[TEK] allereerste poging om een paard te tekenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

[TEK] allereerste poging om een paard te tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-10 20:15

Omdat ik nu al een week ziek ben en ondertussen alle tv series wel heb gezien besloot ik om te gaan tekenen. Ik dacht meteen maar ambiteus te beginnen en mijn eigen paard na te tekenen met oliepastels, na een uurtje was ik toch wel heel tevreden met het resultaat. Dit is de allereerste keer dat ik een paard teken, überhaupt de eerste keer dat ik zo maar vrij iets teken. Mijn vorige pogingen om iets te tekenen stranden al op de kleuterschool, ik ben er namelijk echt niet goed in :P.

Afbeelding

Commentaar is natuurlijk altijd welkom.

edit: zie nu net op de foto dat ze wel een erg dunne nek heeft :P. Ik heb het nagetekend van een foto toen ze pas 2 jaar oud was, dus nog ongetraind. Misschien dat de nek daarom dun is.

Anoniem

Re: [TEK] allereerste poging om een paard te tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 21:47

Helemaal geen verkeerde tekening hoor, zo voor het eerst. Ik denk dat het goed is om je tekening nog eens goed te vergelijken met een foto. Dan zie je bv dat de neus veel te laag zit en het oog te ver naar voren op het hoofd. Ook zit er nog niet veel diepte in je tekening, hij is heel plat.

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:37

ik vind hem ook wel leuk, zeker voor je 'éérste' echte tekening.. zoals sonja al zei, kloppen de verhoudingen niet helemaal, maar ach, bij wie kloppen ze wel die eerste keren.. Gewoon lekker blijven tekenen en dan komt het vanzelf wel! Inderdaad ook altijd goed blijven vergelijken met je voorbeeldmateriaal en eerst goed schetsen, zodat je echt zeker bent dat alles op de juiste plek zit, in je schets kan bvb ook de pekken aanduiden waar er meer schaduw moet en dergelijke. Aan de basis daarvan begin je in te kleuren, laagje voor laagje, best van licht naar donker. Ook met lijndiktes kan je wat experimenteren, dit geeft ook meer 'diepte' in je tekening..

Wat me ook ineens opviel, is dat je telkens de zelfde richting uittekent, dit is op zich wel goed, maar als je bvb meetekent met de haarrichting zoals die normaal zou lopen, lijkt het ook al wat 'echter'.

InekeH87

Re: [TEK] allereerste poging om een paard te tekenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 19:02

ok ik zal dat onthouden. Ik ben nou met de oliepastels erg grof aan het werk gegaan, kwam er halverwege pas achter dat je het gekleurde ook uit kon vegen :P.