of een krijsende baby voegde ze bij de geluidsoverlast. Alexia kon alleen maar in schok en met wijde ogen toekijken. Ze sprak geen enkel woord, maar niemand leek daar erg in te hebben aangezien er niet eens een woord tussen al hun praten was in te brengen.
'Dame, dame?' Alexia besefte vaag dat iets aan haar broek trok. Ze haalde haar gehypnotiseerde blik van de drukke menigte in de zithoek af en keek wazig naar beneden waar een klein meisje stond. Alexia schudde even haar hoofd, waar was dat kind nou weer vandaan gekomen? Vielen ze hier als sneeuwvlokken uit de hemel ofzo?
'Wat?' Het kwam er als een snauw uit, maar het kleine meisje leek die onderliggende toon helemaal niet te horen, of ze was gewoon goed in het negeren.
'Wilt u met mijn pop spelen?' Het meisje stak een zelfgemaakte pop voor zich uit.
Alexia keek naar het ding alsof het een bom was. Zij spelen met een pop? dacht het niet.
'Moet jij niet naar bed?' siste ze in de hoop dat het meisje de hint zou snappen en de pop zou wegdoen.
'Uhhh,' Bedenkend krabde het kleine meisje aan haar kin voor ze naar haar moeder keek die nog druk aan het praten was met Lisa.
Als of Keisha haar dochter voelde staren draaide zich om, snel keek ze naar de klok. twaalf uur.
'Oh mij, het is allang bed tijd.' bracht ze eruit met haar hand voor haar mond geslagen.
'Kom kleine meid naar bed, en jullie ook.' ze wees naar de twee kinderen die nog steeds naast vader op de bank zaten.
De twee begonnen meteen te klagen.
'Aaah maar maaaamm,, we zijn niet mooee.' zeurde de twee in koor.
Keisha leek gelijk te twijfelen of ze ze niet wat langer op kon laten blijven. Alexia zag het hele spel met rollende ogen aan, verwende kinderen die alles krijgen met zielige puppy ogen.
'Jaa mama dan kan ik nog spelen met Dame hier!' begon het meisje naast Alexia mee te klagen. Alexia haar ogen groeide tot schoteltjes, echt niet dat zij met dat kind ging spelen.
Ze keek wat in paniek naar Keisha de moeder, die al over gehaald leek te zijn door het zeuren van haar kinderen.
Alexia sprong in paniek op, ze zou die kinderen niet nog een uur langer verdragen.
'Jullie hoorden jullie moeder! naar bed nu,' De drie kinderen staarde naar haar, ze hadden hun mond al open om te zeuren maar zodra ze Alexia's ogen zagen deden ze hem snel weer dicht en liepen ze naar boven.
De hele kamer was stil in schok. Alexia staarde ze allemaal met dezelfde blik aan als dat ze naar de kinderen had gedaan.
'Wat?' snauwde ze, en gelijk ging iedereen weer rustig door met thee drinken ookal duurde het even voor de gesprekken weer net zo vlot gingen als voorheen. En Alexia verschool zich weer op haar stoel in het hoekje. Dit was niet hoe ze haar avond had voorgesteld.
Ze was dan ook blij toen tegen half twee iedereen zich naar de slaap vertrekken bevond. Alexia kreeg een klein slaapkamertje waar normaal Lisa in sliep, heel even vroeg ze zich af waar Lisa dan zou slapen maar ze schudde de vraag al snel van zich af te moe om erover te denken.

Alexia kneep haar ogen dicht tegen de velle zon die door de lichte gordijnen heen kwam. Het was nutteloos om nog langer in bed te blijven liggen dus besloot ze eruit te komen. De rest van het huis leek nog te slapen, iets wat Alexia niet erg vond. Ze sloop door het huis net zoals als dat ze in het landhuis ook altijd zou doen. Het kleine keukentje van de mensen was nog steeds een rotzooi van gisteravond, het stond totaal in contrast met hoe Alexia normaal een keuken aantrof. Met een grom draaide ze de kraan open, iemand die zo georganiseerd leefde als Alexia haatte deze rotzooi. De legen flessen en zakjes snacks gingen de prul in terwijl Alexia de gebruikte glazen en bordjes afwastten en droogten. Nadat de keuken eindelijk helemaal schoon was bewoog ze zich naar de kleine woonkamer. Ze was geschokt toen ze een vrouw onder een kleed zag liggen. Lisa. Zij had haar fijne slaapplek aan haar afgestaan en was zelf op de bank gaan liggen. ALexia krabbelde een briefje wat ze op de tafel legde, ze wou geen seconde langer in dit huis blijven. Met nog een laatste blik op het knusse huisje en de vrouw die op de bank lag te slapen verdween ze door de ingang.

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 13:20

leuk verhaal weer..
die alexia is best ondankbaar haha ben benieuwd hoe het verder gaat.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 16:02

Leuk verhaal, be heel benieuwd hoe het verder gaat

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 17:45

Kuridi1: Ja ALexia is best wel een bitch xD ooepss.. wordt nog wel beter hoor =) denk ik --'

kaspar: Dankje, nou je zult niet lang hoeven wachten want hier is een nieuw stuk.. en meteen het laatste stuk van hoofdstuk 1!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Een vrouw met donkerblond haar stond voor de spiegel. Haar shirt was iets omhoog getrokken zodat de kleine bult van haar buik te zien was. Met een stralende glimlach streek ze over de kleine ronding, nog nauwelijks zichtbaar, maar het was er haar baby.
´Hee zus, het gaat echt niet sneller hoor als je er naar blijft staren.´ Fronzend keek ze om, haar kleine broertje Jake stond in de deurpost geleund. Ze stak haar tong naar hem uit voor ze weer in de spiegel keek.
´Maakt me niet uit,´
´Niet te geloven dat ik oom wordt,' hoorde ze haar broertje nog onder zijn adem mompelen.
´Reken maar van wel! en oh wee als je je neefje niet verwend.´ sprak ze hem gespeeld streng toe.
Jake grinnikte, 'Dus nou moet ik ook nog suiker oompje spelen?'
Marissa draaide zich naar hem om met een grote glimlach,
'Jap, bespaart mij weer geld. En je mag nu beginnen.' Met dat trok ze hem uit haar oude kamer, zodat ze konden gaan winkelen. Marissa was nu al twee jaar het huis uit, maar haar vader had de kamer waar ze een jaar in had geleefd bewaart en nooit veranderd. Voor het geval er iets tussen haar relatie met haar vriend mocht mis gaan. Niet dat dat zou gebeuren, en al helemaal niet nu ze een kleine verwachten. Ze waren eerder bezig met het plannen van een bruiloft.
Ze waren op weg naar de stad. Vandaag waren ze van plan alvast wat baby kleertjes in te slaan. Ze hadden nog geen idee wat het zou zijn, een jongen of een meisje, maar Marissa was er van overtuigd dat het een jongen zou zijn en dus gingen ze op jacht naar blauw.
'Wat nou als het een meisje is?' mompelde Jake toen ze het zoveelste blauwe pakje hadden gekocht.
'Dan draagt ze maar blauw,'
Jake schudde zijn hoofd. 'Dat kind krijgt al een indentiteitscrisis voor het geboren is.' mompelde hij, wat meteen tot gevolg had dat hij een klap tegen zijn kop kreeg.
'Wat,' gromde hij. Hij wou nog meer zeggen maar stopte toen hij een maar al te bekend meisje om de hoek zag komen. Haar donkere haren zweefden achter haar aan terwijl haar ogen niets ziend naar de grond staarden. Haar handen waren in haar zakken gestoken, het maakte haar hele houding er een van afwering.
Marissa volgde de blik van haar broertje tot ze ook het meisje in het oog kreeg.
'Wie is dat, Jake?' Jake antwoorde niet hij bleef alleen staan staren. Uiteindelijk had Marissa er genoeg van en besloot op het meisje af te lopen. Nog geen seconde later vloog Jake haar achteraan.
'Maris, wat..' Hij kon zijn zin niet afmaken omdat ze al recht voor Alexia stonden. Alexia keek de twee vragend aan.
'Hoi Alexia,' grijnsde Jake naar het meisje. Het meisje keek hen aan met opgetrokken wenkbrauwen, voor haar ogen naar de tassen gleden die ze droegen, de tassen met babykleertjes.
´Wat doe jij met babykleren, Jake,´ merkte ze gelijk op, ongeinterreseerd naar wie het meisje naast Jake was.
´Huh?' Jake had zelf allang niet meer gedacht aan dat hij de blauwe kleertjes van zijn zus droeg. Alexia wees naar de tas om haar punt duidelijk te maken.
'Oh die,!' Jake's gezicht begon langzaam rood te worden van zijn fout, hoe stom.
'Uh, die zijn voor mijn zus,' Hij wees naar het meisje naast hem die met een vriendelijke glimlach naar ALexia lachtte. 'Marissa,' vertelde Jake erachteraan.
'Jap, drie maanden in verwachting,' meldde Marrissa er meteen bij. Er viel een stilte tussen de vrienden, de twee familieleden wachtte allebei tot Alexia een reactie zou geven, maar het meisje voor hen was nog steeds net zo onverschillig.
'Dusss,' sprak Marissa uiteindelijk om de stilte te verdrijven, en in de hoop dat iemand op haar woordje zou door gaan, toen dat niet zo bleek te zijn greep ze Jake bij zijn arm.
'nou wij moeten weer verder gaan, leuk je ontmoet te hebben.' zei ze met een nog even vriendelijke glimlach.
'Hm,' en met dat had Alexia zich ook al weer omgedraaid en was weggelopen.
De twee staarden haar na tot ze de hoek omging.
'Dat was...' Marissa probeerde er een goede bewoording voor te vinden. 'anders?
Jake knikte met haar mee.
'Je zei toch dat ze Alexia heette?' Jake keek nu zijn zus vragend aan, was dat van belang?
'Alexia Walsen?' Jake knikte weer.
'Ja, hoe weet jij dat?'
Marissa staarde nog eens naar de plek waar het meisje was verdwenen. ze wist dat ze het kind ergens van had herkend.
'Ze lijkt veel op haar moeder,' mompelde Marissa zachtjes.
Jake was nu serieus in de war, hoe kwam zijn zus hierbij.
Marissa begon plots te giechelen, iets wat Jake niet echt hielp om zijn verwarring te niet te doen.
'Dat kun jij je natuurlijk niet meer herinneren je was vijf toen we er voor het laatst waren geweest.'
'Waar heb je het over zus?'
'Over het feit dat jij en Alexia samen in de zandbak speelden,' glimlachte ze , terwijl ze verder liep.
'Oh kindervrienden die uiteindelijk op elkaar verliefd worden, wat een romantisch scenario,'
Jake bleef even stil staan.
'Wat!'

-------------------------------------------------------------------------------------------

Jake keek naar het boek wat Marissa in haar handen had, een oud foto album. Er lag een laagje stof boven op, het was duidelijk al jaren niet meer ingekeken.
Hij staarde naar de foto´s die voorbij schoten, terwijl zijn zus de juiste pagina´s opzocht.
´Hebbes!´ riep ze uit toen ze eindelijk het boek op een pagina open hield.
Ze legde haar vinger op een foto van een jongen en een meisje die samen in de zandbak zaten, ze hadden beide hun armen hoog in de lucht en grote glimlachen op hun gezicht.
´Kijk dat zijn jullie,´ vertelde Marissa Jake. Jake staarde naar de foto, hij kon zijn eigen vorm vaag herkennen, zijn lach was nog steeds hetzelfe. Zijn ogen gleden naar het meisje wat naast hem zat op de foto. Haar haar was lichter op de foto, net zoals haar hele persoon. Er was geen continue donkere wolk die om haar heen cirkelde haar afsloot van de rest. Ze lachtte net zo wijd als Jake deed op de foto. Ergens kon hij niet geloven dat dat dezelfde persoon was als in zijn klas aanwezig was.
´Dat kan Alexia toch niet zijn? Ik bedoel je hebt haar vandaag gezien.'
Marissa wees naar de letters ernaast.
'Lees zelf de tekst maar die erbij is gezet.'
Jake liet zijn ogen over de kleine handgeschreven lettertjes glijden.

16-08-1996
Jake en Alexia spelen samen in de zandbak.
Jake zijn ogen verwijdde van verbazing, Het was echt Alexia!
'Zie je nou,' Mompelde Marissa voor ze opstond,
'Ik ga aan het eten beginnen, ik roep je zo wel naar beneden,'
Jake knikte afwezig, zijn gedachten waren nog steeds bij de foto.
Hij begon de rest van de foto's te bekijken. Op een stonden zijn ouders. Naast zijn vader stond een andere man, een vreemde voor Jake maar blijkbaar voor Jake zijn vader niet. Ze stonden naast elkaar of dat ze de beste vrienden waren, naast de vreemde man stond een vrouw en heel even dacht hij dat Alexia er stond, tot zijn hersens weer logisch begonnen na te denken en hij besefte dat dat niet mogelijk was. Maar eindelijk wist Jake wel waar de opmerking van Marissa op sloeg; Alexia was een perfect evenbeeld van haar moeder.
Jake bladerde het boek door tot hij beneden werd geroepen voor het eten. Voor hij naar beneden liep scheurde hij eert een foto uit het album. Van hem en Alexia, hij wou wel eens weten wat Alexia daar van vond.
'Jake!' Snel duwde hij de foto in zijn broekzak, 'Ja, ja ik kom,'

--------------------------------------------------------------------------------------------

Met een grijns hield Jake de foto in zijn jaszak. Hij had zich al de hele nacht proberen voor te stellen hoe Alexia zou kijken wanneer ze een foto van haar zelf zag, als klein kind wat onder het zand zat en zandgebakjes aan een klein knulletje ernaast gaf. Hij wachtte tot de pauze aanbrak voor hij haar aansprak.
Bijna als een roofdier wachtte hij haar op het schoolplein op, wachten tot dat ze niets vermoedend naar buiten kwam lopen. Daar kwam ze, Didi, Summer en Dean liepen ruim vijf meter voor haar, perfect. Met een glimlach ging hij naast Alexia lopen. Hij kon haar ogen heel even naar hem voelen keren voor ze weer voor zich uit keek. Niet wetend hoe Jake een gesprek moest beginnen begon hij maar te fluiten.
Hee dat werkte normaal altijd. En ook dit keer leek zijn magie weer te werken toen Alexia zich naar hem toe draaide.
´Wat wil je?' Sprak ze koud, duidelijk geirriteerd. Jake grijnsde naar haar terwijl hij met zijn rechterhand zijn achterhoofd krabde.
'Uh,' Mompelde hij, niet verder uit zijn woorden komend.
Alexia trok haar wenkbrauwen op voor ze weer van hem wegliep.
Jake liep haar snel achteraan, zijn passen vlug en gehaast om haar bij te houden.
Abrupt draaide Alexia zich naar hem om, wat er voor zorgde dat Jake prompt tegen haar aan liep. Alexia vloekte onder haar adem terwijl ze tegen haar nou zere hoofd wreef, Jake imiteerde haar beweging.
'Wat is er zo belangrijk, dat je me moet volgen,' mompelde Alexia niet naar de jongen kijkend, haar ogen waren nog steeds dicht geknepen.
'urhg, dat was niet de bedoeling,' mompelde Jake, Nog steeds over zijn zere hoofd wrijvend. Zijn aandacht voor Alexia al volledig kwijt.
'Nou?' Gromde Alexia nu wel naar de jongen voor haar kijkend, die er nogal verdwaald bij stond.
'Oh uh dat,' Jake vergat meteen de pijn in zijn hoofd weer en keek haar schaapachtig aan. 'Ik vond iets gisteren,' sprak hij wat onzeker lachend verder.
Alexia trok haar wenkbrauwen op, ze wou er een sarcastische opmerking over maken maar besloot zich in te houden.
'Hehe, kijk,' en met dat toverde Jake de foto uit zijn jaszak. Alexia staarde erna, en staarde en.. duwde ze de foto terug.
'Ben je pedofiel?' Ergens zou het misschien als grapje kunnen worden opgevat, als Alexia haar stem niet zo serieus had geklonken. Jake zijn ogen werden meteen wijd van die suggestie.
'Wat!? Natuurlijk niet,' sprak hij terwijl hij zijn handen verdedigend omhoog gooide. 'Dat zijn wij!' riep hij er net iets te hard achteraan.
De drie vrienden die vanaf een afstandje hadden zitten kijken liepen nu ook dichterbij, nieuwsgierig om te zien waar de twee het over hadden.
'Wie zijn wij?' Vroeg Didi gelijk nieuwsgierig, zonder vragen te stellen trok ze de foto uit Jake zijn handen. Die hem gelijk probeerde terug te graaien maar het kwaad was al geschiet.
'Aah wat schattig!' Piepte Didi op een extreem hoog en irritant stemmetje.
'ZIjn jullie dat,' vroeg ze gelijk aan Alexia en Jake met hartjes in haar ogen. Alexia haar gezicht bleef strak, terwijl Jake zijn gezicht voelde rood worden.
'Uh ja,' mompelde hij zachtjes iets beschaamd dat de mensen uit zijn klas nu zijn kinderfoto's aan het bekijken waren, van toen hij nog een rond koppie had haar in een blompot model en een mond omringd met zand had omdat hij net een hap uit het zandtaartje had genomen die Alexia voor hem had gemaakt.
'Bedoel je dat jullie elkaar kende toen jullie klein waren?' Sprong Summer bij, haar lippen iets duivels omgekruld. Tot iedereen zijn verbazing trok Alexia de foto uit haar handen.
'Blijkbaar,' Ze drukte het ding tegen Jake aan.
´Hoe bedoel je blijkbaar?' Summer hield haar vriendin daar effectief mee tegen. 'Ben je het vergeten ofzo?'
ALexia bleef gelijk in de passen staan, Jake kon zweren dat ze haar spieren zag aanspannen terwijl ze tot een halt was gekomen.
'Ik kon me het ook niet herinneren,' sprong hij bij, hij wist niet waarom maar ergens kreeg hij het idee dat Summer een snaar had geraakt van Alexia.
'Mijn zus kwam er mee aanzetten, nadat we voor babykleertjes hadden gewinkeld,' ging hij gelijk verder.
Gelijk leek het hele onderwerp over te slaan, en al snel hadden ze het over babynamen voor het kindje wat Jake zijn zus verwachtte. Alexia zuchtte, haar hoofd was niet bij het onderwerp zelf, het enige wat ze zich probeerde te herinneren was dat kleine meisje en jongetje maar niets kwam bij haar op.

Charles Alexander Walsen staarde naar de stapel papieren. Een grom liet zijn lippen trillen. Idiote werknemers, konden ze zelf niet iets uitzoeken. Zonder na te denken over hoe hypocriet die gedachte in werkelijkheid was - aangezien hij het nooit eens was met het werk van zijn werknemers - stortte de man zich op de papieren. Meer dan de helft belandde in kleine snippertjes in de prullenmand. Met een zucht drukte hij op zijn intercom.
"Heer Walsen, wat kan ik voor u betekenen," Klonk de stem van Daniel Thomson aan de andere kant van de lijn.
"Kom hier, ik heb wat papieren die je moet afleveren." Binnen enkele minuten werd er op de deur van het kantoor geklopt.
'Binnen,' gelijk verscheen Daniel Thomson, adviseur en butler van Charles. Hij was al een oudere man, te zien aan zijn strak naar achter gekamde grijze haren. In zijn bruine ogen was alleen respect voor de man achter het bureau te zien.
'Wat kan ik voor u doen, heer,' Zijn typisch britse accent werd bijna overdreven uitgesproken terwijl Daniel met heer Walsen sprak.
'Breng deze papieren weg,' Zonder op te kijken schoof Charles de papieren naar voren. Zelf bleef hij zich concentreren op een andere taak die hij nog te doen had. Het dichtgaan van de deur signaleerde dat Thomson weer was vertrokken, en dus kon Charles in alle rust verder werk althans tot dat er weer geklopt werd.
'Binnen,' gromde Charles duidelijk niet blij dat hij gestoord was. Alexia verscheen in de deur opening, Lisa stond nog achter haar, blijkbaar had ze Alexia nutteloos willen tegen houden.
'Grootvader,' Begon Alexia terwijl ze naar binnen liep.
'Ik mag hopen dat je een valide reden hebt om mij te storen,' sprak de man terwijl hij zijn spullen iets aan de kant schoof, zijn aandacht was volledig op Alexia gericht. Haar blik keerde van hem weg, naar de grond. Meteen wist Charles dat ze zijn tijd zou verspillen met onzinnige vragen.
'Nou?' snauwde hij ongeduldig.
'De Jeffersons, gingen wij daar vroeger veel mee om?' Charles trok zijn wenkbrauwen samen, waar kwam die vraag nou weer vandaan.
'Is deze vraag in enig opzicht zinvol?' sprak hij verder zijn wenkbrauwen waren ongeduldig op getrokken.
Alexia schoof iets met haar voeten, een zenuwachtig gedragskenmerk wat ze alleen voor hem liet zien.
'Ik... wou het gewoon weten,' Haar ogen bleven naar de grond kijken, terwijl haar stem zachter werd.
'Ja,' antwoordde Charles zonder verder iets toe te voegen. 'En verdwijn nu uit mijn kamer, ik heb werk te doen en geen tijd voor jou onnozele vragen.'
De man keek niet op terwijl hij de deur hoorde dichtklappen, een stuk harder dan dat Daniel had gedaan.
Dwaas kind.

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 20:05

jap - jep? dat zeg ik altijd jep :)
blompot model - bloempot

haha ja ik denk ik verwoord het netjes maar bitch is inderdaad het juiste woord er voor, al heb ik toch ok wel wat medelijden met haar..

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 21:20

ik zeg altijd jap, en dan ook serieus als jap uitgesproken xD weet niet is mijn woordje xD misschien dat ik het daarom ook altijd in verhalen verwerk :P

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 21:09

Leuk stuk :) dat jap viel me inderdaad ook op maar het stoort helemaal niet in het verhaal ofzo!

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 19:44

Gelukkig stoort het voor jouw niet Heidilover, bij mij is het gewone spreektaal van daar dat het ook in het verhaal staat. ^^

nou mensen, we zijn door hoofdstuk 1 heen, dus tijd voor het volgende hoofdstuk :) ik hoop dat jullie blijven meegenieten.. en jullie opmerkingen gedachtes weet ik veel wat over het verhaal, ik hoor het allemaal graag en ik hoop ook dat ik het naar jullie smaak kan indelen!

Hoofdstuk 2
Plezier, angst, jaloezie en walging.

Emotie,
Het is maar een gevoel
Een bespeling van de hersenen
Het heeft geen macht,
Het heeft geen macht over mij

Alexia kon het niet hebben dat ze niets van de vriendschap met de Jeffersons afwist. De vriendschap was zo logisch geweest. Hun familie's hadden vaak zat samen zaken gedaan, dat kon ze zich nog vaag herinneren. Maar waarom wist ze dan niet dat de relatie's dieper waren geweest dan zakenpartners?
Het maakte het er allemaal niet beter op dat sinds de groep wist dat Jake en ALexia elkaar blijkbaar hoorden te kennen, ze hem als een erelid van de groep waren gaan beschouwen. De jongen werd overal meegetrokken waar hun heen gingen. Jake zelf leek er geen enkel probleem van te maken. Zijn favoriete bezigheid in de groep; het ergeren van haar. En Alexia begon serieus de neiging te krijgen om de jongen voor een auto te duwen, hypothetisch gezien dan.
Dat hij zich in een maand tijd in de groep had weten te nestelen alsof dat hij er al jaren bij was, was niet zozeer het probleem. Ze had ook geen moeite gehad om Summer of Dean erbij te laten.
Dat hij een connectie had met haar verleden, dat was het gene wat Alexia ergerde. Ze kon de vraag nooit van zich afschudde; Wat wist hij allemaal? Zou hij dingen tegen haar gebruiken? Of wist hij misschien helemaal niets?
De vragen spookten continu als overlappende schaduwen door haar brein, het maakte denken bijna onmogelijk, wat weer leidde tot gesprekken met de decaan gevolgd door een zeurende begeleider en een teleurgestelde grootvader.
Zelfs het weekend zoals dat het nu was, was niet meer zo rustgevend als het anders was. Ze was blij dat ze twee dagen de jongen niet hoefde te zien, en zo hoopte ze haar hoofd iets leeg te kunnen maken. Jammer genoeg kwamen wensen voor Alexia niet zo vaak uit.
'Vrouwe?' Lisa verscheen in de opening van haar kamer. Alexia deed geeneens de moeite om van haar werk op te kijken.
'U vrienden zijn er.' Geschokt vloog Alexia overeind.
'Wat?!' Lisa keek verbaasd over de reactie van het meisje.
'U vrienden, ze staan voor de poort. Ze zeiden dat ze u kwamen ophalen voor de kermis.' Alexia haar wenkbrauwen fronsten zich terwijl ze naar haar raam liep om het met haar eigen ogen te kunnen zien.
En inderdaad daar stonden ze, alle vier ongeduldig voor het hek. Een van hen keek omhoog, precies naar het raam waar zij doorheen keek. Het was Jake.
'ALEXIA! Schiet eens op!' klonk zijn stem meteen luid en duidelijk toen hij haar spotte.
'Geweldig.' mompelde Alexia onder haar adem voor ze zich naar Lisa toe draaide. 'Ik ben blijkbaar naar de kermis,' Met een grom pakte ze haar jas en laarzen.

Alexia haar gezicht stond op onweer toen ze vijf minuten later haar huis uitstapte, op weg naar de plek waar haar vrienden stonden.
'Ik kan me niet herinneringen dat ik zei dat ik naar de kermis zou gaan.' was het eerste wat ze onwillekeurig naar de groep mompelde.
'Oh dat heb je ook niet gezegd,' bracht Didi meteen vrolijk chirpend in. 'Maar anders zou je niet meegaan,' zodra ze de woedende blik van Alexia zag ging ze gauw door.
'Het was Jake zijn idee ! vermoord hem niet mij!' Dat was het grapje wat al haar vrienden altijd om haar heen maakte. Alexia negeerde de woorden maar keerde haar blik naar Jake, natuurlijk was het zijn idee geweest. Hij was nog niets anders dan een last geweest.
'Kom op, Alex vrolijk iets op. De kermis is leuk!' Voegde Dean er nog bij toe.
Verslagen knikte Alexia en slofte achter de groep aan.
Haar dag kon echt niet beter worden.

De kermis wasprecies zoals Alexia zich had voor gesteld. Een hoop gekleurde lichtjes, rose en paarse attracties, teddyberen en het ergste; krijsende kinderen, die van hot naar her rende. Een kreun ontsnapte haar lippen terwijl ze er langsheen liepen.
'De octopus, de octopus!' piepte Didi uit terwijl ze met haar vinger naar een grote rose octopus achtige at tracties wees. Zo kwam het dat ze met zijn vieren in de attractie belandden. Summer was aan de zijlijn blijven staan, met het excuus dat ze kotsmisselijk in dat ding zou worden en dat er anders iemand in zijn eentje moest zitten. De donkere lange jongen die naast haar stond, had er volgens haar niets mee te maken gehad.
Alexia had het liefst haar voorbeeld gevolgd maar Jake had haar er al in gesleurd voor ze een woord had uitgebracht.
´Kom Alex, het wordt leuk.´ lachte hij terwijl de veiligheidsstangen naar beneden ging. Alexia keek vanuit haar ooghoeken toe hoe hij als een enthousiast kind aan het grijnzen was.
´we worden rondgeslingerd in de lucht, is dat werkelijk waar iets waar ik enthousiast over moet zijn?' Alexia trok haar wenkbrauw op naar de jongen die er duidelijk wel de lol van in zag. Met een hoge piep en een vrolijk liedje startte de attractie.
Alexia was blij toen ze eindelijk de attractie uit konden, haar maag begon zich om te draaien ookal zou ze dat niet toegeven. Haar vrienden leken alleen maar hyperactief te zijn geworden. Ze sprongen in het rond alsof ze nog kinderen waren, schreeuwend en wijzend naar iedere attractie die hun oog in zicht kreeg.
‘ Alexia kom de botsautotjes!’ nog voor Alexia antwoord kon geven, hadden Didi en Dean grip op haar armen gekregen en trokken haar mee. Daar ging het recht op het hebben van een eigen mening.
Didi ging met haar in een autootje en Jake met Dean. Summer had een knappe jongen van de zijlijn gestrikt.
Didi begon al te gillen bij iedere auto die in de buurt kwam, en al snel waren de twee het doelwit van de hele baan.
‘Zie nou wat je hebt gedaan.’ Mompelde Alexia terwijl de zoveelste auto tegen hun zijkant klapte. ‘Geef hier dat stuur.’ Alexia had het nog niet vast of ze werd weer door haar stoel geschud. Met een dodelijke blik keek ze naar de dader. Daar zat hij recht voor haar, een grijns wijd over zijn gezicht. Jake. Alexia schudde haar hoofd naar hem. Haar lippen krulde voorzichtig om in een valse glimlach.
‘JIj. bent. zo. dood.’ Ze zette de wagen in zijn achteruit en nog voor de jongens konden reageren knalde ze vol tegen hen aan. Naast haar klonk een oef geluid van Didi en de grijns van beide jongens verdween terwijl hun ogen uitpuilden van de impact. Alexia lachtte tevreden van het resultaat.
‘Oke, nu is het oorlog!’ Verklaarde Jake die weer een beetje was bijgekomen. Nog voor de twee auto's weer tegen elkaar konden klappen kwam er al een andere tussen geramd.
‘Hee!’ riepen Jake en Alexia tegelijk woedend tegen de indringer, een blik naar elkaar zei genoeg. Die ging eraan. Alexia vond het bijna jammer toen de autootjes tot een halt kwamen. Ze maakte zich klaar om overeind te komen. Nog voor ze fatsoenlijk was uitgestapt, had Jake al een arm om haar geslagen.
‘Geef toe, dat vond je leuk!’
Alexia keerde haar hoofd weg, ze zou niet aan hem toegeven dat hij gelijk had. Nooit!
‘Het was niet zo vreselijk als dat octopus ding.’ Mompelde ze uiteindelijk voor ze wegliep. Jake haalde haar met een wetende grijns in.
Alexia vond de grijns helemaal niets, het liefst had ze hem van zijn gezicht geveegd met een goede rechtse.
‘Dus…’ mompelde Jake uiteindelijk.
‘Dus wat?’
‘Als ik dat spel win,’ zijn vinger wees naar een kraampje waar ze een cavia race hielden.
‘Geef jij toe dat je het wel leuk vind en ga je in alle attracties mee zonder te klagen.’
‘En wat als ik win?’ Jake hield even een vinger voor zijn mond alsof hij diep in gedachte was.
‘ Dan… zal ik je een week met rust laten.’
‘Maak daar maar een maand van,’ Gelijk liep Alexia naar het kraampje.
Didi Dean, -Summer waren ze al kwijt aan de leuke jongen in de botsauto’s- bleven staan.
‘Gaan jullie maar gokken! Wij gaan een suikerspin halen.’ De glimlach op Didi haar gezicht was net iets te vrolijk, en de knipoog die ze na gaf, gaf Alexia een wantrouwend gevoel. Ze schudde haar hoofd, haar vriendin negerend.
‘Ik ga voor die gespikete,’ mompelde Alexia terwijl ze een van de cavia’s aanwees. Ze gaf de man van het kraampje een dollar en kreeg gelijk een nummertje er voor terug. 2.
Jake verkoos de pikzwarte. Nummer 8
‘Die van jouw vreet alleen maar’ merkte Alexia op terwijl ze het dier bekeek wat rustig op wat sla knabbelde.
‘Dat is om zijn energie op te bouwen!’ Alexia rolde haar ogen, tuurlijk.
‘Oke mensen daar gaan we!’ de kleppen gingen open en de cavia's begonnen hun nieuwe omgeving te verkennen. Spikie ging meteen snel van start terwijl blackie rustig door knabbelde.
‘Ik zei het toch.’ Triomfantelijk kruiste Alexia haar armen, hoe veel ze wel niet hield van winnen.
‘ Oh ja kijk nog eens,’ Jake grijnsde tevreden naar Alexia. Blackie had zijn slablaatje op en was nu net als de andere cavias zijn omgeving gaan verkennen, opzoek naar een zwart holletje. Alexia haar ogen puilden uit terwijl ze zag wat haar eigen cavia deed. Spikie was nieuwsgierig genoeg om geen enkele interresse voor het zwarte gat te tonen, de muren gangetjes etensrestjes in de hokjes waren veel te interressant. Voor de ingang van het hol was hij zo 180 graden omgekeerd om weer vrolijk terug te wandelen.
‘Wat! poedersuiker cavia, ga je hol in!’ Snauwde Alexia vanaf de zijlijn. Een meisje naast haar begon meteen te giechelen, Alexia keek op naar het kleine meisje. Die luid giechelend met haar hand tegen haar mond begon te praten.
‘Je zei poedersuiker!’
De moeder achter het meisje gaf Alexia een vuile blik. Alexia keerde de blik terug.
‘Ik ben vast niet de eerste waarvan ze het hoort,’ gromde ze terug voor ze zich weer op de cavia’s richtte.
Naast haar sprong Jake in eens op.
‘IKWIN!’ schreeuwde hij terwijl zijn vuisten in de lucht pompten.
‘Wat?!’ Maar Alexia kon inderdaad de zwarte cavia nergens meer vinden.
‘fiets, Klote zooi.’
Naast haar klonk weer gegiechel op.
‘JIj verliest, ik win.’ Plaagde Jake terwijl ze wegliepen.
‘Ja ja, jij wint nou goed.’
Jake verbrede zijn grijns.
‘En?’
‘En ik vind het helemaal geweldig op de kermis.’ Ze zwaaide haar armen sarcastisch in de lucht. Jake grijnsde breed terwijl hij met zijn handen achter zijn hoofd verder liep. Plots kwam hij tot een halt.
‘Oh en hier is je tweede deel.’
Alexia kruist gefrustreerd haar armen. 'ik zal braaf zonder klagen in alle attracties stappen. Jake gaf haar een grijns voor hij zijn handen voor haar ogen sloeg.
‘Jake, Wat the fiets moet dit voorstellen.’ Ze kon hem achter haar horen grinniken.
‘Gewoon braaf meelopen,’ Alexia gehoorzaamde, niet dat ze veel andere keus had. Ze voelde uiteindelijk wat mensen tegen haar aandrukken en nam aan dat ze in een rij voor een attractie stond.
‘Mag ik nu, alsjeblieft, weer wat zien.’ Gromde ze, geirriteerd dat ze niet kon zien waar ze in zouden gaan.
‘Nee, pas als we zitten.’ Alleen een grom kwam als antwoord diep uit haar keel. Jake begeleidde haar baaf in het waggonetje en pas toen ze zat verwijderden hij zijn handen. De stang ging direct naar beneden. Het enige wat Alexia kon zien was een tent, ergens begon ze het ergste te vrezen. Ze kon haar ogen nieteens naar bovenwerpen om te zien wat de attractie precies was.
'Uhm, Jake? waar zitten we in?'
'Zie je snel genoeg.' grinnikte Jake die zich zelf ook vast zette.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:43

haha, die 'poedersuiker' en 'fiets' :') ik dacht even dat je echt bedoelde poedersuiker :P

maar verder weer een super gaaf stuk <3

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 21:54

Ik had beloofd het verhaal te gaan lezen, ik ga vanavond echt beginnen!
Had er nog geen tijd voor gehad!

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 21:59

eefj33 schreef:
haha, die 'poedersuiker' en 'fiets' :') ik dacht even dat je echt bedoelde poedersuiker :P

maar verder weer een super gaaf stuk <3

oeps vergeten dat je geen vulgaire woorden op bokt mocht gebruiken whahahah xD
Staat wel heel charmant hea in het verhaal :P

en Jollie..., neem rustig je tijd :P

kurida1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 19:08

haha ik gok dat het romantisch word :P
wel mooi geschreven weer. heb geen foutjes kunnen ontdekken

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 19:15

Het is niet echt romantisch romantisch.. of althans dat was in eerste instantie helemaal niet de bedoeling om te doen... ik wou alles gewoon vriendschappelijk laten, maar een paar vriendinnen van mij wouden graag romance hebben dus ja wie ben ik om nee te zeggen xD en het kwam ergens wel goed uit :)