Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Ik heb een poging gedaan om de spelfouten er uit te halen 

)maar in een verhaal horen ze niet helemaal thuis
Je mag natuurlijk in een verhaal altijd duidelijk een keer laten merken dat je iemand echt niet mag, boos bent of whatever maar probeer dat op een iets andere manier duidelijk te maken, wacht ik zal een voorbeeld geven. Ik werd eruit gestuurd en ging op de gang staan. Toen ik door de deur liep riep ik viswijf naar mevrouw huppeldepup. OF Mevrouw Huppeldepup werdt kwaad en ik moest op de gang gaan staan. Kwaad stond ik op en liep de klas uit. Ruw pakte ik de klink vast, trok de deur open en liep naar buiten. Natuurlijk kon ik het niet laten om een keer flink hard met de deur te slaan. Op de gang ging ik met een plof op de grond zitten. Zeg eens eerlijk wat leest fijner?? Probeer er op te letten dat je niet gewoon dingen opsomt dus niet ik werd boos, smeet met de deur. En ging toen naar buiten maar probeer dat wat meer te detailleren en wat langer te maken. Let er wel op dat je het niet langdradig maakt 
(zelf ben ik ook niet geniaal xd)
erg mooi kan je vertellen en schrijven
het is een vrij onduidelijk stukje
maar misschien wordt het duidelijker als t volgende stuk er aan komt. 

Leest zich ook wat vlotter dan het eerste deel. Misschien een idee eens verder te gaan brainstormen en daarvan notities te maken. Verhaallijnen opstellen en vanuit daar gericht kiezen welke kant je uit wil in je volgende stuk. Citaat:Mm, wat eten we?' 'spaghetti met pesto en stokbrood.' haar vader is druk bezig met de borden klaar maken. Isa schuift aan. Ze zit naast haar broertje Youri En schuin tegenover haar zit Ilse, haar zus van 16. 'Zat ik maar naast Jorrit.' denkt Isa. 'Pap, we eten vandaag maceroni.' 'Maceroni? Gatverdamme, ga leren koken, allebei!' 'Waar is mama eigenlijk? ze is al een paar dagen niet thuis geweest..' Isa's stem klinkt onzeker en bang voor het antwoord. Haar vader slaat met zijn hand op de tafel, Youri schiet overeind, hij schrok zich dood. Isa verroerd geen vin, ze is bang. altijd..
Lara_Silver schreef:Sonja, bekend met het begrip: opbouwende kritiek? ipv. pertinent afkraken Dat zou je posts inhoudelijk behoorlijk kunnen verbeteren, ook in het algemeen.