[TEK] Tinker, flehmende pony en Pluto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

NorwayFjord

[TEK] Tinker, flehmende pony en Pluto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 20:00

Hoihoi,
Dit is de 1e keer sinds lange tijd dat ik hier wat post (heb voorheen 1 topic hier geopend geloof ik xD)
Ik ben deze hele week al ziek en mijn tekenkant liet zich weer zien :)

Ik zit enorm te knoeien met verhoudingen, de ene keer gaat het super en de andere keer weer totaal niet.
Ik hoop dus op flink wat tips van jullie :)

De foto's zijn best wel slecht, ik heb helaas geen scanner..

Als eerste, mijn Tinker.
Hij lijkt op deze foto echt flink uit verhouding, in het echt valt dit echter nog wel mee :+
Ik vind benen tekenen echt ontzettend moeilijk, dit is ook overduidelijk te zien. Ook het hoofd is een beetje gek geworden :P
Ik ben zelf erg blij met de staart. die vind ik nog het mooist :D Ook ben ik een beetje gaan experimenteren met highlights en schaduwen, dit vond ik ook wel redelijk geslaagd geworden :)
Afbeelding
http://i54.tinypic.com/j6louq.png detail

Dan nu mijn flehmende welshje. Weer eens een andere pose :) Vind hem zelf erg geslaagd geworden.
Op de foto vallen wat details/schaduwen weg ;)
Afbeelding

En dan nu Pluto, vrij simpel eigenlijk, maar qua verhoudingen wel weer goed gelukt :D
Afbeelding

Barst los :)

BlackDancer

Re: [TEK] Tinker, flehmende pony en Pluto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:08

Mooi hoor! :D
Oke de tips :D
1. De achterhand is te groot in verhouding tot de voorhand en het hoofd. Ik vind de benen opzich niet slecht, alleen iets te dik misschien ;). De schaduwen etc wel erg mooi :D Misschien kun je een keer met een raster proberen :)
2. Vind hem erg mooi :D Alleen de neus/mond lijkt wat smal, en probeer wat meer schaduw etc te tekenen (misschien komt het ook door de foto dat je die niet echt ziet :P). Misschien iets minder dikke contourlijnen :)
3. Niet veel over te zeggen, verhoudngen zijn goed, leuke tekening :D
Succes!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 13:30

Zijn zeker leuke tekeningen. Je kan een beetje zien dat je nog zoekende bent. Helemaal niet erg. Lekker blijven oefenen en schetsen. :)
Het geeft niet als de verhouding verkeerd is. Als je ziet wat je verkeerd doet kan je jezelf blijven verbeteren. Door kritisch te kijken (evt. met de foto ernaast) leer je wat er 'verkeerd is in de verhouding'

Goed dat je al experimenteert met licht / donker. Daar wordt je tekenig beter van :)

Vooral de 2e vind ik erg leuk/ mooi :D