Het is de eerste keer dat ik zo'n werk op bokt plaats. Tips en commentaar mogen maar hou het een beetje vriendelijk

Ik volg de opleiding regentaat Plastische Opvoeding en we hadden vandaag een opdracht:
Voorstelling verbeelding.
We moesten dus schilderen rond een bepaald thema/spreekwoord (vb: De hond in de pot vinden, als een kat in een zak,...)
Als je bv. het spreekwoord : De hond in de pot vinden , gekozen had, moest je informatie zoeken op internet die te maken hadden met het spreekwoord. Of toch hoe jij het spreekwoord voor je zag. Als je dit heel letterlijk opneemt kan je gewoon een hond in een pot schilderen, dus dan moesten we fotodocumentatie zoeken over een pot en een hond. Sommigen zoeken er nog een andere betekenis achter en proberen zo het spreekwoord weer te geven.
Ik zat gisterenavond al constant te denken wat ik zou nemen, ik ging eerst : De koe bij de horens vatten, nemen. Maar vond dit een beetje te 'simpel' ofja, niet origineel genoeg
Ik koos dus maar voor Neptunus, en heb nog heel de avond zitten nadenken
En toen bekwam ik dit vandaag :

Het werk is met plakkaatverf gemaakt.
Het was voor mij de eerste keer dat ik zo'n werk gemaakt heb met plakkaatverf. Anders schilder ik altijd met Acrylverf
Ook schilder ik altijd naar fotodocumentatie of echte voorwerpen, nog nooit echt iets zomaar beginnen schilderen uit m'n hoofd. Dus vond dit toch wel behoorlijk moeilijk
. Mijn leerkracht vond het idee niet goed met dat paard, ze had liever gehad dat Neptunus (de man) zelf uit de golf kwam. Maar dat vond ik dan niet meer origineel genoeg
. Ik vond het wel nog een tof idee
, neptunus = god van de golven (macht, kracht, ziet er sterk uit). En ja, een paard heeft toch ook wel behoorlijk wat kracht & macht en ziet er zeer sterk uit. Dus ik vond het wel kunnen en heb toch maar dit verder uitgewerkt
. Het is ook nog altijd 'mijn verbeelding' dat ik moest uitwerken en niet die van haar.Ik zelf vind het idee eerlijk gezegd wel behoorlijk goed
maar de uitwerking misschien iets minder.Kleuren terug vinden met plakkaatverf is soms heel moeilijk aangezien de kleuren zo makkelijk in elkaar lopen, vandaar dat je sommige overgangen nog goed ziet. Misschien dat ik dat wel nog even aanpas als ik wat tijd over heb
. Ook kloppen sommige dingen niet als je het realistisch bekijkt. Maar het blijft nog altijd verbeelding
dus volgens mij kan dit niet echt kwaad. Voor de rest ben ik er eigenlijk best tevreden over. Ook vond ik deze opdracht zeer leuk om te doen omdat je zo vrij was

Groetjes Alison
!
!