[FOTO] Enchanted forest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Loontje_

[FOTO] Enchanted forest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 18:47

Hellow! :wave:

Paar dagen geleden kwam ik thuis van school en het zonnetje scheen nog zo lekker, was rond een uur of half 4.
Dus ik mijn camera gepakt en net voordat ik de deur uit ging nog even aan mijn zusje gevraagd of ze mee wilde.
(Ze was eigenlijk een beetje ziek dus mocht niet naar buiten :Y) ) Dus ik haar voor de zekerheid dik ingepakt, mijn winterjas aan getrokken.
Eenmaal buiten voelde ze zich ook weer helemaal goed, dus zijn we naar het bos gefietst waar de zon lekker tussen de bomen door scheen, en daar wilde ik ook iets mee doen.
Op alle foto's heb ik met het zonlicht gewerkt als tegenlicht, instellingen ingesteld zodat de foto niet 1 grote lichtbel werd.
Hahaha en toen kwam er een oudere meneer aan op de fiets die tegen me zei: "Meisje, is jou nooit geleerd dat je niet TEGEN de zon in moet fotograferen maar altijd met de zon in je rug??" ik zo: "Jawel maar ik wil wat uitproberen...."

Nja dit zijn de foto's geworden. Ikzelf vind ze erg leuk, maar oordeel zelf! :o

#1.
Afbeelding

#2.
Afbeelding

#3.
Afbeelding

#4.
Afbeelding

#5.
Afbeelding

#6.
Afbeelding

#7.
Afbeelding

#8.
Afbeelding

#9.
Afbeelding

#10.
Afbeelding

#11. And my personal favorite:
Afbeelding

Op mijn vorige topics kreeg ik vaak als reactie: "Goh wat heb je er allemaal aan bewerkt en mag ik de onbewerkte foto's zien?"
Hierbij: Nee ik heb het licht niet bewerkt, ja ik heb het contrast omhoog gedaan.
En op sommige foto's gespeeld met de kleurbalans (bruintinten) :j

Zo dus ik hoop dat daar nu geen vraagjes meer over komen :)

Commentaar en tips natuurlijk weer van harte welkom! :o

Groetjes Lione // PuncieGraphics

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 18:51

Normaal reageer ik niet in topics over fotografie, ik ken er helemaal niets van.

Maar deze foto's hebben me echt betoverd, WAUW!
1, 3, 6 en 7 zijn mijn favorieten.
Echt heel erg knap!!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:43

Mooi hoor, ik vind het een pluspunt als je een eigen stijl hebt en daar ook creatief mee om kunt gaan.
Echt hele aansprekende foto's.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:52

Wat een prachtige foto's, ik word er gewoon een beetje stil van. Foto 4, 6 & 7 doen echt iets met me.
Ik vind je stijl geweldig, vorig topic ook. Het is herkenbaar en ik vind het erg bijzonder.

LaukeJarig

Re: [FOTO] Enchanted forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:17

prachtig echt helemaal geweldig!
ben echt fan van foto 1 en 8.
Je hebt een hele apparte maar mooie stijl!
Ook is je zusje een erg mooi meisje! :)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:54

Even, aggut arm zusje, is al ziek en dan ook nog bladeren op haar hoofd moeten hebben voor een foto. :+

Maar verder, de foto's zijn prachtig! zijn echt platen om van te genieten. Ik vind degene waar de zon fel van achter komt toch minder dan de anderen.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:57

WAUW WAUW EN WAUW

echt die style, het gevoel erbij wonderlijk, je hebt ook een heel knap zusje

keep up the good work +:)+

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 22:44

Wauw, echt prachtig!

Even mierenn**ken: Bij 8 vind ik het jammer dat de bokeh precies boven haar hoofd zit. Zat het er iets naast, had ik het waarschijnlijk niet storend gevonden.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:01

Alsof iemand jou iets hoeft te leren over fotografie :')

Ik vind 3 de mooiste, maar ze zijn allemaal heerlijk :D

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:55

Fantastisch! Wat een sfeer heb jij op je foto's zeg. :j Ik vind ze stuk voor stuk mooi ook al zijn ze allemaal niet even scherp. Good job!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 23:56

Wow!
Foto 6 ziet er echt zoooo mooi uit! Die moet aan de muur ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 00:05

1, 6 en 10 zijn prachtig. Bij tien vind ik het gebrek een scherpte een prachtig effect geven, maakt de foto nog dynamischer.

1 en 6 zijn super spelingen met lichtinval, waarbij vooral foto in mij aanspreekt qua compositie, hoewel ik het bij 6 weer leuk vind dat ze niet direct in de camera kijkt, je bent zelf geneigd naar boven te kijken om te zien waar ze heen kijkt. Dat "vergroot" het beeld :j

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 11:54

Hm je foto's gaan me eerlijk gezegd een beetje vervelen.... Als je deze serie bij de rest van je series zou plaatsen dan zou het één groot geheel kunnen zijn, snap je wat ik bedoel?

Dit komt denk ik ook door de manier waarop je de foto's bewerkt (je handelsmerk), dat is iedere keer hetzelfde en daardoor lijken alle foto's nogal op elkaar. De 'wauw' is er voor mij aardig vanaf.

Sorry maar ik begin je topics nogal saai te vinden en zou heel graag iets nieuws van je willen zien. Dat kan je ook zeker want je bent technisch goed bezig (je foto's zijn wat dat betreft ook prima hoor!!), het lijkt mij heel gaaf om eens iets anders te zien. :) Ik zag dat je zelfportretten hebt gepost, maar die vallen na mijn idee ook aardig in hetzelfde straatje...

Ik hoop dat je dit niet negatief op vat, want zo bedoel ik het absoluut niet, je bent namelijk heel goed op weg als fotograaf maar als je verder wil groeien zul je na mijn idee ook andere dingen moeten verkennen. :)

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 18:03

Bedankt iedereen voor de reacties :)

@ Angelita: Hm je zegt "waarop je je fotos bewerkt", maar dat heb ik juist nu niet gedaan :Y) anders zijn het meer de retro en vintage kleuren, nu heb ik vaak de originele kleuren bewaard, alleen wat versterkt d.m.v. contrast.
En ik wed, als mijn zusje het model niet was maar een 18 jarig meisje met lang blond haar (ikzegmaariets) dan denk ik dat je de foto's met hele andere ogen had bekeken.
Mijn zusje is nou eenmaal graag mijn model, en eerlijk gezegd deel ik niet jouw mening dat mijn foto's zo erg op elkaar lijken. Nee echt niet, sorry.

De meeste fotografen hebben vaak "dezelfde" soort foto's, ik vind juist dat ik vaak verschillende soorten stijlen heb. Ik weet niet of je ooit mijn DeviantArt bekeken hebt? :) Maar daar staan ook foto's op die ik hier op bokt nog nooit heb laten zien.
Ik ga mijzelf niet lopen verdedigen, nee absoluut niet, maar ik vind niet dat ik "saaie" foto's plaats. ;)

Kan best zijn dat ik mezelf "nog" meer moet ontdekken, maar dat komt nog wel, heus :D Ik heb me nu nog klein gehouden, en alleen mijn omgeving gefotografeerd, maar ik ben van plan om over een tijdje actiever te worden ook met fotoshoots voor anderen. :j
Dan kan ik me nog meer ontwikkelen, maar dat komt dus nog. ;)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 18:05

Ik ben het helemaal met Adil18 eens :j Echt Wauw wat een prachtige foto's! Vooral 1 en 6 vind ik mooi :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:34

Foto 6 zou zo gebruikt kunnen worden voor een filmposter ofzo... Schitterend zoals je die sfeer pakt.

Ik vind jouw foto's altijd heel mooi. Herkenbare stijl, prachtige en originele composities, en je zusje is een schitterende modelletje.
Heerlijk om weer eens een serietje van je te zien, verveelt me nooit!

Fleur_de_Lis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 10:09

Wauw! 1, 7 en 9 zijn echt mijn favoriet. Echt super, mooie stijl heb je, gave kleuren, hele mooie sfeer zit er in. Sommige zijn wat onscherp maar tegen de zon in is dat lastig :j

Dat je vaak dezelfde soort foto's hebt is toch niet erg, dat heet eigen stijl :j je hebt een heel unieke stijl wat mij betreft en dat vind ik heel knap, zeker als je je nog verder moet/wil ontwikkelen, dan heb je een super basis.
Mag ik vragen hoe je die 'vlek' zo hebt gekregen bij foto 9? Echt heel mooi en een goede compositie!

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:21

Wauw, het zijn echt super mooie foto's zeg.
Het licht en de sfeer is echt heel gaaf!

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:31

wow wat een prachtige foto's! foto 9 vind ik erg mooi. er gaat echt zo een rustig en vredig gevoel vanuit die foto's.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:32

Mooie foto's!

Ook even mieren... Gitaar zit verkeerd om (linkshandig kan wel, maar dan moeten de snaren omgekeerd erop ;) )

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 11:34

Ik ben wel benieuwd naar deze serie onbewerkt.. vraag me af hoeveel het contrast omhoog gooien een foto en sfeer veranderd , zou dat kunnen ?

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 15:49

WAUW..!! daar is ze weer.. :D ik vind het super mooie fotos :j ik ben echt fan van jou fotos.. jou stijl en dat meisje is echt fotogeniek.. super +:)+

mijn favos zijn 1,6,7,8,9 :D

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-10 18:09

Ik moet helaas met angelita meegaan. Er zitten wat leuke foto's tussen, maar naast al je andere foto's is het een beetje veel van hetzelfde. En dan heb je ze misschien anders bewerkt, toch lijken ze erg op elkaar.
Een eigen stijl is prima, maar het wordt soms wel wat eentonig, daar moet je voor oppassen: het een kan ook prima zonder het ander bestaan!

Dan even naar de foto's:
1. Mooie compositie, leuke blik ook. Hij wordt aan de onderkant door de nabewerking wel erg 'flat', de diepte en kleurverschilllen vallen weg waardoor het lijkt alsof de kwaliteit erg slecht is. Ook is hij op het gezicht net iets te overbelicht: het staat op zich leuk, maar had net iets minder gemogen.
2. Vind ik minder. De compositie vind ik wat raar, zo afgesneden: gaat net iets verder dan een 'spontane' foto. Ook vind ik hem erg donker.
3. Leuke foto. Hij valt iets groen uit, misschien dat je dat nog wat kunt corrigeren, Ook zou ik iets van de onderkant bijsnijden, het grote zwarte vlak leid ietwat af.
4. Vind ik weer minder. Contrast vind ik erg hoog, en hij is duidelijk net niet goed scherp. Dat werkt soms leuk, maar in dit geval is hij rechts wel prima scherp en dat leidt af.
5. De houding lijkt iets raar, denk doordat ze in de bladeren ligt, daardoor zie je niet haar hele lichaam. Deze is wel erg mooi scherp, maar door het hoge contrast valt haar gezicht erg uit de toon met zo'n donkere omlijsting van haar en jas.
6. Mooie compositie. Ik had hem iets kleiner uitgesneen, zodat het hoofd net iets meer ruimte inneemt. Ik vind het donkere vlak aan de onderkant iets te groot en iets te duidelijk nabewerkt. Ook is de kwaliteit bij mij op deze foto enorm slecht: de lichte vlek in het midden is een en al pixel, erg zonde.
7. Mooi met het licht gespeeld! jammer dat de gitaar er net afvalt, en ook worden de kleuren weer wat plat op sommige stukken. Had ook hier haar gezicht liever iets duidelijker gehad. Misschien kun je ook wat proberen met andere uitsnedes? Vind de onderkant van de foto een beetje afdoen aan de rest.
8.Leuk, vind de lichtjes boven haar hoofd juist ook leuk uitkomen. Wel wat 'gewoontjes', jammer van de elleboog die er afvalt. Ook weer een onderkant die niet echt bijdraagt aan de foto.
9. Je zusje staat er erg leuk op, maar de gigantsiche lichtbol stoort me enorm. Ik zie echt een perfect ronde vlek, zelfs al horen er boomstammen voor te staan... Dit heb je nabewerkt neem ik aan? Wel een leuke compositie.
10. Leuke foto, artistiek. Denk dat deze ook met iets minder nabewerking het prima zou doen. Had voor de mooi haar gezicht misschien nog iets scherper willen zien, maar dat is natuurlijk lastig. Jammer dat haar laars er net afvalt.
11. Mooie zachte foto. Iets minder gitaar had denk ik niet misstaan. Ik vind het zachte en rustige in deze foto mooier dan het hele harde wat je in sommige foto's naar voren laat komen. Jammer dat achtergrond rechts zo enorm donker wordt.

In het algemeen denk ik dat je foto's net wat lekkerder wegkijken als ze iets 'cleaner', strakker worden.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 14:43

Nou nix niet saai..

Wat heb jij mooie platen om naar te kijken.
Iedere keer als ik deze voorbij zie komen moet ik denken aan onze familie in de jaren 70.. :)
Mooie kleuren, en speelse foto's!!

Vooral vanaf foto 6 vind ik ze erg fijn kijken..

Ik kan alleen maar zeggen: TOP gedaan..

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 19:56

Bedankt ;)
En ach als iedereen de foto's die ik plaats keer op keer geweldig vinden is dat misschien ook niet goed.
Ik ben nogsteeds van mening dat mijn foto's telkens anders zijn, maar in mijn eigen stijl. Als er andere meningen over zijn respecteer ik die ook (zoals Killyenn) en het zet me ook aan het denken ;)
En bij foto 9, nee die lichtbel heb ik niet bewerkt, die was er op de originele foto ook al :j